Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Revoluční „diesel na benzin“ od Mazdy už má potíže, všechny musí do servisů
18.11.2019 | Petr Prokopec
Příchod každé převratné technologie na trh přináší rizika četnějších technických problémů a nové pohonné jednotce SkyActiv-X od Mazdy se nevyhýbají. Má potíže s dodávkami paliva.
Při vývoji každého nového modelu musí automobilky pečlivě zvažovat, kdy dát přednost osvědčeným, rozumějte starším řešením, která logicky málokoho ohromí svými schopnostmi, mohou ale bodovat svou spolehlivostí, trvanlivostí nebo také cenou. A kdy preferovat řešení nevyzkoušená, tedy zcela nová, která naopak mohou zákazníky chytit za srdce tím, co dovedou, mohou ale být poruchová, jejich životnost nemusí být dlouhá a rozhodně budou drahá.
Mazda se pustila trochu na tenký led, když do prodeje dostala revoluční „diesel na benzin“, tedy motor spalující benzin stlačením, což je technologie, na které si i mnohem větší automobilky vylámaly zuby. Japonci se tvářili, že specifickým přístupem s použitím klasické zapalovací svíčky v určitých fázích fungování motoru vyřešili nedostatky a zachovali přednosti, jak je ale vidno, všechny problémy nevychytali.
Důkazem budiž čerstvá svolávací akce, která se týká všech dosud prodaných SkyActivů-X, jak si nový motor říká, na evropském kontinentu. Pohonná jednotka má občasný problém s dodávkou paliva, neboť kontrolní jednotka motoru a převodovky může vypočítat špatný poměr vzduchu a pohonných hmot.
Mazda uvádí, že problematický software může způsobit snížení výkonu, v extrémním případě může motor zcela vypovědět službu. Do servisů tedy musí skoro šest tisíc aut, z toho takřka 1 500 připadá na německý trh. Nejde pouze o trojku, ale také o Mazdu CX-30, jež používá stejný motor. Vždy se jedná o vozy vyrobené do 3.9. letošního roku, což je prakticky veškerá doposavad prodaná produkce, novější kousky obvykle teprve mířící k zákazníkům by tedy už tímto neduhem trpět neměly.
Dle výrobce napravení problému zabere zhruba půl hodiny, což sice není enormně dlouhá doba, nicméně sama návštěva obtěžující být může. I proto začíná být pochopitelné, že automobilky přechází na konstantní napojení aut na internet. Pokud by online byly i Mazdy 3 a CX-30, mohli by majitelé v takovém případě zůstat v teple domova, zatímco jejich auta by byla přeprogramována po dobu stání v garáži.
Revoluční technologie Mazdy narazila na první zádrhel, motory SkyActiv-X tak musí zpět do servisů
Zdroj: KFZ Rückruf
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Ani Lancia nečeká, že by s elektrickým Ypsilonem uspěla, rychle vytáhla o stovky tisíc levnější spalovací verzi
20.3.2024 - Od letošního 1. října už nesmíte používat zimní pneumatiky s označením M+S
20.3.2024 - Nové prodejní a servisní centrum Porsche v Nizozemsku je hotové, otevřít ale nemůže, není pro něj elektřina
20.3.2024 - Sbohem, elektřino. Nový Fiat 500 po 4 letech v prodeji dostane spalovací motor, elektrická verze propadla
21.3.2024 - Trojice zlodějů se pokusila vzít majiteli luxusní Bentley přímo na parkovišti. Ten se nedal, bojoval a zvítězil
21.3.2024
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.18. 22:02 - Eda
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch