Revoluční „diesel na benzin“ od Mazdy už má potíže, všechny musí do servisů

Příchod každé převratné technologie na trh přináší rizika četnějších technických problémů a nové pohonné jednotce SkyActiv-X od Mazdy se nevyhýbají. Má potíže s dodávkami paliva.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Revoluční „diesel na benzin“ od Mazdy už má potíže, všechny musí do servisů

18.11.2019 | Petr Prokopec

Revoluční „diesel na benzin“ od Mazdy už má potíže, všechny musí do servisů

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Příchod každé převratné technologie na trh přináší rizika četnějších technických problémů a nové pohonné jednotce SkyActiv-X od Mazdy se nevyhýbají. Má potíže s dodávkami paliva.

Při vývoji každého nového modelu musí automobilky pečlivě zvažovat, kdy dát přednost osvědčeným, rozumějte starším řešením, která logicky málokoho ohromí svými schopnostmi, mohou ale bodovat svou spolehlivostí, trvanlivostí nebo také cenou. A kdy preferovat řešení nevyzkoušená, tedy zcela nová, která naopak mohou zákazníky chytit za srdce tím, co dovedou, mohou ale být poruchová, jejich životnost nemusí být dlouhá a rozhodně budou drahá.

Mazda se pustila trochu na tenký led, když do prodeje dostala revoluční „diesel na benzin“, tedy motor spalující benzin stlačením, což je technologie, na které si i mnohem větší automobilky vylámaly zuby. Japonci se tvářili, že specifickým přístupem s použitím klasické zapalovací svíčky v určitých fázích fungování motoru vyřešili nedostatky a zachovali přednosti, jak je ale vidno, všechny problémy nevychytali.

Důkazem budiž čerstvá svolávací akce, která se týká všech dosud prodaných SkyActivů-X, jak si nový motor říká, na evropském kontinentu. Pohonná jednotka má občasný problém s dodávkou paliva, neboť kontrolní jednotka motoru a převodovky může vypočítat špatný poměr vzduchu a pohonných hmot.

Mazda uvádí, že problematický software může způsobit snížení výkonu, v extrémním případě může motor zcela vypovědět službu. Do servisů tedy musí skoro šest tisíc aut, z toho takřka 1 500 připadá na německý trh. Nejde pouze o trojku, ale také o Mazdu CX-30, jež používá stejný motor. Vždy se jedná o vozy vyrobené do 3.9. letošního roku, což je prakticky veškerá doposavad prodaná produkce, novější kousky obvykle teprve mířící k zákazníkům by tedy už tímto neduhem trpět neměly.

Dle výrobce napravení problému zabere zhruba půl hodiny, což sice není enormně dlouhá doba, nicméně sama návštěva obtěžující být může. I proto začíná být pochopitelné, že automobilky přechází na konstantní napojení aut na internet. Pokud by online byly i Mazdy 3 a CX-30, mohli by majitelé v takovém případě zůstat v teple domova, zatímco jejich auta by byla přeprogramována po dobu stání v garáži.


Revoluční „diesel na benzin“ od Mazdy už má potíže, všechny musí do servisů - 1 - Mazda 3 2019 SkyActiv-X nove foto 01Revoluční „diesel na benzin“ od Mazdy už má potíže, všechny musí do servisů - 2 - Mazda 3 2019 SkyActiv-X nove foto 02Revoluční „diesel na benzin“ od Mazdy už má potíže, všechny musí do servisů - 3 - Mazda 3 2019 SkyActiv-X nove foto 03Revoluční „diesel na benzin“ od Mazdy už má potíže, všechny musí do servisů - 4 - Mazda 3 2019 SkyActiv-X nove foto 04Revoluční „diesel na benzin“ od Mazdy už má potíže, všechny musí do servisů - 5 - Mazda 3 2019 SkyActiv-X nove foto 05Revoluční „diesel na benzin“ od Mazdy už má potíže, všechny musí do servisů - 6 - Mazda 3 2019 SkyActiv-X nove foto 06Revoluční „diesel na benzin“ od Mazdy už má potíže, všechny musí do servisů - 7 - Mazda 3 2019 SkyActiv-X nove foto 07Revoluční „diesel na benzin“ od Mazdy už má potíže, všechny musí do servisů - 8 - Mazda 3 2019 SkyActiv-X nove foto 08
Revoluční technologie Mazdy narazila na první zádrhel, motory SkyActiv-X tak musí zpět do servisů

Zdroj: KFZ Rückruf

Petr Prokopec

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše