Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Richard Hammond promluvil o elektrických autech, nekoupil by si ani to nejlepší
21.10.2019 | Petr Prokopec
Britský moderátor je známým milovníkem osmiválců, a tak na první pohled jeho odměřenost vůči elektromobilům nepřekvapí. Jeho vztah ale není až tak negativní.
Do diskuzí o elektromobilech se často zapojují i lidé, jimž auta obecně moc neříkají. Rozhodně je proto příjemnou změnou vyslechnout si pro jednou člověka, který auty žije. Richard Hammond na rozdíl od kolegy Jamese Maye žádný elektromobil nevlastní, naopak se spíše vyznačuje neutuchající láskou k čemukoliv, co pohání vidlicový osmiválec. Vůbec by tedy nebylo překvapivé, kdyby vozy osazené jiným než spalovacím ústrojím odsuzoval. Nic takového se ovšem neděje.
„Jsem si jistý, že jednoho dne budu elektromobil vlastnit,“ začíná optimisticky Hammond. A dodává, že je touto formou mobility nadšený. Jeho další slova ale již tak pozitivní nejsou. Populární britský novinář a moderátor tvrdí, že momentálně na celém světě neexistuje vůz, který by jej nadchnul natolik, aby zatoužil po jeho vlastnictví. Ač tedy elektromobily v rámci své práce testuje stále častěji - a ty nejdražší dokonce likviduje - jejich stávající schopnosti jej zatím nepřesvědčily.
Za největší problém Hammond považuje omezený dojezd. Jeho dům je vzdálen 217 km od jeho kanceláře, což sice na první pohled nevypadá jako nepřekonatelná vzdálenost, neboť řada dnešních elektrických aut se chlubí dojezdem přes 500 km, nicméně ten je pouze teoretický. Stačí tedy jet trochu aktivněji, nebo aby byla větší zima a posádka nechtěla na palubě mrznout a cíl vaší cesty je najednou nedosažitelný. A na rozdíl od doplnění benzinu budete takovou situaci obtížně rychle řešit.
Co naopak dle Hammonda problém není? Kupodivu absence zvuku. I přes oblibu osmiválců britský moderátor dodává, že tak jako jsme si zvykli na libozvučné soundtracky, tak si během příštích pár let zvykneme na elektrické bzučení. Zejména proto, že vysoké výkony a sportovní jízda již nebudou spojené pouze s objemnými spalovacími pohonnými jednotkami. Zatímco tedy nyní nás mrazí až do morku kostí jekot výfuku, do budoucna bude veškeré vzrušení spojené s tichem.
Stejně jako se tedy mění samotné vozy, tak se dle Hammonda mění i náš vztah k nim. Neexistuje tedy vlastně důvod, proč by si jeden takový neměl za pár let pořídit. To ve výsledku není až tak překvapivé, neboť pokud se elektromobily dostanou na cenově přijatelnou úroveň, nabídnou dostačující praktičnost a zároveň skutečně přispějí k ochraně životního prostředí, pak vůči nim nelze říci ani popel. Problémem však je, že něco takového je momentálně nedosažitelné
V prvé řadě je totiž třeba poukázat na skutečnost, že velká část elektřiny vzniká spalováním fosilních paliv, emise se tak jen přesouvají z jednoho místa na druhé. Kromě toho se v případě baterií velmi spoléhá na vzácné kovy, které začínají docházet. A jejich těžba nemá s ekologií pranic společného. Hammond však zjevně má pocit, že všechny tyto nesnáze se povede vyřešit. A co více, výrobci na elektromobilech začnou i vydělávat. Tak uvidíme, jak se jeho předpovědi naplní.


Richard Hammond přiznal, že si jednou koupí elektromobil. Zatím má ale problémy s jejich nedostatečnou praktičností, bydlí totiž 217 km od své kanceláře
Zdroj: Drive Tribe@Youtube
Bleskovky
Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
27.6.2025Nástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
26.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Ojetá Audi A6 a A7 lákají na image držáku ve spojení s nízkými cenami, pozor ale na typický nešvar prestižních aut
před 11 hodinamiKlání německých superkombíků a supersedanů znovu ukázalo pomíjivost hybridních pohonů, s prázdnými baterkami budou nahrané
včeraČíňané musí mít vždy o něco víc. Zatímco Audi končí u A8, oni ukázali A9L, na svou velikost a luxus uvnitř stojí pakatel
včeraNejvětší dnešní propadák Škody dál líže dno prodejních tabulek. Prodává se ještě 4x hůř než beztak nechtěná Scala
včeraLegendární šestiválec Toyoty se konečně dočkal nástupce, chystaný nový motor dokáže skoro zázraky
včera
Živá témata na fóru
- Alu kola Tiguan+ Oct Scout 06.30. 14:13 - pavproch
- Cyklistické vlákno 06.28. 23:30 - denis
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.28. 20:39 - řidičBOB
- Cupra obecně 06.28. 15:49 - Carrert93
- BMW Divize 06.28. 14:14 - pavproch
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 06.28. 11:04 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 06.27. 16:50 - Spectral
- Lampárna (stěžovatelna) 06.26. 16:17 - Kavis