Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Richard Hammond se vrátil za volant vozu, ve kterém před 16 léty málem přišel o život
12.1.2022 | Petr Prokopec
Stát se nám něco podobného, za volant stejného auta už nesedneme. A slavný moderátor se kdysi nechal slyšet, že to neudělá ani on, nakonec ale tento slib porušil a speciál Vampire, s nímž jel 505 km/h, znovu osedlal. Až tak žhavé to ale tentokrát nebylo.
Z pohledu motoristických fanoušků nezačal letošní rok zrovna nejlépe. Jeremy Clarkson, Richard Hammond a James May totiž oznámili, že webový projekt Drive Tribe již dále nehodlají dotovat ze své kapsy. A jelikož stávající situace na trhu aut inzerci v jakkoli souvisejících médiích zrovna nepřeje, projekt na konci tohoto měsíce skončí. I když ne až tak úplně, neboť činnost ukončí pouze webová stránka a s ní spojené aplikace. Na sociálních sítích a zejména pak na YouTube má Drive Tribe pokračovat i nadále.
Stěžejní osobou se z výše zmíněné trojice stává Hammond, May a Clarkson by nicméně fanoušky taktéž měli poctít svou přítomností. I když zejména poslední zmíněný se bude objevovat ještě méně než dosud, neboť je plně pohlcen prací na své farmě. Vedlejší projekty pak má pochopitelně i Hammond, nejspíše však není tolik vytížen. Či je možná pro něj Drive Tribe srdcovějším projektem než u kolegů. Tak či onak, podstatné je, že příběh bude i nadále pokračovat, jen v omezenějším rozsahu.
Hned na úvod se přitom Hammond rozhodl nalákat fanoušky svou odvahou usednout do vozu, do kterého již nikdy v životě usednout nechtěl. Šlo totiž o rychlostní speciál Vampire, ve kterém se v roce 2006 málem zabil. Málem přitom stanovil i britský pozemní rekord, neboť se rozjel až na 505 km/h, což je vyšší tempo, než jakého posléze dosáhl Collin Fallows. Jím dosažených 483,3 km/h je nicméně průměrem ze dvou jízd opačným směrem, zatímco Hammond zvládl pouze jednu.
Jak přitom sám nyní žertem dodává, pamatuje si, jak naposledy do vozu nastupoval, ovšem již nemá ponětí, jak se z něj dostal ven. To není překvapivé, neboť v rychlosti 464 km/h došlo na ulomení předního kola. Vampire se následně několikrát převrátil okolo své osy, než se úplně zastavil. Hammond nicméně projevil neskutečnou duchapřítomnost, neboť během pár sekund využil veškeré poznatky z předchozí instruktáže - dokázal vypnout tryskový pohon, aktivovat padák a ještě vůz částečně stabilizovat.
Nelze se tak divit jeho zařeknutí, které však momentálně porušil. I když ve výsledku jen usedl za volant. Samotnou jízdu pak nechal na Miku Ferniem, který pro Drive Tribe bude pracovat i nadále. Právě ten by nás v průběhu roku měl se speciálem blíže seznámit, jakkoliv pár informací můžeme do éterů poslat už nyní. Vampire pohání tryskový motor Rolls-Royce Orpheus, s nímž vůz dokáže zrychlit z klidu na 438 km/h za pouhých šest sekund.
Dodat pak už můžeme nejen to, že spotřeba činí až 28 litrů leteckého paliva na jeden ujetý kilometr (čili až 2 800 litrů na 100 km), ale i skutečnost, že speciál si můžete pronajmout od stávajících majitelů. Ti Vampire v roce 2019 odkoupili od původních tvůrců Boba a Roye Phelpsových, kteří s jeho renovací začali již po Hammondově havárii. Nejspíše jim však došly peníze, proto byl projekt dokončen až v létě loňského roku.





Vampire je osudovým vozem Richarda Hammonda, v jeho kokpitu totiž v roce 2006 málem zemřel. Devítimetrový speciál přitom pohání tryskový motor Rolls-Royce Orpheus, se kterým se známý novinář a moderátor rozjel až na 505 km/h. Foto: Holden Vintage and Classic, tiskové materiály
Zdroje: Drive Tribe@YouTube, Holden Vintage and Classic
Bleskovky
Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
11.5.2025Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Začalo i MS MotoE včera 15:19
- Autodrom Most: Vylepšení trasy a infrastruktury včera 14:00
- Vítězství lokalmatadora Zarca 11.5.2025
- Moto2 vyhrál lídr Gonzalez, 7. Salač 11.5.2025
- Vítězem Moto3 Rueda 11.5.2025
Nejnovější články
Nezničitelný kombík Mercedesu najel už skoro 900 tisíc km s původní technikou. A dál jezdí, jako by se nechumelilo
včeraNěmecko je odsouzeno ke zkáze, lidi tam vyrábí auta nejdráž na světě, i Česko a Slovensko jsou superlevný kraj
včeraHammond a May překvapili novým soubojem jako ze starých časů Top Gearu. Zkusili, jestli je na cestování rychlejší auto, nebo letadlo
včeraDevastace v přímém přenosu: BMW 540d přišlo s novou generací reálně o 49 koní. Jako podstatně těžší vůz je i zásadně pomalejší
včeraSlovenské létající auto je s novým motorem konečně připravené na sériovou výrobu, jako jediné nevypadá úplně směšně
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva