Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Webový projekt Clarksona, Hammonda a Maye nepřežije krizi, končí po ztrátě stovek milionů
11.1.2022 | Petr Prokopec
Byl pro nás vítaným zpestřením automobilového světa, který dal dohromady skutečně nadšenou a vstřícnou komunitu fandů do aut. Najít pro něj rozumný obchodní model se ale zjevně nepodařilo a se současnou redukcí inzerce už se nevypořádal.
Provozovat automobilové médium není v posledních letech procházka růžovou zahradou. Koronavirus a jeho následky omezily nakonec hlavně nabídku aut, ne až tak poptávku po nich, což logicky vedlo k omezením inzerce. Pokud se navíc do něčeho investuje, je to podpora elektrické mobility a jste-li na straně těch, kteří o tomto směřování mají své pochybnosti, mnoho popularity si u zadavatelů nezískáte.
Zvlášť pro některá automobilová média tak v současné době není situace jednoduchá a nemluvíme jen České republice, toto platí celosvětově. Čelit jí překvapivě nezvládla ani nejznámější trojice automobilových novinářů, a to Jeremy Clarkson, Richard Hammond a James May. Ti totiž ve spolupráci s producentem The Grand Tour Andy Wilmanem v roce 2016 založili web Drive Tribe, který měl být jakousi specifickou sociální sítí sdružující nadšence do všeho, co má kola.
Během uplynulých pěti let se web skutečně rozrostl a stal se zdrojem mnoha informací, ostatně i my jsme z nich čas od času čerpali. S tím je ale nyní konec. Jezza a spol. totiž oznámili, že Drive Tribe na konci tohoto měsíce skončí. Souběžně s tím se uzavírá i spřízněný web Food Tribe zaměřený na vaření, což byl Jamesův vysněný projekt, a taktéž i veškeré aplikace a byznys s nimi spojený. Duchovní odkaz pak má nést především Hammond, a to pomocí obvyklých sociálních sítí, zejména pak Youtube.
Trojice přímo přiznává, že „v důsledku globálního nedostatku čipů musí automobilová branže řešit velké množství výzev, jenž vedou k redukci marketingových rozpočtů. Pro byznys, jako je ten náš, jenž je závislý na reklamě, se tak dané prostředí stalo neskutečně náročným“. A jak dodává May, web Drive Tribe byl především obchodní záležitostí. Pokud ovšem nevydělával, nelze se trojici divit, že již dále nechtěla sahat do vlastní kapsy.
Drive Tribe byl podle dostupných informací ztrátový již od počátku, po dvou letech provozu totiž Clarkson a spol. byli v minusu o takřka 16 milionů dolarů (cca 344 milionů Kč). To je nemalá částka i s ohledem na jejich majetek. A byť se musíme divit, proč k věci přistoupili tak velikášsky, stalo se to a nikdo už to nevrátí - dluhová sekera se byla posledních letech jistě zaťata ještě hlouběji. Smutnému rozhodnutí tedy rozumíme, jakkoliv ho pochopitelně i litujeme. Nic podobného tu totiž nebylo a zřejmě ani nebude, komunita lidí sdružených okolo Drive Tribe nám byla obecně blízká.
Clarkson, Hammond a May nejsou spojeni jen s pořadem The Grand Tour, ale rovněž s webem Drive Tribe zaměřeným na automobilové nadšence. Ten nicméně stávající krizi nepřežije. Ilustrační foto: Amazon Prime Video
Zdroj: Drive Tribe
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 3 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Indian Scout 2025: s novým motorem SpeedPlus 09:00
- Kromě Pedrosy také wild card do MotoGP pro Savadoriho a Bradla v Jerezu 08:39
- Na čele YART Yamaha včera 20:02
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu včera 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 10:00
Nejnovější články
- Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 2 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 3 hodinami - Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před 4 hodinami - „Nikomu nic necpeme do chřtánu,” říká dědic Fordu o elektromobilech. Asi zapomněl, co firma poslední roky dělala
před 5 hodinami - Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva