Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Richard Hammond ukázal své nové auto pro denní ježdění, bez nadsázky brutální 717koňové monstrum
27.5.2022 | Petr Prokopec
Od automobilového nadšence této úrovně byste tak nějak čekali něco „nepatřičného”, přesto nejmenší z trojice populárních britských moderátorů překvapuje, kam až zašel. A stejně tak překvapí, že ač je milovníkem muscle cars, jeho první zmínka o tomto je poněkud unylá.
Už nějakou tu dobu se nemohu zbavit dojmu, že je trio Clarkson, Hammond a May je poněkud za zenitem. Nechápejte mě špatně, výsledky jejich práce pořád považuji za profesionální a špičkové, jenže kde dříve sršela energie na všechny strany, tam dnes není nic. Jasně se to ukázalo v rámci čtvrté série The Grand Tour, kterou prozatím tvoří čtyři speciály Seamen, A Massive Hunt, Lochdown a Carnage A Trois. Ani k jednomu se totiž nehodlám vracet, na rozdíl od mnoha speciálů Top Gearu, které bych si mohl pouštět pomalu dennodenně.
Že tato trojice možná má to nejlepší za sebou, naznačuje i její projekt Drive Tribe. Ten sice jako sociální síť zkrachoval, ve formě videokanálu na Youtube však žije dál. Největší prostor na něm dostává Hammond, který se aktuálně pochlubil novým vozem, který v rámci dlouhodobé zápůjčky od výrobce používá na denní dojíždění do práce. A jak už jistě tušíte, o nic obyčejného nejde. Hammont totiž osedlal Dodge Charger Hellcat Widebody, tedy muscle car s 717 koňmi výkonu a 880 Nm točivého momentu.
Za těmito čísly stojí 6,2litrový osmiválec, jehož řev si Richard užívá, stejně jako kvílení kompresoru. Nicméně místo aby nám předvedl jeho dynamiku a ukázal, jak snadno je možné projíždět zatáčky bokem, hovoří o velikosti vozu, se kterým má problém vyjet z dvorku a projet skrze úzkou bránu. V tom se dle Hammonda Charger výrazně liší od takového Lamborghini Aventador, které je sice ještě širší, ovšem obklopí vás natolik, že nepůsobí hrůzostrašně alespoň na řidiče.
Jde samozřejmě o dobrý a věcný postřeh, nicméně Hammond a spol. svými předchozími aktivitami nastavili laťku tak vysoko, že od nich nyní očekáváme více. Zvláště pak od Richarda jakožto milovníka amerických aut by větší nadšení bylo logicky na místě. S tím se ovšem vytasil jeho kolega Mike Fernie, který Charger představil na témže kanále o pár dnů dříve. Jeho příspěvek je totiž daleko živelnější. Tedy v podstatě přesně takový, jaký by byl Hammondův před pár lety.
Jde pochopitelně jen o náš názor, přičemž se rozhodně nebudeme zlobit, pokud celou věc uvidíte jinak. Richarda tedy dále již pitvat nebudeme, místo toho v rychlosti zmíníme několik skutečností o samotném voze. Verze Widebody disponuje blatníky rozšířenými o 89 milimetrů, díky čemuž mohl Dodge použít 20palcová kola s pneumatikami o rozměru 305/35. Počítat je možné také se šestipístkovými brzdami Brembo či adaptivními tlumiči Bilstein.
S již zmíněným výkonem přitom Hellcat pokoří stovku za 3,6 sekundy a čtvrtmíli za 10,96 sekundy. Mimo to se rozjede až na 315 km/h, díky čemuž jej Dodge tituluje jako nejrychlejší masově vyráběný sedan na světě. Podstatné je přitom spojení „masově vyráběný“, neboť rychlejších aut existuje hned několik. Třeba Bentley Flying Spur s 550 koňmi zvládá 318 km/h, s motorem W12 pak dokonce 333 km/h. Ovšem za masovku jej lze brát jen stěží.
Richard Hammond nově denně jezdí Dodgem Charger Hellcat Widebody, tedy skutečným muscle carem se 717 koňmi a rozšířenou karoserií. „Brutální” je v jeho případě snad i slabé slovo. Foto: Dodge
Zdroj: DriveTribe@YouTube
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před hodinou - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
Nejnovější články
- Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 54 minutami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před hodinou - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
před 2 hodinami - Frustrace majitelů Tesel roste, jejich auta dál ztrácí na ceně mnohonásobně víc než ostatní vozy
před 4 hodinami - Škoda překvapivě stvořila víc jak 1000koňové auto, řádit s ním budete moci i vy
před 5 hodinami
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 14:29 - mattonecz
- Onboard videa 04.25. 12:42 - M.Z.
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 11:02 - HondaMan
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22