Rozdíly mezi skutečnou a papírovou spotřebou rostou, nejvíce se liší u BMW

 | 29 příspěvků | 28.5.2013 Petr Prokopec
Reagovat

Nepřihlášený Mirek Šíp

Snad těm zázračným proměnám.. | 28.5.2013 18:07reagovat
avatar

Snad těm zázračným proměnám u BMW a Mercedesu nikdo nevěřil, výsledky vůbec nepřekvapí. Docela by mě zajímaly i absolutní změny při přestupu na novější modely. U BMW podle mě spotřeba spíš roste než klesá, i proto asi tak velký rodzíl ve výsledcích norma vs. skutečnost...

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený WVW

Reakce na: Snad těm zázračným proměnám.. | 28.5.2013 18:10reagovat
avatar

To bude mluvit z duše každýmu, kdo si prošel výměnami aut v posledních letech. U Japonců je normovaná relativně vysoká, ale není to kec, u evropských aut je relativně nízká, ale je to nesmysl. A BMW je v tom nejdál.

Nepřihlášený Rex33

Jo jo, vivat EU a její sna.. | 28.5.2013 18:13reagovat
avatar

Jo jo, vivat EU a její snahy malovat svět namodro. Ještě prosadit elektromobily a hrát si na bezemisní provoz a všechno bude krásné.

Nepřihlášený DonKokaino

BMW je prva automobilka, k.. | 28.5.2013 19:39reagovat
avatar

BMW je prva automobilka, ktora zacala udavat rozpatie spotreby v akej sa clovek moze pohybovat. Cize neviem z akych udajov vychadzali, ale rozhodne BMW samo tvrdi, ze normovana spotreba je od realnej odlisna. Minuly rok ked som siel s bratom na dovolenku od na VW Passate 2.0 TDI mal spotrebu 6.8 ja na 530d 6.5 s dvojnasobnym vykonom a rovnakym rokom vyroby.

Nepřihlášený josephko

Čo iného však automobilkám.. | 28.5.2013 19:42reagovat
avatar

Čo iného však automobilkám zostáva? Vedia, že v Bruseli je stádo namyslených blbcov, a tak idú cestou najmenšieho odporu. Pri státisicových predajoch automobiliek ušetrené eurá na pokutách za nadlimitnú spotrebu kumuluje desiatky až stovky miliónov eúr zisku.

To je ako u nás za komoušov. Väčšinou každý urobil to, čo od neho komunista žiadal, ale doma sa zariadil po svojom. Vojna s blbcom, ktorý je tvorcom zákonov, sa jednoducho vyhrať nedá. Dá sa len prispôsobiť taktika.

Nepřihlášený toki

Dlhodobo sledujem dynamiku.. | 28.5.2013 21:24reagovat
avatar

Dlhodobo sledujem dynamiku a spotrebu motorov od BMW (v testoch i v praxi) a pokiaľ som si všimol spotreba reálne klesá, hoci ani zďaleka nie tak rýchlo ako na papieri. Podstatné je však to, že sa neustále zlepšuje dynamika a tým myslím nie len počet KW ale hlavne pružnosť, rozsah využiteľných otáčok atď.

Pre mňa osobne je táto manipulácia údajov o papierovej spotrebe určite prijatelnejšia ako absurdné predlžovanie prevodov, ktoré praktizuje VW- porovnajte si povedzme Passat 2.0 TDI ročník 2008 a 2012: na papieri to isté ale rozdiel v pružnosti je priepastný-a tomu niekto hovorí pokrok.

Nepřihlášený Brusel? To těžko!

Co je uváděná spotřeba?.. | 28.5.2013 23:00reagovat
avatar

Co je uváděná spotřeba? Je to laboratorní spotřeba dle norem, které platí pro všechny výrobce osobních automobilů stejná.Tato spotřeba je proti minulosti prováděná s ohledem na přesnost a nemůžete porovnávat minulost.Dří na to každý sral.Něco se napsalo tak nějak podle realné spotřeby a nikdo to neřešil.V té době ekologie nikomu nic neříkala a stát za autem ze kterého šel kouř nebo modrý kouř oleje byla realita.Dnes rarita.Teda pokud to není kretén co má Octávku s 200 000 km zničený čipem nebo stará avia. Laboratorní spotřeba co mě informoval jeden technik z vedení nejmenované značky se provádí... - při venkovní teplotě cca. 27stupňů - bez zapnutých přídavných zařízení/klima, topení/ Jen klimatizace zvyšuje spotřebu o 10 až 15%!! - bez odporu větru, vozovky a valivého odporu pneumatik - bez gravit.změn / stoupání do kopců/ - při zahřátém motoru - při použití normovaného paliva /kvalitního ne sračky/ - přičtena zátěž pouze jedné dospělé osoby 80 kg Kde jsou další okolnosti, jako příslušenství vozu, střešní nosiče, vnitřní výbava, zatížení, stáří vozu, váha osádky, používání zimních pneu v létě, váha nádrže atd atd. Kecat o blbcech v Bruselu je trochu mimo.Až budou češi jezdit 50, 90, 130, tak se ke spotřebě v pohodě přiblíží.Každý jezdí jak prase a v kolonách nebo na semaforu nikdo motonevypne a pálí palivo jen tak a motor.Tak se nestěžujte!!! Není problém jezdit úsporně.Jen chtít a blbě nekecat.Česká vlastnost hledat chyby jinde a nadávat.Stačí se podívat kolem sebe, jak všichni jezdí. Ještě phm není tak drahé.A jedno jestli Ford nebo BMW

Zobrazit reakce..

mino21

Jo, podobný výzkum na date.. | 28.5.2013 23:43reagovat
avatar

Jo, podobný výzkum na datech ze SpritMonitoru si dělám už delší dobu a mohu to potvrdit, BMW je v tomto nejdál. Hodně se liší i již zmíněná Audi, Mercedes a přidal bych tam i Opel. U všeho, co má turbo, ať už je to benzin s přímým i nepřímým vstřikem, turbodiesel, všude je to v průměru +32%. Atmobenzin má "jen" +19 % a je velmi zajímavé, že hybridy jsou druhou nejméně ukecanou skupinou s +25 až 30%. Osobně jezdím pod normovanou spotřebou (japonská atmosféra EURO4).

Nepřihlášený papy

japonská atmosféra, rok 20.. | 29.5.2013 02:25reagovat
avatar

japonská atmosféra, rok 2003. papierová spotreba v meste 11,0, kombinovaná 8,5.

Reálne jazdím dlhodobo za 8,0 a v meste som sa ešte nikdy nedostal vyššie ako 9,0 na celú nádrž. A pritom tomu nakladám poriadne - červeného poľa sa nebojím.

Ale keď si pozriem papierové spotreby nových áut, ktoré sa pohybujú okolo 6 litrov benzínu, tak mi je jasné, že je to blbosť.

Nepřihlášený ct

Reakce na: Co je uváděná spotřeba?.. | 29.5.2013 07:19reagovat
avatar

Brusel? Brusel! Nejsem si jist, ale parta našich zástupců (ať již zvolených či samozvaných) se vložila do boje s CO2 a začali stanovovat limity. Teď tu máme aktuálně 130 g CO2/km (2020 95 g CO2/km). Utvořili i krásný vzoreček pro výpočet CO2, na základě kterého dostanou výrobci "pokutičku". Bohužel u tvorby onoho "akčního" plánu byly i automobilky. Spalovací motory jako takové mají problém v emisích a ty bych viděl k řešení v normách EURO XY. Nemám tušení proč do "problematických" emisí zahrnuli i CO2. Ano vlastně tuším - potenciál pro zdanění a přerozdělování prostředků tedy zvýšení moci některých jedinců.

Součástí akce 95 g CO2/km podle mého bude něco ve smyslu "krabičky" která bude hlídat limit 30/60/80 km. Propojí se "to" z "ecallem" a hotovo. Krása to by "soudruzi" měli radost, jakou kontrolu davu budou mít :-(. Samozřejmě, pro některé jedince se stanoví výjimka, že :-)

Ale jinak souhlas, obrovský vliv na spotřebu má řidič. A proto ho nahradí "ekrabičkou" :-(. Fuj, to je vize, a ještě tam přidáme něco o bezpečnosti a tak.

Nepřihlášený fri

Svět chce být klamán a tak.. | 29.5.2013 07:31reagovat
avatar

Svět chce být klamán a tak to dostává. Automobilky by lhaly stejně, protože fleety se vybírají excelovým porovnáním a i při nákupu soukromou osobou se hraje o desetiny litru. Reálně je to nesmysl, ale emociálně to funguje. Mimochodem - změna stylu jízdy udělá daleko větší rozdíl. Když se snažím, tak jsem se na normovanou spotřebu zatím dostal s každým autem. Jinak metodika - ta už z principu neříká, za kolik budete s autem jezdit, je to srovnávací parametr napříč modely a motorizacemi, který může napovědět, nic víc ani míň. Kdo čeká něco jiného, jeho chyba. Důležité je, že stanovení je jednotné. A nakonec - zakomplexovanost redakce vůči EU tu kape z každého druhého článku, nevím proč to tak je, ale už to bije do očí...článek pak vyznívá tak, že bez zlého Bruselu by auta jezdila v průmeže za 3,9999999 litrů na 100 a utomobilky by nelhaly. Bylo by to tak?

Nepřihlášený Jim

Nechci vyvracet názory a p.. | 29.5.2013 09:10reagovat
avatar

Nechci vyvracet názory a polemiky. Z praxe vím, že obouvat se do BMW je zcestné. Včera jsem jel trasu Liberec - Jihlava a zpět s průměrem 4,3 l / 100 km (320d, 135 kW). Podotýkám, že "pouze" za dodržování rychlostních limitů. Tzn. bez nějaké extra ekojízdy. Jezdím tak běžně a vím, že spotřeba je závislá především na tom co je mezi volantem a sedačkou.

Nepřihlášený Honziss

Nechápu proc se to tak des.. | 29.5.2013 09:18reagovat
avatar

Nechápu proc se to tak desne resi. Normovana spotreba je normovana od toho, aby byly mezi sebou porovnatelne ruzne modely, ruznych znacek. Tato norma muze lepsi nebo horsi, ale nikdy nebude odpovidat nastaveni vozu, podminkam provozu a zvyklostem rizeni jednotlivych ridicu. Kazdymu musi byt jasny ze kdyz vymeni standardni 16" plechace ze pekny 19" elektrony, v kufru vozi zbytecny harampadi a predvidani v provozu omezi na, "nejdriv dopisu sms, pak vypnu ten tempomat..." ze asi nebude jezdit za to co je v tabulkach. U vsech aut co jsem za poslednich par let vlastnil se pri trose snahy dalo jezdit za tabulkovou spotrebu.

mino21

Honziss: Problém je ale pr.. | 29.5.2013 12:30reagovat
avatar

Honziss: Problém je ale právě v tom, že čím novější auto (zejména pokud má turbo), tím větší snaha musí být, aby to za tu tabulkovou spotřebu jezdilo. Jinak řečeno, zatímco kdysi nebyl problém jezdit za normovanou spotřebu normálně, dnes musí člověk pro totéž jezdit úsporně.

Je samozřejmé, že záleží nejen na řidiči, ale i na trase, která se obvykle jezdí. Je jasné, že ten, kdo jezdí jen ve městě, se na kombinovanou spotřebu nedostane... taky není město a město. Jezdím pravidelně dvě relativně krátké městské trasy, v papírech mám tuším ve městě 10,8, tu první zajedu pod 12 při hodně velkém štěstí, druhou odhadem za 7,5-9 dle provozu (a zda chytnu zelenou vlnu), tu budu muset ještě někdy změřit přesněji.

Jim: Předpokládám, že taková trasa byla spíše to "meziměsto", pro což je norma u 320d 3,8 litru, takže jsi jel spíše "přes". Ostatně to souvisí s předchozím odstavcem, profilem trasy. Já také můžu říct, že jsem jel Plzeň-Ostrava za 6,2 litru, přitom normovanou mám 8,0. Když ale vezmu všechny trasy a nevypíchnu jen tu úspornou, tak jsem v kombinaci na 7,5. A to už takový rozdíl není. Pokud jezdíš převážně meziměsto nebo obecně ustálenou rchlostí v rámci předpisů, tak se pod kombinaci dostaneš snadno. To kdybych jezdil jen do práce (25km, z toho 7km lehce městských), tak jsem v kombinaci na zhruba 6,5 litrech (2,0 atmobenzin, v papírech již zmíněných 8,0) + nějaké to deci přeměřování PP, které ještě musím přesně změřit.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Honziss

2 mino21: nepochybuju o to.. | 29.5.2013 14:48reagovat
avatar

2 mino21: nepochybuju o tom, ze dnesni auta se daleko vic ladi na test spotreby nez v minulosti. Ale daleko vetsi vliv na rozdil mezi normovanou a skutecnou spotrebou ma ridic. Posledni dobou velmi oblibene male turbo benziny jsou na tohle velmi citlive. Nejmensi rozdily ve spotrebach ma toyota podle clanku - a kolik ma toyota v nabidce malych turbo benzinu?

Nepřihlášený Honziss

2 Jim: mam stejnou zkuseno.. | 29.5.2013 14:50reagovat
avatar

2 Jim: mam stejnou zkusenost.

Nepřihlášený Tycoon

Reakce na: Co je uváděná spotřeba?.. | 29.5.2013 18:03reagovat
avatar

Aerodynamický a valivý odpor se tam započítává - změří se předem a pak při měření kladou válce v laboratoři naměřené jízdní odpory. Finta je v tom, že se ty odpory měří za ideálních podmínek - tzn. hladký asfalt, bezvětří, sucho.

mino21

Honziss: V podstatě potvrz.. | 29.5.2013 19:50reagovat
avatar

Honziss: V podstatě potvrzuješ to, co jsem říkal. Dnes jsou oblíbené malé turbobenziny právě proto, že umožňují výrazně snížit papírovou spotřebu. Často se to ale neprojevuje na spotřebě reálné, což je případ např. Opelů, BMW, Mercedesů, a několika dalších motorů... Samozřejmě to nelze paušalizovat, protože třeba větší Ecoboosty nebo TSI motory jsou relativně úsporné a v tomto lepší než atmosféry.

Tvou poslední větou téměř přímo potvrzuješ můj názor, jen to jinak "přiohýbáš". Toyota má malý rozdíl, je to tím, že všichni majitelé Toyoty jezdí úsporně nebo tím, že všichni majitelé Toyoty mají atmosférické motory a ne turba, která jsou "optimalizovaná"? Nebo tím chceš říci, že všichni jezdí jak hovada a tak zákonitě majitelé turb mají větší rozdíly? Nepopírám, že i s "optimalizovanými" auty se dá dosahovat normovaná spotřeba.

Dle mého názoru by udávaná spotřeba (tzn. norma pro měření spotřeby) měla odpovídat běžné spotřebě dosahované průměrným řidičem, ne nejmenší spotřebě, kterou je schopen dosáhnout úsporně jezdící řidič (tak je postavena dnešní norma, resp. tomu se dnes snaží přiblížit výrobci, aby nemuseli platit ty pokuty). Tím neříkám, že dnešní norma je lživá (nebo že lžou výrobci), jen se mi nelíbí, že zvýhodňuje motory, které jsou úsporné při ecorally, ale ne normálním průměrném provozu, a že výrobci tak nechutně "optimalizují" auta pro dosažení minimální papírové spotřeby nehledě na to, co to udělá s dynamikou auta.

Jinak řečeno, zatímco atmosféry mají rozptyl relativně malý a udávaná spotřeba je blíže té prakticky průměrné, někde mezi úspornou a dravou jízdou, u turbomotorů je udávaná spotřeba rovná té úsporné jízdě, ale už výrazně se liší od normální jízdy, nedejbože dravé (znovu upozorňuji, že zde nepaušalizuji, ale jen průměruji, připouštím existenci turb, která jsou úsporná i při normální jízdě). Tedy kdyby sis nakreslil graf skutečných spotřeb běžných řidičů "neoptimalizovaného" motoru, ta udávaná by b..

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Radon

docela by se mně zamlouval.. | 29.5.2013 21:38reagovat
avatar

docela by se mně zamlouvala představa evropského zkušebního střediska s jednotnou metodikou, jednou testovací trasou, pneu s jednotnou směsí a robotickým řidičem od Google se dvěma programy (řidič senior a řidič testosteron), které by si během roku namátkou ukázalo v automobilce na tři auta rovnou z linky a ty prohnalo testem. Čísla z testu by byl každý výrobce povinen uvádět ve specifikaci ... nebyl by to destrukční crash test, tak by to ani nebylo pro automobilky moc drahé.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Honziss

Reakce na: Honziss: V podstatě potvrz.. | 30.5.2013 11:52reagovat
avatar

Male turbobenziny jsou dobry napad. Sam jsem si vyzkousel ze se s nimi da jezdit usporne (1.2, 1.4tsi, 1.6ecoboost), problem je podle me v tom, ze vetsina ridicu prechazejicich z vetsich atmosfer s nimi proste jezdit neumi a nebo si pro svuj ucel vyberou spatnou, vetsinou poddimenzovanou motorizaci, popripade maji nesplnitelna ocekavani.

Prenastavovat metodu mereni normovane spotreby na "beznejsi/prumernejsiho" ridice je blbost. Porad jsou staty (severske zeme, holandsko, atd..) kde lide jezdi za hodnoty udavane vyrobcem a podle techto hodnot navic plati silnicni dan, atd...

Resenim by bylo udavat kombinovane spotreby dve: jednu pri usporne jizde (pro informaci kupujiciho za kolik se da tim konkretnim modelem jezdit usporne, pro vypocet dani, atd..) a druhou pri dynamicke jizde.

Vypocet ale musi vzdy vychazet z nejakeho laboratorniho mereni, protoze jakekoliv jine realne mereni spotreby bude nepouzitelne, protoze vysledky budou vzdy zalezet na okolnich podminkach. A verte mi, ze kdyz chcete po vyrobci aby platil na zaklade nemerene spotreby pokuty, tak ten vypocet musi byt sakra spravne a proste musi byt laboratorni.

Za poslednich 6 let jsem doma otocil 6 aut: rv 1997-2012, atmosfery, turba, benziny, nafty. U vsech se dalo jezdit za to co maj napsany v TP, za min i za vic. Je to jen o stylu jizdy, dopravni situaci, pocasi, atd..

Zobrazit reakce..

mino21

Reakce na: Male turbobenziny jsou dob.. | 30.5.2013 12:43reagovat
avatar

Honziss: Abychom si dobře porozuměli, já nemám ani tak výhrady proti normě jako takové (i když ideální není), jako spíše proti těm pokutám, které nutí výrobce to v rámci možností obcházet různými nesmysly. Nejsem ani vyloženě proti malým turbobenzinům, nicméně mám za to, že by člověk měl mít možnost volby a ne mít násilím vnucený turbomotor, start-stop, protože ten umožní výrobci "nedostat pokutu". A jak sám správně říkáš, za udávanou spotřebu se dá jezdit se vším. Problém vidím v tom, že dnes musíš jezdit spíše ecorally, aby ses na ty hodnoty dostal. Když jsem jezdil s Primerou, tak ta měla v papírech 7,9 a ať jsem se snažil o ecojízdu nebo jsem celou nádrž vyjel dynamičtější jízdou (pokud počítám opravdu kombinovaný provoz, tedy žádný výlet, ale celá nádrž projetá okreskami i městy), pořád jsem byl někde mezi 7,2 až 8 litry.

Vcelku souhlasím s tvým třetím a čtvrtým odstavcem, ono by v podstatě stačilo, kdyby se do stávající normy přidala dynamická jízda, pochopitelně by musela být nějak přesně laboratorně změřená (o tom není pochyb, žádné postavím to na jakýkoli okruh a změřím... to nepřichází do úvahy). V podstatě stará EHK norma byla něco podobného, spotřeba při 90, 120 a město (tři čísla) a z toho se udělala kombinace (číslo čtvrté). Dnes máš meziměsto a město (dvě čísla) a z toho kombinaci (číslo třetí). Stačilo by přidat ještě nějak další režim, který by vyžadoval větší zrychlování a vytáčení motoru a hned by to bylo pravdivější.

No a přiznejme si, největší problém obecně je v "blbosti lidí", kteří si nejsou schopni dát dvě a dvě dohromady, stěžující si, že se nemohou dostat na normovanou spotřebu a přitom jezdí jen ve městě. Každý bere jako "modlu" udávanou průměrnou spotřebu, ale mnoho z nich kombinovaně nejezdí a mají drtivý podíl města (pak by se měli dívat na normu ve městě) nebo naopak. Pak je samozřejmé, že kombinace dosáhnout nemohou.

Nepřihlášený Ondra S.

Evropský měřící test spotře.. | 30.5.2013 21:48reagovat
avatar

Evropský měřící test spotřeby pro porovnání různých aut a motorizací by byl ještě v pořádku, kdyby se od něj neodvíjely pokuty za nadlimitní emise, což je sprosťárna vůči výrobcům aut!!

Jako řidič i automechanik chápu, že každá snaha o snížení spotřeby paliva u produkčních automobilu je dobrá a vítaná, pokud se tím neznehodnocuje chování motoru při praktickém použití na silnici (prodlevy po sešlápnutí akcelerátoru, výkonové díry, špatná pružnost a blbé přechodové režimy). Potom je třeba také zohledňovat, že rozdílná jsou auta proto, že jsou stavěna na míru pro rozdílné cílové skupiny zákazníků, kteří mají od dotyčných aut rozdílná očekávání a jezdí s nimi jinak. Je to myšleno tak, že třeba malý městský vůz je pro rozdílnou skupinu zákazníků, než třeba větší sportovně laděný sedan, nebo SUV.

Pokud chcete jezdit po městě za rozumnou spotřebu, tak musíte jezdit v noci, mezi půlnocí a 5. hod ranní, když nejsou zácpy, jinak bez šance!

Potom tu nějaký "nepřihlášený Brusel" psal o limitech 50, 90, 130 a jejich dodržování. Je vidět, že je to úplný pitomec!!!! Právě limity je to 1. naco musíte zapomenout! Ideální rychlost je vždy taková, kterou váš motor dobře zvládá s kultivovaným a sametovým chodem jako nejnižšší na nejvyšší převod a má kolem ni i nízkou měrnou spotřebu, což je u každého auta jinak. Potom ještě se musíte co nejvíce vystříhat zastavování a zpomalování pod tuto rychlost, pokud to trochu jde! Tedy žádné pouštění chodců, zastavování na stopkách, pokud je výhled a nic nejede. Také zatáčky by jste měli projíždět, co nejrychleji, aby jste nemuseli brzdit a pak akcelerovat. Pokud už někde musíte zpomalit, třeba kvůli prudké zatáčce, nebo křižovatce, tak včas ubrat a nechat auto doklouzat. Brzdy prakticky nepoužívat, jen pokud už nemáte jinou možnost. Optimální rychlost by jste také neměli moc překračovat, pokud to ovšem není z kopce setrvačností, tam to nevadí a pak před kopcem také je lepší to víc rozjet. Každá taková odchylka od ideální rychlosti je váš hřích na spotřeb..

Nepřihlášený Zion

Reakce na: docela by se mně zamlouval.. | 31.5.2013 12:57reagovat
avatar

Lenze to by sme zase mali motory a cele auta nastavovane na tento jednotny test.

Jedina tebou navrhovana zmena je ta, ze by sa robil na produkcnom aute a nie holatku upravenom na test.

Zober si, ze by uplne postacilo pridat do dnesneho testu napriklad 2 minuty dialnicnej jazdy rychlostou 130 za hodinu, 2km vyjazd stupanim 10% rychlostou 70 za hodinu a jedno dynamicke zrychlenie z 80 na 120 s plne nalozenym autom.

A cely europsky automobilovy priemysel by sa zacal uberat vo vyvoji uuuuplne inym smerom.

Sranda, nie?

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený ybalgin

Reakce na: Co je uváděná spotřeba?.. | 2.6.2013 19:55reagovat
avatar

Promiň, ale napsal si kopu nesmyslů.

Nepřihlášený Pepa

Reakce na: Honziss: Problém je ale pr.. | 17.5.2016 16:13reagovat
avatar

No, tak jistě, to je dobře známý fakt, že benzínový motory s turbem jsou na dálnici žravé. Ve městě je možné, že snižují spotřebou, ale na dálnici rozhodně ne. Nikdo nikdy nedožene spotřebou šestiválcový dvaapůllitr jedoucí 150 km/h tříválcovým biturbem o obsahu 1,5 litru... Normované měření spotřeby je blbost, celá EU by zasloužila za tento fakt výpověď na hodinu, protože bez CO2 by rostliny neprodukovali fotosyntézou kyslík... U BMW pak konstruktéři musí přepisovat dějiny děláním předního pohonu s domněním, že je to "vykoupí" z pokut. Kardan u BMW snad "musí" vážit 200 kg, aby to na váze bylo znát... To samé je šaškování s elektrickými posilovači řízení a vůbec s celou elektromobilitou. Ale posranci z EU na to neslyší, nechápou, že existuje věc, jako zákon o zachování energie a tudíž energie pro elektrický posilovač je třeba stejně, jako pro ten hydraulický, nebo že emise vznikají i u pohonu elektromobilů, ale jindy a jinde. Všechny bych je vyházel, když nemají na to vzdělání, tak mají šoupat nohama.

Nepřihlášený Fanda

Reakce na: Lenze to by sme zase mali.. | 17.5.2016 21:33reagovat
avatar

Ano,s turbomotorem se pozná řidič,co má cit v noze a rozumí si s motorem.

Přidat příspěvek
(pro zasílání reakcí, adresa nebude zveřejněna)
Max. 2000 znaku
b_468_60.gif