Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Rus obkroužil nejnáročnější okruh světa v Rolls-Roycu, na zadním sedadle
23.3.2020 | Mirek Mazal
Proč se trápit s odstředivými silami za volantem výkonného auta, když to váš řidič zvládne za vás? Majitel si může v klidu hovět na zadním sedadle.
Přestože existují rychlejší stroje schopné zvládat podobné výzvy ještě lépe, opulentní Rolls-Royce Ghost představuje jedno z těch aut, která umí ráno zdobit setkání bohatých byznysmenů a odpoledne fungovat i na závodním okruhu. Primárně plavná limuzína vyniká před pětihvězdičkovým hotelem stejně dobře jako na Severní smyčce bájného Nürburgringu.
Čtyřdveřový Ghost vznikl pod patronátem BMW, možná proto v DNA britského vozu zůstaly prvky zbytků sportovního charakteru mnichovské značky. Hmatatelným dědictvím je vidlicový dvanáctiválec N74B66 o objemu 6,6 litru s výkonem 419 kW (570 koní) a 780 Nm točivého momentu. Deklarované zrychlení v přímce na 100 km/h se vešlo pod pět sekund, ovšem pozadu nezaostaly ani jízdní vlastnosti v zatáčkách.
Vzhledem k hmotnosti 2 435 kilogramů nelze očekávat chování motokáry, nicméně Ghost se vzduchovým pružením tak dobře pracuje s nadváhou, že dokáže držet nejtěžší okruhovou stopu na světě. Složitá linie zatáček a brzdných bodů se vine Zeleným peklem, kudy ještě před nuceným zavřením prolétl Rolls-Royce s Rusem Mishou Charoudinem na čestném místě.
Zadní pravé křeslo obsadil známý propagátor Nürburgringu, který se nechal svézt svým kamarádem. Ten jízdou především pobavil, ale je vidět i schopné zvládání 73 jednotlivých zatáček, místy se vzduchové odpružení popralo také s vysokými obrubníky náročné trati o délce 20,8 kilometru. Zkracování stopy nijak nerozhodilo jisté držení zvoleného směru, aristokratický model ani na moment neztratil svoji vznešenou úroveň přepravy.
Venčení luxusního parníku zaujalo přihlížející obecenstvo zvyklé vídat všechny dostupné sportovní vozy. Přítomnost Rollsu mezi Porsche či BMW vyvolala udivené reakce, ovšem předvedená jízda nebyla tolik vzdálená jistému chování sportovních modelů. Misha vyzdvihl například odolnost brzd proti častému zpomalování z vysokých rychlostí, mimo pozornost nezůstal ani fakt, že celý zážitek s Rolls-Roycem se odehrál na zimních pneumatikách.


















Vzácná návštěva na Nordschleife. Rolls-Royce zde není častým hostem, zjevné se ale na Ringu neztratí
Zdroj: Misha Charoudin@Youtube
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 4 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejnovější články
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
před 21 minutami
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
před hodinou
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
před 3 hodinami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 4 hodinami
Dacia chystá nový kombík, který se postaví i drahým verzím Škody Octavia, stát má vedle nich pakatel
před 5 hodinami
Živá témata na fóru
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 11.05. 09:26 - Brus
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
- Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
- Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
