Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Rus si upravil auto jako nikdo jiný, tlumič výfuku nadělil každému válci motoru
21.3.2020 | Mirek Mazal
Ačkoli se původní smysl tlumičů výfuku - tedy tlumit jejich zvukový projev motoru - pozvolna vytrácí z našich myslí, je to pořád primárně protihlukové opatření. Takže co tlumit každý válec zvlášť?
Výfukový systém kdysi sloužil jen k tomu, že odváděl spaliny mimo vůz tak, aby neotravovaly cestující. První a na hodně dlouho také poslední úpravou byla implementace tlumiče. U dnešního sériově vyráběného automobilu jde o komplexní systém zahrnující několik katalyzátorů, filtr pevných částic katalyzátor, rezonátor a jeden až dva koncové tlumiče.
Každá z částí ale snižuje prostupnost výfuku. Čím jsou plyny silněji omezovány ve volném průchodu pryč, tím vyšší vzniká protitlak, zhoršuje se vyplachování motoru klesá jeho výkon. Nejlepším řešením je mít u přímo u motoru správně zkonstruované svody, jež podporují výplach válců, a na ně napojenou přímou trubku. To dnes neprojde ani u sportovních aut, protože i ty musí mít alespoň katalyzátor.
Proti modernímu trendu odvádět spaliny komplexním systémem se postavil ruský expert na bláznivé automobilové pokusy. Starý známý Vlad vám tak dnes předvede, co způsobuje až příliš početné množství tlumičů ztišující každý válec zvlášť.
Za zkušebního králíka tentokrát posloužil Fiat Uno, který nejprve rachotí bez tlumičů. Po zásahu automechaniků se ale červený hatchback transformuje v protagonistu pokračování Soudce Dredda a ohlušující rámus čtyřválce se změní v příjemné ševelení mechanických částí sériového agregátu. Čtyřnásobné tlumení projevu vozu prospěje, doprovod unikajícího kouře nezabránil Vladovi ukázat nový prototyp nejbližším sousedům.
Krátkou projížďku zakončilo vyhánění otáček motoru do omezovače, ale ani plyn na podlaze nezpůsobil ani velký hluk, ani selhání dodatečně instalovaných tlumičů. Čtyři výfuky tak nemusí být nesmysl ani z funkčního hlediska, pokud si někdo potrpí na tichu. Jen horizontálně připevněné komponenty přímo v zorném poli řidiče nejsou to pravé ořechové...














Rus šel proti proudu a místo zprůchodnění výfuku přidal tlumič sólo každému válci, minimálně v případě ztišení projevů motoru bodoval
Zdroj: Garage 54@Youtube
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
včeraBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nejnovější články
Dnes neuvěřitelný VW z dob, kdy jste si u Němců mohli poručit skoro cokoli, je k mání stále nejetý. Nikdo ani nezašpinil jeho spodek
před 2 hodinamiSpolečný elektromobil Hondy a Sony je zatím pořádný provar. Firmám už prodělal přes 10 miliard, aniž by byl blízko dokončení
před 4 hodinamiVěříte Mercedesu aspoň slovo, když říká, že se jeho tragicky přijatá novinka prodává jako housky na krámě?
před 5 hodinamiFiasko kdysi převratného motoru Nissanu přichází pro firmu v nejhorší možný čas, může ji přivést až do záhuby
včeraVědci popsali, proč se tolika lidem dělá z elektrických aut fyzicky špatně
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva