Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Schumacher se prý plně uzdraví do tří let, Bianchi má už jen minimální šance
23.10.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Uspokojení nad stavem Michaela S. vyřkl šéf ARO, obavy o život jezdce z Francie má bývalý pilot F1 Burti.
O zdravotním stavu Michaela Schumachera jsme naposledy mluvili v souvislosti s jeho pozvolným probíráním. Mimo to řeč přišla také na příčinu zranění, za kterou měl stát držák kamery GoPro upevněný na helmě německého závodníka. Tato zpráva, se kterou přišel francouzský novinář Jean Louis Moncet, okamžitě srazila hodnotu akcií firmy a přiměla některé, aby se na její výrobky začali dívat nevraživě. Jak se ovšem nyní ukazuje, daná slova nebyla založena na výsledku šetření policie, šlo tedy jen o názor samotného novináře.
Moncet se tak již omluvil na svém účtu na Twitteru, firma GoPro ale evidentně bude požadovat něco víc, a to přesto, že akcie jsou aktuálně dokonce na rekordní výši. I krátkodobý výkyv však značce uškodil, pročež mluvčí firmy uvedl, že zvažována je žaloba. Zda k ní dojde či nikoliv, to je nyní sporné, samotný novinář se však kromě omluvy k události nechce vůbec vyjadřovat, čemuž se vůbec nedivíme.
Tím jsme však poněkud odbočili od Schumacherova zdravotního stavu, proto rychle zpátky do Švýcarska, kde se sedminásobný mistr světa na svém panství v Glandu zotavuje z následků lyžařské nehody. Tento týden se na něj přitom byl podívat šéf anesteziologicko-resuscitačního oddělení (ARO) Univerzitní kliniky v Grenoblu Jean-Francois Payen, který po vizitě konstatoval pozitivní uspokojení.
„Pokroky jsou evidentní, musíme tomu však dát čas,“ uvedl Payen a dodal, že Schumacher by se mohl plně uzdravit v horizontu jednoho roku až tří let. To je lepší zpráva, než v jakou jsme mohli doufat, na druhou stranu ale tak překvapivá není. O německého pilota totiž pečuje 24 hodin denně patnáctičlenný lékařský tým. Mimo to pak Payen zmínil neuvěřitelnou podporu manželky Corinny.
Dá se tedy předpokládat, že o německém šampionovi budeme nyní slýchat už jen v souvislosti s pozitivy, což bohužel není případ Julese Bianchiho. Ani 18 dní po jeho nehodě během Velké ceny Japonska nemůžeme dát fanouškům francouzského jezdce minimální naději, výhled je spíše negativní. Tedy alespoň podle bývalého jezdce F1 Luciana Burtiho.



Stav Michaela Schumachera se zlepšuje každým dnem, což bohužel nemůžeme říci o Julesi Bianchim
Brazilský pilot, který momentálně pracuje jako komentátor pro TV Globo, sice nebyl osobně na klinice v Japonsku, prý však hovořil s lidmi, kteří jsou se situací velmi dobře obeznámeni. A ti naznačují, že šance na uzdravení je velmi malá. A i kdyby se prý Bianchi probudil, s největší pravděpodobností bude muset po zbytek života čelit velkým zdravotním komplikacím.
Tím se jen potvrzuje, co již dříve bylo řečeno. Tedy, že jde o skutečný zázrak, že závodník nezemřel přímo na místě. Daný stav si přitom začíná uvědomovat i Bianchiho matka Christine, která prohlásila, že řada lidí se nyní bude snažit vyhnout odpovědnosti. Nikoho konkrétního tím sice nejmenovala, kandidátů se ale najde dostatek a první na ráně bude asi vedení F1.
Důvodem tohoto osočení je fakt, že řada týmů i jezdců brojila za zahájení závodu v časnějších hodinách, kdy by trať nezalila voda. To však bylo zamítnuto s poukázáním na Evropu, kde by přímý přenos musel být přenášen tak brzy, že by příliš poklesla sledovanost. Logicky by tak poklesly i finance, které by televize utržily na reklamách.
„F1 je byznys, opravdu velký byznys,“ dodává trpce Christine Bianchi, s čímž můžeme jen souhlasit, to není nic nového. Zvědavi jsme pak hlavně na závěry vyšetřovací komise, která byla sestavena na popud šéfa FIA Jeana Todta a ve které se objeví taková jména jako Ross Brawn, Stefano Domenicalli, Emerson Fittipaldi či Alex Wurz.
Chybět pak bude závodní ředitel šampionátu Formule 1 Charlie Whiting, který je de facto na druhé straně barikády. A to přesto, že za posledních 20 let, které uplynuly od smrti Ayrtona Senny, přispěl zásadní měrou právě k větší bezpečnosti F1. Nyní však naznačuje, že práce stevardů během GP byla zcela v pořádku.
I s tím vlastně můžeme souhlasit, podle nás byla zásadní chyba - podpořená celou řadou nešťastných okolností - hlavně v onom jeřábu, který stál před ochranným valem z pneumatik. Uvidíme, zda se taková prognóza potvrdí, či zda nakonec komise poukáže na konkrétního obětního beránka. Jisté je pouze tolik, že do budoucna se má bezpečnost Formule 1 ještě navýšit. Smutné ovšem je, že Bianchimu již nic z toho s největší pravděpodobností úsměv do tváře nevrátí...


Pokud by jeřáb pouze natáhnul rameno přes pneumatiky, dost možná by se při Velké ceně Japonska žádný tragický incident nestal
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
  Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
před 5 hodinami
  Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
  Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nejnovější články
 Honda chce vrátit do nabídky další ze svých ikon. Pro dobro nás všech doufáme, že to neudělá
před 59 minutami
 BMW M3 kombi, které se automobilka bála pustit do výroby, teď může být vaše v téměř dokonalém stavu
před 2 hodinami
 Norové nakoupili pro MHD stovky čínských autobusů, až po tajné prohlídce zjistili, že jsou v nich zadní vrátka dovolující vzdálené ovládání
před 3 hodinami
 Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
před 4 hodinami
 A pak že se nevejde: Nový, původně jen elektrický muscle car najednou slupnul osmiválec jako malinu
před 5 hodinami
Živá témata na fóru
- Další zajímavá autovidea 11.04. 13:21 - ucollabn
 - Čínská auta v ČR 11.04. 13:18 - ucollabn
 - ojeté auto kolem 300tis, s místem na lyže uvnitř 11.04. 13:15 - ucollabn
 - 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
 - Policejní kontroly a měření 11.04. 07:07 - řidičBOB
 - Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
 - IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
 - Dříve M135i, nyní ///M2 11.03. 10:12 - M.Z.
 
    
    
    
  
      
      
      
    