Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Seat musí prodávat alespoň 640 000 vozů ročně, jinak skončí
25.3.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Zdvojnásobení současných prodejů je jen prvním krokem k záchraně značky. Ten druhý předpokládá registraci milionu kusů každých 12 měsíců.
S blížícími se Velikonocemi nám dovolte trochu poetiky. A to v souvislosti se značkou Seat, která je pro koncern VW Group jen jedním vajíčkem z mnoha. Snad každému pěstiteli je ale jasné, že čím více vajec daná kvočna má, tím pravděpodobněji nějaké z nich nebude zahřívat. Z něj narozené kuře pak bude asi chtít jen málokdo. A to přesto, že se vlastně těm lépe vyseděným bude podobat jako... no jako vejce vejci, což o takové Škodě Octavia, Volkswagenu Golf, Audi A3 a Seatu Leon minimálně po technické stránce do značné míry platí. Pokud je pak navíc před obdobné dilema postaven zákazník, bude rozhodovat loajalita k značce nebo pořizovací cena. A to jsou faktory, které dosud nahrávaly spíše české nebo německým automobilkám.
Jak ovšem naznačují poslední reporty o prodejích nových vozů na evropských trzích, je Seat jednou z mála letošních pozitiv a sociálních jistot. V lednu totiž registrace španělských modelů narostly o šest procent a v únoru o další dvě, zatímco zbytek koncernu VW Group mířil do mínusu, a to včetně Škody, Audi nebo samotného Volkswagenu. Podle šéfa značky Jamese Muira by však ani takový vývoj nemusel stačit k tomu, aby Seat byl životaschopný.
Na vině je loňský rok, kdy se španělské automobilce povedlo prodat nějakých 320 000 nových vozů. Aby ovšem Seat dosáhnul ziskz, muselo by toto číslo být dvojnásobné. A to je pouhý začátek. Muir totiž naznačuje, že v dlouhodobém horizontu budou muset mainstreamoví výrobci prodávat minimálně milion vozů ročně, jinak mohou na další existenci zapomenout.
Jak ale takového úspěchu dosáhnout? Podle Muira by se měly začít vyplácet investice, které Seat, či spíše VW Group, nasypal do vývoje modelové řady Leon. Přičemž úspěch v showroomu se prý bude jednat úspěšnému jednání s vedením koncernu ohledně dalších finančních injekcí. A ty budou opravdu třeba, neboť kromě chystaného crossoveru založeného na platformě MQB (stejnou má i zmíněný Leon) chystá Seat expanzi do všech koutů trhu. Fanoušci značky by tak měli opravdu doufat, že Španělé letošní nástup udrží. Jinak bude muset z německého hnízda ven.
Automobilka Seat vkládá do nového modelu Leon velké naděje, s nimiž je spojena i budoucí existence značky. Po našem testu dodáváme, že na takovémhle základu se stavět opravdu dá
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Unikla podoba přístrojové desky nového Bugatti. Je jako z jiného světa, tachometr má až do 550 km/h
včera - Přímé srovnání jasně prokázalo, že Musk lhal o tom, co Tesla Cybertruck dokáže ve srovnání s Porsche 911
17.5.2024 - Landu Norrisovi „kleklo” jeho Lamborghini uprostřed města, roztlačit ho museli náhodní kolemjdoucí
16.5.2024
Nejčtenější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
18.4.2024 (1) - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
19.4.2024 - Nejsilnější Dacia všech dob odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
19.4.2024 - „Nikomu nic necpeme do chřtánu,” říká dědic Fordu o elektromobilech. Asi zapomněl, co firma poslední roky dělala
19.4.2024 - Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
19.4.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 05.19. 10:25 - brnenska.odchytova
- Lampárna (stěžovatelna) 05.19. 10:05 - pavproch
- CitiGO 05.19. 09:31 - jiří254
- Politický koutek 05.18. 21:06 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 05.18. 20:50 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 05.18. 16:16 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 05.18. 15:12 - mattonecz
- Odjezd z křižovatky po padnutí červené 05.18. 13:19 - PepaSFI