Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Šéf Astonu Martin bez skrupulí strhal elektromobily, autopiloty i Brexit
13.7.2019 | Petr Prokopec
Neobvykle otevřeně s k ožehavým otázkám současného automobilového světa vyjádřil šéf Astonu Andy Palmer. Nejhorší je, že v mnoha ohledech jeho filipika míří do černého.
O odchodu Velké Británie z Evropské unie se mluví již několik let. Dosud však Brexit neproběhl a je otázkou, jak to celé dopadne. Britští politici si jej přehazují jako horký brambor a naposledy oznámili, že k odchodu může dojít 31. října, tentokrát bez dohody. Takový scénář je považován za katastrofický, špatné následky by měl hlavně pro samotnou zemi a nikoliv pro zbytek EU. Jakkoliv je třeba počítat s tím, že ekonomicky by rozvodem obou stran došlo k zasažení celého starého kontinentu.
Z toho důvodu dnes je proti Brexitu největší část populace Británie. Odchod bez dohody schvaluje pouze 38 procent voličů, zatímco 43 procent by raději celý tento krok úplně zrušilo. A 41 procent by hlasovalo pro nové referendum. Pokud si navíc uvědomíme, že kvůli průtahům a nejasnostem již rezignovala premiérka Theresa May, je zjevné, že Británie je rozpolcená.
Šéf automobilky Aston Martin Andy Palmer na nedávné akci Driving the Future uvedl, že pro samotnou automobilku je tohle přešlapování na místě nejhorší. „Pokaždé, kdy se musíme připravit na odchod, je třeba dát stranou kapitál i pracovní síly, aby se záležitosti, která se možná stane a možná nestane, dalo věnovat. Automobilový průmysl se dokáže adaptovat, jak bylo potvrzeno reakcemi na tsunami v Japonsku či problémy s měnou v Rusku. Brexit je ale problém, který nevíme, jak vyřešit.“
„Myslím si proto, že první a nejdůležitější záležitostí, je jistota. Obchodní záležitosti by byly mnohem jasnější, kdyby došlo k odchodu a byl zachován bezcelní vztah s Evropou, ale realita je taková, že spíše budeme čelit opaku. Nicméně v této fázi jakékoliv rozhodnutí je lepší než žádné rozhodnutí,“ dodal Palmer. Zároveň zmínil, že celý průběh britského odchodu z EU „je k smíchu“, neboť je veřejnosti přímo na očích. Unie přitom ze své strany vyřešila vše v utajení, i proto veškerá jednání dopadla lépe než v Británii.
Není to však jediný krok, nad kterým Palmer kroutí hlavou. Dále poukazuje problémy nucené elektrifikace aut, o kterou usiluje nejen EU, ale i sama Velká Británie. „Elektromobily jsou jednou cestou, není to všelék. Co mě vždy štve nejvíc je, když se někdo snaží zvolit nejlepší technologii,” říká šéf Astonu s tím, že tohle by mělo být ponecháno na přirozeném vývoji. „Pokud politici mluví o tom, co se stane za 30-40 let, nelze je brát vážně. Nikdo neví, co se stane ani za 20 let,“ dodává.
Mimo realitu pak ostatně dle něj není pouze snaha o elektrifikaci na všech myslitelných frontách, ale i snahy o brzký příchod plného autonomního řízení. Palmer totiž počítá s tím, že takové utopie se do konce svého života nedočká. „Dokud nebude geograficky zmapován veškerý povrch planety, pak nelze mluvit o plné autonomii tak, jak ji mnozí lidé popisují. Myšlenka toho, že se úplné autopiloty rozšíří za mého života, je absurdní. Systémy úrovně SAE5 jsou jako kosmické lodě.“
Jak se tedy zdá, Palmer jde zcela proti proudu. A nejhorší je, že v některých věcech má pravdu - diktovat konkrétní řešení toho či onoho je vždy to nejhorší, co mohou politici udělat. Podle Palmera tak bude docházet jen velkému a zbytečnému plýtvání, jež rozhodně nepovede k cílům, které si současná politická garnitura vytyčila. Jak ostatně dodává, zákonodárcům je zcela jedno, co se stane v dlouhodobém horizontu, neboť pro jejich znovuzvolení jsou důležitější krátkodobé akce. Jakkoli jsou nesmyslné, nereálné a život lidí spíše komplikující.


 
Andy Palmer vidí věci takové, jaké jsou. Vyjednávání o Brexitu jsou tak dle něj k smíchu, snahu o elektrifikaci hlavně ze strany britských politiků považuje za nesmyslnou a zmínky o plně autonomním řízení jako absurdní
Zdroj: Autocar
Bleskovky
 Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
 28.10.2025
 Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
 27.10.2025
 Poslední svolávací akce konečně provalila počet skutečně prodaných Tesel Cybertruck Poslední svolávací akce konečně provalila počet skutečně prodaných Tesel Cybertruck
 26.10.2025 (1)
Nové na MotoForum.cz
- Koho uvidíme 2026 v MS-Moto3? včera 16:00
- Týmy a jezdci WSBK 2026 včera 10:37
- Vyhazov manažera komplikuje Salačovu pozici 29.10.2025
- Jose Antonio Rueda může odletět domů 29.10.2025
- Pozitivní zpráva z Kuala Lumpur 29.10.2025
Nejnovější články
 Legendární „Sennova” Honda se skutečně vrátí i s motorem V6 bez turba a ručním řazením, má to jen jeden háček Legendární „Sennova” Honda se skutečně vrátí i s motorem V6 bez turba a ručním řazením, má to jen jeden háček
 včera
 Korejská Škoda Kamiq v bazarech láká nízkými cenami. Dost prostoru nabízí i s motory, které nové už nekoupíte Korejská Škoda Kamiq v bazarech láká nízkými cenami. Dost prostoru nabízí i s motory, které nové už nekoupíte
 včera
 Prodeje aut v Evropě dál táhnou spalovací motory. Má je 84 procent nových vozů, odbyt elektromobilů visí na 4 zemích Prodeje aut v Evropě dál táhnou spalovací motory. Má je 84 procent nových vozů, odbyt elektromobilů visí na 4 zemích
 včera
 Nová Mazda s Wankelem je zpátky, sází ale na kontroverzní techniku a snad ještě kontroverznější vzhled Nová Mazda s Wankelem je zpátky, sází ale na kontroverzní techniku a snad ještě kontroverznější vzhled
 včera
 Subaru překvapilo hned dvěma ostrými novinkami, centrální výfuk jedné z nich dává naději Subaru překvapilo hned dvěma ostrými novinkami, centrální výfuk jedné z nich dává naději
 včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
 tisková zpráva
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
 tisková zpráva
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
 tisková zpráva
- Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
 tisková zpráva
- OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
 tisková zpráva
- Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
 tisková zpráva
 

 
    
    
    
   
      
      
      
    
 RSS
 RSS Facebook
 Facebook Twitter
 Twitter