Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Šéf Bugatti používá pro denní ježdění auto značky, kterou neřídí a nikdy neřídil
20.1.2020 | Petr Prokopec
Je to jeden z nejznámější manažerů automobilových firem, který na nohy postavil Lamborghini, Audi Sport a teď vede Bugatti. Kupodivu ale pro denní ježdění používá Porsche.
Není tomu dlouho, co jsme mohli odvyprávět fascinující příběh Thomase Bschera. Ten se narodil do bankéřské rodiny, životní dráhu tak měl od počátku víceméně předurčenou. Přesto však finančnictví nakonec pověsil na hřebík a svou někdejší vášeň - motorsport - přetavil v profesi. V té byl nadmíru úspěšný, díky čemuž se dostal do kontaktu s tehdejším šéfem BMW Berndem Pischetsriederem. Ten jej pak po svém přestupu do VW Group na základě kombinace schopností za volantem a ekonomických dovedností dostal do čela Bugatti.
Bscher se ovšem nedostal do vedení automobilky z Molsheimu jen díky svým schopnostem, ale také kvůli svým nárokům. Bylo to on, kdo každodenně protahoval svůj McLaren F1 po německých Autobahnech rychlostmi přes 320 km/h a od britské automobilky si auto neustále nechal dolaďovat tak, aby plně vyhovovalo jeho potřebám. Tím se výrazně liší od současného šéfa Bugatti Stephana Winkelmanna. Charismatický manažer má za sebou štace u Lamborghini a Audi Sport, kde dle svých slov propadl vozům s logem RS. Ke každodennímu provozu je však neužívá, stejně jako ty ze Sant'Agata de Bolognese. Nenapodobil pak ani Bschera, ani nesáhl do firemních skladů.
„Mám Panameru Sport Turismo,“ sdělil Winkelmann v rozhovoru pro magazín Autocar. Nejspíše se přitom jedná o služební vůz, neboť jak šéf Bugatti dodal, auta mění každý rok. Dá se tedy předpokládat, že za volantem stylového kombíku od Porsche jej budeme moci vídat už jen pár měsíců. Panamera se totiž letos dočká faceliftu, což je pro Winkelmanna ideální příležitost k přesednutí. Bude přitom zajímavé, zda sáhne po vrcholné verzi s interním označením Lion, která by se po stránce výkonové měla vyšplhat na neskutečných 820 koní.
Při pohledu na toto stádo by pomalu vlastně již bylo zbytečné, aby se Winkelmann „obtěžoval“ vlastními produkty. Ostatně jak přiznal, ty řídí poměrně často, ovšem z ryze profesních důvodů. Pod jeho vedením mají totiž vznikat nové a nové speciální edice a deriváty. Zaměřit se přitom nyní mají hlavně na přítlak, ovladatelnost a hmotnostní redukci, neboť Chiron 300+ kladl důraz na akceleraci a nejvyšší rychlost. Zda ale dojde na nějaké přepisování rekordů, Winkelmann již ani nenaznačil.
Dodal nicméně, že minimálně v nejbližší době Bugatti nebude spojováno s autonomním řízením. To sice dělá cestování snadnějším, ovšem kvůli autopilotu si prý vůz z Molsheimu nikdo nekoupí. „Chiron tak nemůže být mobilní kanceláří, je to auto na řízení. Musí tak jen řidiči napomoci, aby se dostal do cíle nejlepším a nejbezpečnějším možným způsobem. V mém případě je to za pomoci monitoringu počasí a aktuální dopravní situace,“ uvedl Winkelmann.
Stephan Winkelmann užívá firemní vozy jen proto, aby o nich více věděl
Jeho každodenním vozem je ovšem Porsche Panamera Sport Turismo - automobil značky, kterou nikdy neřídil. To je jistě pro Porsche velká poklona
Zdroj: Autocar
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
před 4 hodinami - První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
před 6 hodinami - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
před 7 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před 8 hodinami - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva