Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Šéf Bugatti používá pro denní ježdění auto značky, kterou neřídí a nikdy neřídil
20.1.2020 | Petr Prokopec
Je to jeden z nejznámější manažerů automobilových firem, který na nohy postavil Lamborghini, Audi Sport a teď vede Bugatti. Kupodivu ale pro denní ježdění používá Porsche.
Není tomu dlouho, co jsme mohli odvyprávět fascinující příběh Thomase Bschera. Ten se narodil do bankéřské rodiny, životní dráhu tak měl od počátku víceméně předurčenou. Přesto však finančnictví nakonec pověsil na hřebík a svou někdejší vášeň - motorsport - přetavil v profesi. V té byl nadmíru úspěšný, díky čemuž se dostal do kontaktu s tehdejším šéfem BMW Berndem Pischetsriederem. Ten jej pak po svém přestupu do VW Group na základě kombinace schopností za volantem a ekonomických dovedností dostal do čela Bugatti.
Bscher se ovšem nedostal do vedení automobilky z Molsheimu jen díky svým schopnostem, ale také kvůli svým nárokům. Bylo to on, kdo každodenně protahoval svůj McLaren F1 po německých Autobahnech rychlostmi přes 320 km/h a od britské automobilky si auto neustále nechal dolaďovat tak, aby plně vyhovovalo jeho potřebám. Tím se výrazně liší od současného šéfa Bugatti Stephana Winkelmanna. Charismatický manažer má za sebou štace u Lamborghini a Audi Sport, kde dle svých slov propadl vozům s logem RS. Ke každodennímu provozu je však neužívá, stejně jako ty ze Sant'Agata de Bolognese. Nenapodobil pak ani Bschera, ani nesáhl do firemních skladů.
„Mám Panameru Sport Turismo,“ sdělil Winkelmann v rozhovoru pro magazín Autocar. Nejspíše se přitom jedná o služební vůz, neboť jak šéf Bugatti dodal, auta mění každý rok. Dá se tedy předpokládat, že za volantem stylového kombíku od Porsche jej budeme moci vídat už jen pár měsíců. Panamera se totiž letos dočká faceliftu, což je pro Winkelmanna ideální příležitost k přesednutí. Bude přitom zajímavé, zda sáhne po vrcholné verzi s interním označením Lion, která by se po stránce výkonové měla vyšplhat na neskutečných 820 koní.
Při pohledu na toto stádo by pomalu vlastně již bylo zbytečné, aby se Winkelmann „obtěžoval“ vlastními produkty. Ostatně jak přiznal, ty řídí poměrně často, ovšem z ryze profesních důvodů. Pod jeho vedením mají totiž vznikat nové a nové speciální edice a deriváty. Zaměřit se přitom nyní mají hlavně na přítlak, ovladatelnost a hmotnostní redukci, neboť Chiron 300+ kladl důraz na akceleraci a nejvyšší rychlost. Zda ale dojde na nějaké přepisování rekordů, Winkelmann již ani nenaznačil.
Dodal nicméně, že minimálně v nejbližší době Bugatti nebude spojováno s autonomním řízením. To sice dělá cestování snadnějším, ovšem kvůli autopilotu si prý vůz z Molsheimu nikdo nekoupí. „Chiron tak nemůže být mobilní kanceláří, je to auto na řízení. Musí tak jen řidiči napomoci, aby se dostal do cíle nejlepším a nejbezpečnějším možným způsobem. V mém případě je to za pomoci monitoringu počasí a aktuální dopravní situace,“ uvedl Winkelmann.



Stephan Winkelmann užívá firemní vozy jen proto, aby o nich více věděl
Jeho každodenním vozem je ovšem Porsche Panamera Sport Turismo - automobil značky, kterou nikdy neřídil. To je jistě pro Porsche velká poklona
Zdroj: Autocar
Bleskovky
- Nové Rychle a zběsile ukázalo v upoutávce víc ze svého děje, je čím dál absurdnější
15.4.2021 - Nejdrsnější Lamborghini dějin řádící na sněhu je neobvyklá podívaná za miliony korun
14.4.2021 - Fotky z paluby nejdelšího linkového letu světa ukazují mizérii současného létání
14.4.2021 - Superdiesel, který pohřbila nová pravidla EU, se po své smrti ukázal na Autobahnu
13.4.2021 - Někdo naložil na korbu pick-upu snad veškeré vybavení domu, pak s ním vyjel na silnici
11.4.2021
Nejnovější články
- Mercedes překvapivě dal ruce pryč od jednoho z velkých nesmyslů moderních aut
před hodinou - Luxusní BMW se „zakázaným” dieselem ztratilo na ceně 3,5 milionu, i když je po králi
včera - Brit otestoval novou nejdražší Škodu, stejné problémy ji zjevně trápí všude
včera - Korejci dali další novince „neviditelná” světla, nápad tvůrce první Octavie žije dál
včera - Škoda Kodiaq má v Evropě nového soka, víc výbavy i techniky nabízí za cenu Fabie
včera - Rus postavil malý osobní tank. Říká mu Křeček, s nadhledem odtáhne i velké SUV
včera - Problémy, které teď řeší autopůjčovny, jen podtrhuji chaos současného světa
včera - Číňané poprvé ukázali Porsche pro chudé, kopírovat je zjevně bavit nepřestalo
včera - Nový Mercedes má neobvyklou zdířku za předním blatníkem, nadchne ty nejlenivější
včera - Němci se skutečně vrací k motoru, který dráždí EU, otázkou ale zůstává, kde vlastně
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 07:08 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 18:48 - pavproch
- Chlubítko univerzální 18:45 - Snowman000
- Řidiči, co to mají v ruce... 18:32 - řidičBOB
- Rychlodotazy 18:06 - abgx1
- Politický koutek 15:48 - Stepan
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 15:45 - M.Z.
- Americké vozy a vše kolem nich 12:18 - 970ka
- Policejní Passaty, Superby a neoznačená měřící vozidla 09:58 - řidičBOB
- Combi 4x4 do 300tis kč 09:04 - Snowman000