Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Šéf říká, že Peugeot plní nové drsné limity spotřeby EU již nyní, ale za jakou cenu?
10.10.2019 | Petr Prokopec
S ohledem na fungování současného světa je to vlastně dobrá zpráva, přesto je otázkou, zda je z čeho se radovat. Francouzi tohoto výsledku dosáhli jen za cenu eliminace zajímavých motorů a nečekanému zájmu o diesely.
Ačkoli tomu v tuto chvíli máloco nasvědčuje, příští rok bude v dějinách evropského automobilismu přelomovým. Přirozeným vývojem k ničemu převratnému nedošlo, od 1. ledna ale začne Evropská unie vymáhat nové limity spotřeby aut, které otiskla do přímo úměrných emisí CO2 ve výši 95 gramů na kilometr na každý prodaný vůz. To v případě benzinových aut odpovídá spotřebě 4,1 l/100 km, u dieselů jde dokonce o spotřebu 3,6 l/100 km. To jsou tak nízká a pro většinu automobilek tak nedosažitelná čísla, že firmy ani teď neví, co přesně bude následovat.
Některé to ale nechává chladnými a jednou z nich je francouzský Peugeot. Ten ústy svého šéfa Jeana-Philippa Imparata oznámil, že Peugeot se pokut bát nemusí, neboť budoucí emisní cíl plní již nyní. „Naše říjnová produkce, která vyústí v lednové prodeje, již nyní dosahuje průměru 93 gramů CO2 na kilometr, jehož Peugeot musí dosáhnout příští rok.“ Podle Imparata budou od příštího roku průměrné emise kontrolovány každý týden, aby bylo zajištěno, že k překročení limitů nedojde.
To může působit jako dobrá zpráva, je ale třeba si uvědomit, co všechno museli Francouzi na oltář takového stavu položit. Peugeot už dávno neprodává objemnější benzinové motory než 1,6, což je pro atraktivitu jeho portfolia nepochybně limitující. A před pár dny jsme se dozvěděli, že uzavře celou kapitolu zvanou GTi, třebaže zákazníci po jejich konci nevolají a také tyto stroje dosud používaly nanejvýš motor 1,6 turbo.
Přesto se u Peugeotu rozhodli, že GTi zamíří přes palubu, respektive v rámci nové generace modelu 208 již takové provedení nebude vyvinuto. Aktuálně poslední model 308 GTi v české nebo německé nabídce ještě figuruje, z té francouzské ale již definitivně zmizel. A je jisté, že v ryze benzinové formě se již nevrátí. Místo toho Francouzi koketují s hybridizací, kterou navíc hodlají uvést pod novým názvem, aby vozy nezatížilo „břímě minulosti“.
Dalším důvodem, proč se Peugeotu daří limity plnit, jsou dieselové motory. Ty celý koncern PSA před pár léty posílal do důchodu, teď jej ale drží nad vodou. Minulý měsíc šéf PSA Carlos Tavares přiznal, že jejich propad není až tak drastický, jak se původně domníval. Zatímco tedy dle jeho loňských slov měly mít v příštím roce na prodejích Peugeotu jen 10procentní podíl, nyní se počítá s 20 až 25 procenty. Neříkáme, že to je špatně, je to ale spíše dílo náhody než strategie automobilky.
Je tak skutečně otázkou, zda se Francouzi mají z čeho radovat - pro některé zákazníky se kvůli postupné redukci nabídky motorů staly jejich vozy nežádoucími. Z dnešního pohledu zní až neuvěřitelně, že ještě před pár léty jste si do jejich vozů mohli koupit hned několik šestiválců. Dnes není k dispozici ani benzinový dvoulitr.
Sama automobilka je ale ráda přinejmenším za to, že nemusí tlačit na pilu elektromobility, nebo alespoň ne více než sama chce. Právě to je za současného stavu vysokých cen elektrických aut a jejich omezené použitelnosti pro výrobce největší strašák - mohli by skončit u toho, že budou úspěšně vyrábět něco, co se nedá prodat...


Peugeot již nyní plní emisní limity pro příští rok, a to díky nižšímu než očekávanému pádu dieselů
Elektrifikace s tím nemá mnoho společného
Realizovaný či plánovaný konec jakýchkoli výkonných modelů včetně verzí GTi ale ano
Zdroj: Auto News
Bleskovky
Němec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
včeraVW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
15.9.2025BMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025
Nové na MotoForum.cz
- Testy WSBK - Jerez 1. den včera 22:03
- Test MotoGP v Misanu 15.9.2025
- Ducati Diavel V4 RS a Multistrada V4 RS 2026: absolutní vášeň 15.9.2025
- Hlavní změny pro Moto2 a Moto3 podle nových pravidel Liberty 15.9.2025
- Marquez a Bezzecchi jak z jiného světa 14.9.2025
Nejnovější články
- Po léta nejdražší nové auto světa je znovu na prodej. Ponurý přízrak silnic si miliardáři prodají skoro potají
před hodinou Čas na bojkot: Šéf Audi i po všech selháních aktivně bojuje za to, aby vám zakázali koupit si auto, které ve skutečnosti chcete
před 3 hodinamiMercedes po poprasku okolo říká, že motory BMW odebírat nebude. Prý má skvělé vlastní, za vlastní považuje i ty z Číny
včeraLegendu Fordu zařízli po čtyřech generacích, o to levněji ji dnes koupíte ojetou. Za své ceny nabízí hromadu muziky
včeraPrezident Erdogan si vyzkoušel druhé turecké národní auto, na konkurenta Octavie se moc nadšeně netvářil
včera
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 09.16. 15:35 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 09.16. 15:06 - řidičBOB
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 09.16. 13:16 - tommas
- Rychlodotazy 09.15. 21:09 - HondaMan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 09.15. 18:48 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 09.15. 14:11 - pavproch
- IT poradna 09.15. 11:37 - pavproch
- Výběr navigace do auta 09.15. 09:08 - killerbring