Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Šéf Rolls-Roycu řekl, kdo dnes kupuje jeho auta. Jsou to úplně jiní lidé než dříve
12.3.2019 | Petr Prokopec
Člověk si jako typického majitele Rolls-Roycu představí distingvovaného staršího gentlemana s vlastním řidičem. Film pro pamětníky, říká šéf, takoví lidé už dnes Rollsy nekupují.
Naprostá většina lidí má Rolls-Royce zafixovaný jako vůz, který vlastní starší majitel či šéf velké firmy a užívá si jej především ze zadního sedadla. Tuto skutečnost ale prý budeme brzy vídat jen ve filmech pro pamětníky. Z britské automobilky se stává značka zaměřená na řidiče. Sice jde o více než dvoutunová a pětimetrová monstra, která si o citu v dřevem vykládaném volantu mohou nechat pouze zdát, přesto může být požitek je řídit. Znamená to ale, že šoféři si budou muset hledat novou práci, neboť zapotřebí budou již jen ve velmi malém množství.
„V současné době jsme značkou, jejíž vozy si lidé řídí sami. Dříve používali soukromé šoféry, ale to se naprosto změnilo. Jejich služeb je využíváno v minimálním množství případů, zejména v souvislosti s modelem Phantom s prodlouženým rozvorem. Vše ostatní jsou ale vozy zaměřené čistě na řidiče,“ uvedl šéf britské automobilky Torsten Müller-Ötvös. Ten zároveň i vysvětlil, že onu změnu v podstatě vyprovokoval samotný Rolls-Royce. A nikoli tím, že loni vyrukoval vůbec poprvé s SUV.
Skutečným důvodem je omlazení klientely, typickému zákazníkovi značky je momentálně něco přes čtyřicet let. „Mladší lidé jsou připraveni utrácet peníze, které si vydělali a touží po luxusním zboží, což je pro nás dobré,“ uvedl Müller-Ötvös. „Pokud jste navíc schopný, můžete dnes vydělat velké peníze mnohem snadněji než před 20 lety. S aplikacemi a mobily můžete nadělat jmění již v mladém věku. Peníze se dnes zkrátka nedědí, ale vydělávají a řada lidí je zase chce utrácet.“
Rolls-Royce je přitom na konci této evoluční větvě, v jejímž rámci mladší klientela nehodlá jen nakupovat, ale zároveň si dané věci i pořádně užívat. Z toho důvodu koneckonců automobilka hned tak nezačne nabízet ani autonomní řízení. Zákazníci sice vůči jeho příchodu nic nenamítají, ovšem „chtějí pouze takovou úroveň technologie, která je skutečně pohodlná a která skutečně přináší výhody“. Dokud je tedy autopiloti plně nezastoupí, nebudou vpuštěni do hry.
I to ostatně dokazuje změnu poměrů uvnitř britské automobilky, která loni dodala zákazníkům 4 107 nových vozů, tedy nejvíce ve své historii. Nárůst oproti předchozím obdobím měl na kontě Phantom, jenž se prodává půl napůl ve standardním a prodlouženém provedení. Pár řidičů tedy šanci na uchování práce ještě má, jejich počet se však bude do budoucna snižovat s tím, jak Rolls-Royce vyrukuje s autonomním řízením minimální úrovně SAE4.








Rolls-Royce již majitelé nehodlají užívat jen ze zadního sedadla, ale primárně zpoza volantu
Zdroj: Motoring
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
před 11 hodinamiHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- PP v Suzuce získal Johann Zarco 11:09
- Honda se zbavuje Chantry: rozchod je kompletní, i za cenu ztráty sponzora včera 14:31
- Qualifying 8h Suzuka: Honda před BMW včera 11:29
- Iannone končí po sezóně v týmu Go Eleven včera 10:03
- Suzuka 8h - první kvalifikace včera 08:38
Nejnovější články
Padlá rodinná hvězda od VW v bazarech stále láká praktičností, odrazuje ale drahou poruchovostí
před 4 hodinamiElektrické Kie a Fordy už v USA skoro nikdo nechce ani v momentě, kdy měly růst v jakési předsmrtné křeči
před 5 hodinamiHonda poznává následky sázky na downsizing, místo nezdolných jednotek v ruce má hromadnou žalobu za poruchové motory na krku
před 7 hodinamiBentley vám teď do auta na přání instaluje i zlaté výdechy ventilace nebo tvíd, ve výsledku tím ale ukazuje jen tragičnost doby
před 8 hodinamiPorsche urychlilo návrat spalovacího nástupce Macanu, chybná sázka na elektřinu ho ale bude ještě hodně bolet
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Video a Nordschleife, the best of 08.01. 20:00 - qrs13
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 08.01. 17:18 - pavproch
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.31. 06:45 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 17:14 - pavproch
- Politický koutek 07.30. 16:59 - Stepan
- IT poradna 07.30. 14:31 - hyundaiclub