Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Šéf VW tvrdě kritizuje EU kvůli novým pravidlům, jako jeden z mála řekl pravdu
1.9.2019 | Petr Prokopec
Nejsme zvyklí slýchat výpady proti regulátorům od podobně vysoce postavených manažerů, nejvyšší šéf Volkswagenu to ale udělal. Jeho slova nejsou pozitivní, pravdivá ale ano.
Německé automobilky mají šanci asi 50:50, aby si udržely si své současné výsadní postavení v automobilovém světě. To nejsou slova některého z analytiků, ale samotného nejvyššího šéfa koncernu Volkswagen Herberta Diesse, který kromě kralování nad společností osobně dohlíží i na vývoj nových modelů a informačních technologií pro autonomní vozy.
„Pokud se podíváte na bývalé bašty automobilového průmyslu jako Detroit, Oxford-Cowley nebo Turín, pochopíte, co se najednou děje s takovými místy, když úpadek postihne kdysi mocné korporace,“ říká bývalý vysoce postavený manažer BMW a nynější hlava wolfsburského impéria.
Generální ředitel VW konstatuje, že německé firmy může stihnout podobný osud kvůli novým regulacím Evropské unie, které začínají platit od ledna. A tím Brusel neskončí, na stole jsou další zpřísněná nařízení týkající se poklesu emisí CO2 až do roku 2030. Ty Diess označuje za „drastická a nicneřešící”. Podle Diesse bude důsledkem bruselského diktátu na jednu stranu vážná hrozba ztráty pracovních míst pro více než 600 tisíc průmyslových zaměstnanců jen v Německu, z nichž 436 tisíc pochází z automobilových společností a jejich dodavatelů. A emise CO2 minimálně v případě Německa jen zvýší.
Povinné snížení emisí oxidu uhličitého do roku 2030 o 30 procent bude podle Diesse znamenat, že Volkswagen musí minimálně 30 procent celkových prodejů zaplnit elektromobily, dnes je tento podíl prakticky nulový. Herbert Diess uvádí, že se o to VW pokusí, nicméně i pokud toho dosáhne, celkové emise CO2 v Německu se stejně jen zvýší, neboť země stále vyrábí elektřinu primárně z hnědého uhlí. Šéf VW tak jen poukázal na to, co se ví, ale moc se o tom nemluví - elektromobily mohou být řešením někde, ale nebudou jím všude. Zrovna v Německu způsobí jen zhoršení situace a přesto jsou EU tlačeny napříč kontinentem bez ohledu na primární zdroje energie.
Budoucnost dnes významných hybatelů motoristickým světem tak není samozřejmostí, v Německu může dojít k témuž, co kdysi v USA, Itálii nebo Velké Británii. Už v dohledné době přechod od spalovacích motorů k nabíjecím bateriím způsobí zrušení 14 tisíc pracovních míst jen v centrále Volkswagenu, v BMW se chystá vyhazov pro 6 tisíc lidí. Elektrické automobily zabírají méně času na výrobu než konvenční stroje, elektromotor s akumulátorem obsahují zhruba 200 součástek, jeden spalovací motor asi 1 200. A ještě k tomu se některé práce přesunou do zámoří přímo k výrobcům akumulátorů. I proto si Diess nemůže být jistý tím, že Wolsfburg či Mnichov nebude čelit osudu podobnému jako Detroit nebo Turín...




Němečtí výrobci automobilů mají šanci 50 na 50 přežít jako přední hráči v automobilovém průmyslu, pokud nebudou transformovat své podnikání tak, aby vyhověli novým emisním předpisům, řekl generální ředitel Volkswagenu
Elektromobily a dobíjecí hybridy - na snímcích Passat GTE - v tom hrají velkou roli
Zdroj: Reuters
Bleskovky
Nejdražší Bugatti historie je prodáváno s pomocí fotek, za které by se styděli i lidé inzerující na Bazoši
dnesNejméně jeden člověk používá zdánlivě absurdní terénní sporťák Lamborghini k tomu, k čemu byl stvořen
včeraNěmec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
16.9.2025
Nové na MotoForum.cz
- Testy WSBK - Jerez 2. den včera 19:37
- Honda WN7: elektrický motocykl včera 12:45
- Testy WSBK - Jerez 1. den 16.9.2025
- Test MotoGP v Misanu 15.9.2025
- Ducati Diavel V4 RS a Multistrada V4 RS 2026: absolutní vášeň 15.9.2025
Nejnovější články
VW Touareg se nakonec vrátí, na povahu nástupce se ale radši ani neptejte, to nechcete slyšet
před hodinouJindy spořádaní Kanaďané začali ve velkém demolovat stacionární radary, sami politici už říkají, že jsou to skrytí výběrčí daní
před 2 hodinamiLegendu Fordu zařízli po čtyřech generacích, o to levněji ji dnes koupíte ojetou. Za své ceny nabízí hromadu muziky
před 4 hodinamiMercedes neuhne, pořád špičkově prodávanou třídu A zařízne už příští rok bez jakéhokoli nástupce
před 7 hodinamiPotápějící se Nissan si našel novou oběť úsporných opatření, opěrky hlavy
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva