Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Škoda je v pasti. U nás nemůže nabídnout některé nové modely, ač by sama chtěla
22.3.2018 | Petr Prokopec
Česká automobilka chystá pro další léta velkou expanzi. Ta se nám ale z jisté části vyhne, i když si sama firma přeje opak. Proč je to tak?
Stejně jako i negativní reklama zůstává pořád reklamou, pak je i příjemný problém stále problémem. Ač je tedy Škoda na jedné straně v záviděníhodné situaci, neboť poptávka po jejích vozech soustavně narůstá, značka musí zároveň na druhé straně řešit nedostačující výrobní kapacitu. Problém je to pak především v kontextu s firemní strategií, během které bychom se do dvou let měli dočkat hned neuvěřitelných 19 novinek.
Je samozřejmě třeba dodat, že Škoda díky tomu nebude nabízet více než dvacet různých modelových řad. Pod oním označením „novinky“ jsou totiž zahrnuty i facelifty či nové verze stávajících modelů. Nicméně i tak se dočkáme i zcela nových aut, tedy vlastně nedočkáme. Budeme se zatím jen dívat, jak je Škoda uvádí na jiné trhy.
V návaznosti na náš předchozí článek zaměřený na mladoboleslavskou značku jste nejspíše již pochopili, že Evropa s onou expanzí až tak moc spojená není. Škoda zkrátka na Starém kontinentu již nemá kde vyrábět a dokud tuto situaci nevyřeší, novinky zkrátka nebudou.
Přiznal to šéf firmy Bernhard Maier s tím, že v Číně má Škoda volnější pole působnosti. Ještě letos se tak čínští měli dočkat dvou nových SUV, přičemž to první se ukáže již příští měsíc na autosalonu v Pekingu. Automobilka jej zatím interně označuje jako Model Q, nicméně velmi pravděpodobně jde o Kamiq, který nám odhalily snímky špionážních fotografů.
S ohledem na nepříliš oslňující design přitom u tohoto vozu nejspíše nebude vadit, že nebude k mání v Evropě, což ostatně zřejmě ani neměla v úmyslu. „Jelikož novinka cenově zamíří pod Karoq, znamená to, že se v Číně dostaneme na takovou hladinu, na jakou bychom nemohli v Evropě ani pomyslet,“ uvedl prodejní a marketingový šéf značky Alain Favey. Dle něj přitom Kamiq takto bude moci operovat ve spodní části trhu, kde sice nebude generovat obří marži, velké prodeje jsou ale očekávány.
Šéf automobilky Bernhard Maier přitom uvedl, že právě kvůli správnému nacenění nedostane Kamiq do vínku jakoukoliv formu elektrifikace. S tou by ale již mohla (a velmi pravděpodobně také bude) spojena druhá novinka, a sice Kodiaq GT. Maier říká, že by tento model „velmi rád nabídl také v Evropě”, v tuto chvíli to ale kvůli výrobním kapacitám jednoduše není možné. Do budoucna se může stát mnohé, zvláště pokud by skutečně došlo na stavbu nové továrny nebo přesun části výroby do Německa, hudba nejbližších měsíců a let to ale není.
Vraťme se ale ještě jednou k plánům značky. Ty mají spojitost právě s čínským trhem a oněmi SUV, jenž mají takřka zdvojnásobit prodeje značky z loňských 325 tisíc aut na 600 tisíc vozů v roce 2020. Stejně jako v případě mnohé konkurence je už léta Čína pro Škodu tím nejdůležitějším trhem a její náskok před ostatními se tímto má ještě zvýraznit.
Celý růst se přitom odehrává pod taktovkou nové strategie, dle níž by značka měla v roce 2025 prodávat na dva miliony aut ročně. Vůči loňskému roku to představuje nárůst o 800 tisíc aut, velká porce z toho ale připadne na zmiňovanou Čínu. Mimo to Škoda počítá s více než desítkou nových trhů, onen plán tedy vlastně není až tak nereálný...




Škoda Kamiq zůstane vyhrazena pouze čínskému trhu, Evropu by nejspíše rozporuplným vzhledem či dvacet let starou architekturou příliš nenadchla
















































Koncept Vision E nebyl vyloženě přeodbrazem Kodiaqu GT, základní tvary s ním ale z podstaty bude sdílet
Zdroj: Autocar
Bleskovky
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nejčtenější články
Automobilka sebrala novinářům auto půjčené na dlouhodobý test během servisu, už ho neviděli. Teď konečně zjistili, co se s ním stalo
6.10.2025
Věrnost zákazníků automobilovým značkám dál klesá, je to hlavně chyba automobilek samotných
6.10.2025
Němci varují před čínským obutím nového VW Tiguan, dostává ho z továrny. Dealer musel stesky nad ním smazat
6.10.2025
Naše auta vydrží totéž co Toyoty, říká šéf automobilky, která letos už 110krát svolala defektní vozy do servisů
6.10.2025
Další elektrický Mercedes potichu skončil bez nástupce jako propadák. I třídu G si u nás letos koupilo o 200 lidí víc
7.10.2025
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.04. 19:37 - Truck Daškam
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- BMW Divize 11.04. 13:56 - pavproch
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
- Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
- Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
