Škoda Karoq si to rozdala s jedním z nejprodávanějších SUV, vzala si moc velké sousto

V podobných soubojích jsme zvyklí vídat trochu jiné stroje. Ale proč do něj nenasadit široce oblíbená auta, řekli si kolegové z Turecka a proti sobě postavili Škodu Karoq a Nissan Qashqai.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Škoda Karoq si to rozdala s jedním z nejprodávanějších SUV, vzala si moc velké sousto

4.2.2020 | Petr Prokopec

Škoda Karoq si to rozdala s jedním z nejprodávanějších SUV, vzala si moc velké sousto

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

V podobných soubojích jsme zvyklí vídat trochu jiné stroje. Ale proč do něj nenasadit široce oblíbená auta, řekli si kolegové z Turecka a proti sobě postavili Škodu Karoq a Nissan Qashqai.

Není žádným tajemstvím, že automobilky v posledních letech preferovaly především snižování objemu pohonných jednotek. A jakkoliv výkon šel díky turbodmychadlům nahoru, řidičská atraktivita novinek byla při vývoji prioritou jen velmi zřídka. Místo toho bylo cíleno na ponižování spotřeby a emisí. Celá věc se přitom poněkud vymkla kontrole, pročež se o pohon aut o velikosti činžovního domu náhle začaly starat menší agregáty než láhev mléka. Úsporné pak byly jen v laboratořích, v reálném světě s nimi byla spojena hlavně nuda.

Při srovnávacím testu Škody Karoq a Nissanu Qashqai to až tak zlé není, nicméně o mimořádně zábavě mluvit rovněž nemůžeme. V českém rohu totiž stojí jedna-pětka TSI naladěná na 150 koní, v japonském pak jedna-trojka DIG-T produkující 160 koní. Qashqai je na tom tedy na první pohled lépe, nicméně historie nás již mnohokrát naučila, že výkon nemusí být rozhodující. Často je mnohem důležitější průběh výkonu a sladění motoru s převodovkou, a zrovna v této kategorii asijští výrobci za svými kolegy z Evropy obvykle zaostávají.

Tentokráte je však situace o trochu jiná, ke slovu totiž přichází tradiční problémy koncernového DSG, které se projevují cukáním a sekáním na startu. Na druhou stranu, tento nedostatek je povětšinou spojen pouze se studeným ústrojím, po jeho zahřátí již automat funguje bezproblémově. Tedy z evropského úhlu pohledu, Američané by stále měli důvod ke kritice. Převodovka je totiž spíše manuálem se dvěma spojkami než tradičním automatem, proto neřadí sametově lehce, ale poněkud obhroubleji.

Kde však chybí jemnost, tam je jasně patrná razance. Karoq tedy hlavně po přeřazení dolů nechává svého soupeře jasně za sebou. Nicméně se tak děje hlavně v nižších rychlostech. Na metě 400 metrů je tak Škoda o chlup rychleji, poté ji však Nissan již začíná ukazovat záda. To je docela paradoxní, neboť s ohledem na objem motoru bychom čekali spíše opačné výsledky. Realita je ale zkrátka jiná a vítězství Škoda nezískala.

Souboj se odehrál na kilometru s pevným i letmým startem a Qashqai byl pokaždé v cíli vítězem, což je pro Nissan dobrá vizitka. Zvláště když značka nabízí verzi DIG-T 160 DCT za 558 990 Kč, zatímco Škodu Karoq 1,5 TSI AP můžete pořídit od 650 900 Kč. Dražší vůz tedy rozhodně není rychlejší, další sympatie k oběma sokům zvažte sami.


Škoda Karoq si to rozdala s jedním z nejprodávanějších SUV, vzala si moc velké sousto - 1 - Skoda Karoq vs Nissan Qashqai 2020 sprint videoscreen 01Škoda Karoq si to rozdala s jedním z nejprodávanějších SUV, vzala si moc velké sousto - 2 - Skoda Karoq vs Nissan Qashqai 2020 sprint videoscreen 02Škoda Karoq si to rozdala s jedním z nejprodávanějších SUV, vzala si moc velké sousto - 3 - Skoda Karoq vs Nissan Qashqai 2020 sprint videoscreen 03Škoda Karoq si to rozdala s jedním z nejprodávanějších SUV, vzala si moc velké sousto - 4 - Skoda Karoq vs Nissan Qashqai 2020 sprint videoscreen 04
Škoda Karoq 1,5 TSI si střihla souboj s Nissanem Qashqai DIG-T 160. A prohrála, přestože má objemnější motor a je o tařka sto tisíc korun dražší

Zdroj: Motor1 Turkyie@Youtube

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše