Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
505koňová Škoda Octavia výrazně zlevnila, dostupnější superkombík abyste pohledali
22.9.2021 | Petr Miler
Pokud nacházíte zálibu v autech, která jsou rychlá, praktická a přitom nenápadná, tady máte šanci, jak jedno pořídit neobyčejně levně. Tedy alespoň na poměry toho, co nabízí.
Dostat se dnes k výkonnému autu není nic až tak složitého, pokud tedy můžeme takto označit vozy s 200 nebo 250 koňmi. Dostat se ke stroji s výkonem superaut ale pořád složité je. Nový přijde na mnoho milionů, ani ojetý nebude stát zrovna statisíce a upravit si obyčejnější model do takových výšin rovněž nevyjde lacino. Jedna dostupná cesta by tu ale přece byla.
Připusťme, že je to ta nejvíce riziková, neboť když z vozu koncipovaného na maximálně 235 koní někdo vytáhne o 270 koní víc a nějaký čas s ním jezdí, šance, že se něco pokazí, je jistě nemalá. Na druhou stranu je to ale také cesta jasně nejlevnější a sami musíte zvážit, zda vám poměr rizika a potenciálně získané hodnoty za to stojí. Kdo nehraje, nevyhraje, a tak můžete buď celý život snít o tom, že si jednoho dne vyděláte na něco jako BMW M3, nebo si koupíte škodovku, který jede jako BMW M3, ale stojí zlomek jeho ceny. A ještě ke všemu bude překvapovat všechny široko daleko.
Přesně takovou šanci skýtá auto na fotkách níže. Prodává jej německá firma Wollmar und Becker, která se sama postarala o jeho konverzi. A je to nějaká konverze. Němci vzali sériovou Škodu Octavia RS Combi třetí generace před faceliftem s 500 najetými km a překopali ji takovým způsobem, že až se vedle vás na křižovatce zjeví skoro jakékoli Porsche 911 krom jeho špičkových variant, můžete si být jisti, že o pár set metrů dál první nedorazí. A podobných soupeřů by se našlo víc.
Auto bylo podle slov prodávajícího přepracováno velmi poctivě, není to žádný „čip a ahoj”. Motor 2,0 TSI byl z nového auta kompletně vymontován a osazen řadou posílených komponentů od pístů přes ojnice až po ventily. Dostal pochopitelně nové turbo LM500, sání z Golfu R, jiný mezichladič a výfukový systém od firmy SLS nebo nové palivové čerpadlo. Kupodivu je to verze s manuální převodovkou, která byla posílena též a aby vydržela spojka, byla vozu nadělena nová z řady Sachs Performance.
Nezůstalo u motoru a převodovky, kompletně nový je podvozek H&R, 20" kola s pneumatikami 235/30 nepřehlédnete, přední brzdy jsou z Audi RS6, zadní opět z Golfu R. K tomu je tu úprava aerodynamiky včetně zadního difusoru a drobné vizuální modifikace vně i uvnitř. Voila, výsledkem je auto s 371 kW neboli 505 koňmi výkonu, které podle slov prodávajícího udělá tři sta z místa, nebo něco na ten způsob. A nepředpokládáme, že by šlo o přehnaná slova, 300 km/h jsme viděli jet i slabší upravené Octavie RS.
Pouze přední pohon je jistě omezující, ale na suchu od stovky výš už to zase takový problém nebude, na mokru má potíže u standardní RS. Docela jinou otázkou je výdrž, neboť přes rozsáhlé modifikace je to pořád více jak dvakrát výkonnější auto oproti standardu, na kterém může odejít v podstatě kde co. Už vydrželo jezdit přes 99 tisíc km, teď je jen otázkou, zda je to náznak další výdrže nebo znak počínajícího posledního tažení.
Nezmiňujeme se o něm poprvé, naši pozornost a další zkoumání si znovu získalo proto, že jej dosud nikdo nekoupil, a tak citelně zlevnilo. Místo původních 32 900 Eur, tedy asi 835 tisíc Kč, stojí nyní 27 900 Eur, tedy o 127 tisíc méně a výsledných 708 tisíc Kč. Navíc je tu stále možnost odpočtu DPH, a tedy šance koupit tohle auto za 23 445 Eur, v přepočtu 595 tisíc Kč netto. Vzhledem k tomu, že popsaná úprava mohla snadno stát i přes 1 milion Kč, je to zajímavá nabídka, levnější osmiletý kombík s takovým výkonem a dynamikou abyste pohledali.














Tohle auto je velmi praktické, velmi rychlé a vzhledem k tomu, co dovede, i velmi nenápadné. Za 708 tisíc Kč je to výhodná nabídka. Foto: Wollmar und Becker GmbH, publikováno se souhlasem
Zdroj: Mobile.de
Bleskovky
Jediné současné Bugatti vám naservíruje brutální projev motoru 8,0 W16 quad turbo přímo pod nos, je to neskutečný rachot
před 8 hodinamiRusové dokončili obojživelné monstrum jako z časů SSSR. Nezastaví ho prý nic, jeho motor může běžet nonstop měsíce v mrazu
včeraNový Renault 5 je další obézní vepřík, který vypadá dobře jen na fotkách, působí jako karikatura originálu
20.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Polesetter se jmenuje Fabio Quartararo 13:42
- Most prosím znovu v létě! 10:00
- Alex Marquez v novém rekordu, trio Yamahy v Q2 včera 18:31
- Lucio Cecchinello vystřídal Hervé Poncharala včera 18:10
- Salačův přímý postup do Q2 včera 16:54
Nejnovější články
Nejprodávanější Dacia se jako ojetá podle detailních dat TÜV vyplatí jen někdy, i tady je nad koupí třeba přemýšlet
před 2 hodinamiAlespoň v něčem je nové BMW M5 dobré: Ceny předchůdce posílá výš a výš, zůstane zřejmě nepřekonatelným vrcholem
před 4 hodinamiZkrachovalou největší továrnu na baterky v Evropě nikdo nechce. Firma končí s výrobou a propustí zbytek lidí, likvidace je na spadnutí
před 5 hodinamiStellantis ukázal nové auto pro čtyři s výkonem 679 koní. A není to SUV, to je v dnešní době třeba pochválit
před 7 hodinamiJediné současné Bugatti vám naservíruje brutální projev motoru 8,0 W16 quad turbo přímo pod nos, je to neskutečný rachot
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva