Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Škoda Octavia III Combi 2,0 TDI v dlouhodobém testu: jak zvládla 100 tisíc km?
29.6.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Nová Octavia Combi s motorem 2,0 TDI dostala známku 2+ a zařadila se mezi 7 dosud nejúspěšnějších aut. Co vše se pokazilo? A co vydrželo?
Jistě není třeba dlouze polemizovat nad oblíbeností Škody Octavia v českých luzích a hájích, zejména má-li karoserii kombi a dieselový motor. Můžeme se bavit o tom, že to není zrovna nejzábavnější auto, může zaznít názor, že to je volba člověka, který neví, co vybrat, nic to ale nezmění na faktu, že se dieselové Octavie Combi budou prodávat jako housky na krámě.
A faktem je i to, že velký zájem o ně bude jako o ojetiny. Ačkoli leckomu přijde třetí generace Octavie stále jako novinka, vyrábí se už pěkných pár let a na trhu s ojetými auty jich už najdeme spoustu. A některé zvládly za těch pár let najet obrovské porce kilometrů. Je tedy na místě se ptát, jak si vede z dlouhodobého hlediska a co od takové ojetiny čekat.
Německý Auto Bild se proto pustil do dlouhodobého testování Octavie Combi s motorem 2,0 TDI o 150 koních, který je u nás i v Německu nejoblíbenější pohonnou jednotkou. Zvolil převodovku DSG, která aspoň u nás asi nebude tak oblíbená jako manuál, ale motor je podstatnější. Najel s ní za dva roky 101 377 kilometrů a pak ji rozebral na prvočástice, aby zjistil opotřebení. Vše podstatné od spotřeby až po dynamiku na začátku i na konci testu změřil a v mezičase spotřeboval palivo za 13 251,71 Eur, tedy aktuálním kurzem 359 784 korun.
Nejoblíbenější motorizace výbavové verze Octavie v Německu

Nejoblíbenější příplatkové prvky a barvy
Sto tisíc kilometrů není úplně málo, ale ani to není nijak extrémně hodně, od auta se očekává, že najede násobně víc. Za tu dobu vůz podstoupil několik servisních prohlídek a pochopitelně, některé věci dostaly čas se pokazit.
Jako první se v 11 079 km ozval tempomat - několikrát odmítl fungovat. Pak ve zhruba 33 tisících kilometrech musela být v servise vyměněna řídící jednotka světel. Větší problém nastal v necelých 36 tisících kilometrech, kdy stávkovalo startovací tlačítko. V rámci záruky bylo vyměněno, problém asi tedy byl jen v onom tlačítku, které podle dostupných zpráv muselo být mačkáno s čím dál větším tlakem. Takovýhle problém však může v krajním případě znamenat, že nikam neodjedete. V necelých 59 tisících kilometrech se pak začínaly objevovat pazvuky z palubní desky, údajně hluk zmizel, když člověk zatlačil na rámeček přístrojového štítu. V 92 tisících kilometrech bylo nutno vyměnit brzdové destičky, ale to jistě nelze považovat za závadu.
Po rozebrání auta bylo zjištěno, že některé prvky jsou na tom s životností a/nebo s dílenským zpracováním poměrně dobře, jiné trochu hůře. Němci uvádí, že v pátých dveřích občas něco drnčelo, což je sice drobnost, ale může otravovat, je-li drnčení příliš hlasité. Motor a převodovka ovšem po 100 tisících kilometrech nejevily žádnou známku netěsnosti a antikorozní nástřik dutin vozu byl velmi dobře proveden.
Naměřená dynamika, hlučnost a spotřeba na začátku a na konci testu
Rosily se prý tři tlumiče pérování a chladič dostal někdy ránu kamenem, kterou ale přežil jen s ohnutými žebry. Další drobností byl na několika místech prasklý tepelný štít výfuku a izolace motorového prostoru prý rozkousaly kuny, ovšem to není něco, co by mělo být připisováno na vrub škodovce. Příčina drnčení v palubní desce ovšem nebyla zjištěna ani při rozmontování auta.
Stížnosti nicméně mířily na adresu převodovky DSG, která ve městském provozu řadila a zejména se rozjížděla trhaně, takže i zkušený řidič při parkování zvenčí vypadal jako amatér. Němci nechválí ani poměrně malou nádrž (50 litrů), která při ostřejší jízdě stačila jen na 500 km jízdy. „To u dieselového kombi této třídy není přijatelné,” říká editor Christian Steiger.
Žádný opravdu velký problém se ale během testování neobjevil a nebyl zjištěn ani při rozebrání vozu. Hodnocení auta tedy bylo i přes jednu neplánovanou návštěvu servisu dobré, dostalo jen 9 trestných bodů, jak se můžete podívat v tabulce níže. To znamenalo známku 2+ a umístění na sdílené 6. - 7. příčce mezi všemi auty, která Auto Bild dosud v rámci stejné metodiky dlouhodobě testoval.
Octavia tedy není nejlepší, ale je to očividně dobrá volba, pokud chcete auto, které vyšší kilometráže během krátké doby zvládne bez větších problémů. Někteří z vás ale jistě budou i vlastní zkušenosti - budeme rádi, pokud se o ně podělíte v diskuzi...
Celkové hodnocení dlouhodobého testu
Přehled všech hodnocení dosud dlouhodobě testovaných vozů
Fotogalerie Škody Octavia Combi a 2,0 TDI













Škoda Octavia Combi jsme několikrát také testovali















A naší pozornosti neunikla ani motorizace 2,0 TDI s výkonem 110 kW
Zdroj: Auto Bild
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Lamborghini konečně začalo vyrábět svůj „levný” hybridní sporťák, podívejte se na něj na montážní lince
včera
Muž ukradl autobus MHD. Jezdil s ním i s lidmi normálně po městě, dokonce nenechal nastoupit člověka s propadlou „síťovkou”
16.11.2025
Číňané zkusili napodobit slavnou reklamu Land Roveru s vlastním off-roadem. Selhali tak, že se teď musí omlouvat celé zemi
14.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Zítra začínají testy MotoGP ve Valencii včera 22:47
- MS-Supersport 2026: 8 značek, 29 jezdců - 2 Češi včera 09:00
- Šampioni 2025 včera 09:00
- Další vítězství Bezzecchiho s motocyklem Aprilia 16.11.2025
- Nečekané vítězství pro Izana Guevaru, 14. Salač 16.11.2025
Nejnovější články
Nový šéf promluvil o budoucnosti Renaultu. Překvapivě odporuje EU, zrušením regulací chce snížit ceny aut o víc než třetinu
před 9 hodinami
Ceny klasických aut v poslední době prudce klesly, jen tyto modely dál rostou na hodnotě
před 11 hodinami
Lamborghini konečně začalo vyrábět svůj „levný” hybridní sporťák, podívejte se na něj na montážní lince
včera
Elektrický Mercedes G je takový propadák, že firma musela zdvojnásobit už tak neobvyklé slevy, za nápad ho prodávat by někdo měl letět
včera
Tesla je na tom s prodeji tak zle, že lidem zpřístupní léta zarytě odmítanou funkci
včera
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 11.17. 23:33 - rhinos
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 11.17. 22:19 - M.Z.
- Policejní kontroly a měření 11.17. 22:15 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 11.17. 21:26 - řidičBOB
- Elektromobily a vse kolem nich 11.17. 20:19 - M.Z.
- whitelist & blacklist 11.17. 17:40 - GeneHawkins
- IT poradna 11.17. 14:43 - rhinos
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 11.17. 13:54 - řidičBOB
