Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Škoda pracovat, na tomhle autě šlo za 14 let vydělat 79 milionů Kč jen tím, že jste ho sušili v garáži
21.8.2022 | Petr Miler
Čistě ekonomicky motivovanému automobilovému sběratelství nefandíme, ale rozmlouvejte to lidem, kteří umí vydělávat miliony ročně jen na tom, že koupí a prodají auto, se kterým téměř nejezdí.
Vrcholná Ferrari jsou žádoucími stoji pro spoustu lidí, ani nemusí jít o fanoušky čtyř kol. Stačí, že jsou dostatečně bohatí, neboť jakkoli zajímavější model znamená minimální pokles ceny. I to jsou ale spíše výjimky, hodnota takovýchto aut obvykle roste hned poté, co jsou vyprodána. Což se nejčastěji ještě před tím, než normální člověk může takové auto alespoň vidět, protože tak to ve světě aut pro vyvolené chodí.
Výjimky se ale najdou. Jednou z nich je model F40, kterého vzniklo asi 1 315 kusů místo plánovaných 400, protože Ferrari prý zapomnělo zastavit výrobu. Dorazilo navíc krátce před tím, než svět začínaly svírat horší amplitudy ekonomických cyklů, a stalo se mohutným předmětem spekulací. Ceníková cena 399 150 dolarů tak byla v době příchodu tohoto auta na trh přeplácena násobně, aby bublina následně splaskla a koncem 90. let bylo možné tento vůz pořídit levněji než nový. Kdo si ale počkal (a nebo právě tehdy koupil a držel), ten se dočkal.
I když tento stroj nikdy nebude tak vzácný jako například F50 či Enzo, fakticky nikdy nebyl o nic méně žádoucí. A jako typický „plakátový” vůz 90. let se zaryl hluboko do srdcí mnohých. Vzniklo ke 40 letům automobilky Ferrari a do určité míry také jako odpověď na Porsche 959, které se metě 320 km/h velmi přiblížilo, ale nepřekonalo ji. F40 se přes ni ale dostala a mezi léty 1987 a 1989 byla s 324 km/h nejrychlejším silničním autem na světě.
Připomeňme, že pod kapotu tohoto stroje putoval2,9litrový osmiválec Tipo F120A o dvou turbodmychadlech, které z něj dolují 478 koní. Výkon má práci s jen 1 100 kilogramy hmotnosti, takže se nelze divit 100 km/h za 3,6 vteřiny a dvoustovce za 10 s. To jsou parametry ohromující ještě dnes, přitom tenhle stroj vznikl před více než 30 roky. A během uplynulých asi 20 jeho ceny vyletěly do stratosféry.
Aukční firma Gooding and Company informuje, že vůz na fotkách níže právě prodala za rekordní 3 965 000 dolarů, tedy asi 97 milionů korun. Je to extra kousek, který vlastnilo několik věhlasných sběratelů včetně Iana Poultera, přičemž ten poslední jej nechal dát do naprosto dokonalého stavu a vyhrál s ním řadu cen na přehlídkách elegance. Má také najeto jen 1 832 mil (asi 2 950 km) a jde o jeden 213 vozů určených původně pro USA, to nejzajímavější je ale ještě jinde. Ví se, že se v roce 2008 prodal v aukci za 753 500 dolarů, neboť šlo o tehdy rekordní (aukční) a mocně medializovanou cenu. Zaplatil ji totiž Steven M. White, výherce 213 milionů dolarů v loterii, kterého nenapadlo nic lepšího, než si za pro něj rázem směšnou sumu koupit F40.
O pouhých 14 let později se to samé auto prodalo o 3 211 500 dolarů dráž, to je skoro 79 milionů korun. To si člověk skutečně říká, proč pracovat. Vydělat skoro 5 milionů ročně už dá práci, spoustu práce. Ve srovnání s tím se oprašování Ferrari předurčeného k tomu stát jednou stovky milionů, které za celou tu dobu nenajelo ani 1 000 km, zdá být docela snadným úkolem.









Toto Ferrari F40 se právě prodalo za rekordní sumu. Je to extra kousek, nárůst hodnoty o 79 milionů za 14 let ale přesto bere dech. Foto: Gooding and Company, tiskové materiály
WOW! Showing just 1,832 miles when catalogued, this 1990 #Ferrari F40 has just #SOLD for a record-breaking $3,965,000. Would you drive it or store it? #PebbleBeachAuctions pic.twitter.com/g8PObi0YB7
— Gooding & Company (@goodingandco) August 20, 2022
Zdroj: Gooding and Company
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
včera
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
5.11.2025
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Ef-jednička, ve které Ayrton Senna vybojoval asi nejtěžší vítězství své kariéry, je na prodej. Cena poletí do stratosféry
před 34 minutami
Ještě hůř: Prodeje elektrických Subaru v USA po konci dotací zhroutily o 98 procent, nechce je najednou skoro nikdo
před 2 hodinami
Ojeté hybridy trápí další dosud přehlížený problém, zajíce v pytli kupujete v podstatě s každým z nich
před 3 hodinami
Šéf ChatGPT po sedmi letech čekání zrušil svou objednávku Tesly Roadster, Elon Musk mu to vrátil i s úroky
před 5 hodinami
První elektrický Rolls-Royce je už takový propadák, že na něj automobilka musela začít nabízet slevy
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
