Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Škoda vyloučila příchod čistě sportovního modelu, Rapid RS ale bude
23.9.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Škoda chce během pár let zdvojnásobit své prodeje a každý půlrok představit nový model. Správnou otázkou tedy je: do jakých segmentů ještě zamíří?
Škoda se již delší čas netají svým plánem zvýšit své prodeje do roku 2018 až na 1,5 milionu vozů ročně, tedy přibližně na dvojnásobek současného stavu. Vzhledem k tomu, na kolika trzích již působí, se větší část tohoto plánu nebude snažit naplnit hledáním nových odbytišť, ale spíše zvyšováním prodejů na těch současných. To za současné situace znamená jediné - výrazně rozšiřovat nabídku modelů, neboť představa, že by se něco takového automobilka zvládla se svým aktuálním portfoliem, by byla velmi naivní.
Škoda se ostatně ani netají tím, že se touto cestou chce vydat. Lidé z jejího nejvyššího vedení již několikrát zmínili, že chtějí představovat jeden nový model během každého půlroku. Pravda, už obměna dnešních pěti modelů by takto vystačila na 2,5 popř. i na 5 let (to pokud by se počítaly také pravidelné facelifty) vyplňování této „půlroční periody”, k naplnění typického sedmiletého životního cyklu každého z modelů, ale ještě něco chybí.
Jisté už je, že do výroby se co nevidět dostane jak český klon Volkswagenu up!, tak sériová verze konceptu Mission L, ale co bude dál, jaké další novinky Škoda připravuje? Tato otázka je dozajista na místě a nepokládáme si ji jenom my. Se stejnou totiž přišli lidé z britského Autocaru za technickým ředitelem škodovky Eckhardem Scholzem. Ten jim sice vesměs chytře neřekl, co očekávat mohou, řekl jim ale aspoň to, co očekávat rozhodně nemohou.
Britští kolegové cítili po letošním představení Škody Fabia RS 2000 na koncernovém autodýchánku u rakouského Wörthersee šanci, že by firma mohla přijít s čistě sportovním modelem podobného ražení (tedy kompaktním kupé či roadsterem), podle Scholze ale nic podobného očekávat nelze. „Toto není náš další krok, chceme se soustředit na masovější segmenty,” řekl Scholz a vyloučil tak i celou řadu dalších specialitek, se kterými by se firma mohla vydat do boje o zákazníka.
To ovšem neznamená, že by Škoda chtěla zanevřít na sportovně laděné verze svých běžných modelů. Její technický šéf naopak potvrdil, že automobilka počítá s verzí RS nového kompaktního modelu, který zřejmě ponese jméno Rapid. Na jeho příchod na trh si patrně budeme muset ještě pár let počkat, jméno Škoda Rapid RS ale už teď nezní vůbec špatně.
Na co naopak můžeme zapomenout je ostřejší verze Superbu ve stylu Passatu R36. „Verze RS modelu Superb určitě nebude. Tato značka musí autu sednout a Superb pro variantu RS zkrátka není vhodný,” uzavřel Scholz.
Až o tolik chytřejší tedy nejsme, trochu jasněji v dalším směřování Škody ale přece jen máme.













S něčím co představovala studie Fabia RS 2000 v nabídce Škody počítat rozhodně nemůžeme

















Naopak ostřejší verze modelu, jenž vzejde z konceptu Mission L, je prakticky jistotou
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
  Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
  Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
  Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? včera 09:13
 - Hakim Danish místo Yamanaky včera 08:40
 - Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními 2.11.2025
 - Kdo je Mattia Rato? 2.11.2025
 - Honda Team Asia 2026 se dvěma nováčky 2.11.2025
 
Nejnovější články
 Prodeje elektrických Fordů s koncem dotací v USA zkolabovaly až šokujícím způsobem, ani šéf firmy nečekal takový pád
před 54 minutami
 Muž za drobné pořídil odepsaný Range Rover na přestavbu, až pak zjistil, co koupil. Teď ho prodá za miliony
včera
 „Továrny tu zůstanou, ale vám už patřit nebudou.” Manažer nastínil budoucnost autoprůmyslu v EU, během pár let pojdou všichni
včera
 Nová levná auta značky financované Jeffem Bezosem nebudou mít ani jeden oficiální servis, je to menší revoluce
včera
 Čína má od nového roku skončit s podporou elektromobilů a nechat je na pospas trhu. To by se začaly dít věci
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.03. 23:57 - mafel
 - Jednostopé okénko 11.03. 23:53 - abgx1
 - IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
 - Dříve M135i, nyní ///M2 11.03. 10:12 - M.Z.
 - Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
 - BMW Divize 11.03. 08:33 - pavproch
 - Pneu koutek 11.02. 17:48 - pavproch
 - Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 11.01. 21:57 - Truck Daškam
 
    
    
    
  
      
      
      
    