Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Škoda vyrobila již půl milionu Octavií III, stačily ji méně než dva roky prodeje
16.12.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Jubilejní Octavia sjela z výrobní linky v Mladé Boleslavi 15. prosince. Za prvních jedenáct měsíců letošního roku vzrostl její prodej o čtvrtinu.
Nepsat v těchto dnech o domácí automobilce je takřka nemožné, obzvláště když se nám postupně začíná odhalovat nová generace vlajkové lodi, která bude mít premiéru v příštím roce. Právě o ní jsme v posledních dnech informovali hned několikrát a celý tento kolotoč informací roztočilo oficiální vypuštění snímků maskovaného testovacího provedení. I Škoda však patří mezi automobilky, které jsou nucené bojovat na více frontách, a tak u Superbu nezůstává.
Prakticky celý rok zmiňujeme v rámci zpráv o prodejích nových automobilů růst Škody. Jistě tedy není překvapením, že souběžně s registracemi roste také výroba. Ta před necelým týdnem dosáhla počtu jednoho milionu exemplářů vyrobených v jednom kalendářním roce, což se stalo vůbec poprvé v historii značky. Jubilejním kusem přitom byla Škoda Fabia 1,2 TSI o výkonu 81 kW/110 koní v bílé barvě Moon. A nyní tu máme dalšího jubilanta, kterým je tentokrát Octavia poslední, tedy třetí generace.
Právě ta 15. prosince oslavila na výrobní lince v Mladé Boleslavi vznik půlmiliontého kusu, a sice bílého modelu Octavia GreenLine. Stalo se tak jen necelé dva roky od jejího uvedení na trh, o což se pochopitelně zasloužila hlavně automobilka - Octavia III je dobré auto a zákazníci jsou po něm lační. Jen v západní Evropě v prvních jedenácti měsících letošního roku vzrostl meziročně prodej Octavie III o 24,7 procent a na mnoha trzích bylo dosaženo nových prodejních rekordů. Ve střední Evropě vzrostly dodávky modelu zákazníkům v dosavadním průběhu roku o více než dvacet procent a tento model se již několikrát dostal mezi šestici nejprodávanějších v celé Evropě.
V České republice, Maďarsku, Estonsku, Finsku, Polsku, na Slovensku, v Chorvatsku, Bosně-Hercegovině a na Islandu se Octavia v prvních jedenácti měsících stala nejprodávanějším novým vozem. Pro doplnění je dobré vědět, že tento bestseller se vyrábí také v Číně, Rusku, Indii, na Ukrajině a v Kazachstánu. Čína, jakožto největší trh značky, má důležitou roli a Octavia na něm působí od poloviny letošního roku, navíc poměrně úspěšně. V listopadu vzrostl její prodej na tamní půdě o 112,4 procent.
Není divu, že domácí s tímhle vozem tlačí na pilu, ostatně se jedná o nejdůležitější model v rámci mezinárodní růstové strategie společnosti a také o hlavní hnací sílu největší produktové ofenzívy v historii. V následujících letech chtějí domácí zvýšit své celosvětové prodeje nejméně na 1,5 milionu vozů ročně. V současnosti se Octavia od své první generace vzniklé v roce 1996 až do poloviny letošního prosince podařilo prodat na 4,46 milionů kusů, což představuje zhruba 40 procent celkového odbytu za toto období.









Škoda Octavia je tahounem domácí značky na nejrůznějších světových trzích. Jen v Číně, kde byla uvedena v polovině roku, už její prodeje začínají rapidně růst
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
před 8 hodinami
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Akira Yanagawa je stále aktivní 11:45
- Velká cena Thajska 2026 je v ohrožení kvůli negativnímu cestovnímu varování včera 11:18
- Danilo Petrucci: Jeho namáhavá cesta k tomu, aby se stal továrním jezdcem BMW v WSBK včera 11:00
- Radio Paddock informuje: Zvažuje VR46 Racing od roku 2027 přechod k Aprilii? 12.12.2025
- Test Honda GB350S: retro jednoválec 12.12.2025
Nejčtenější články
Bentley dalo kopačky hybridu a stvořilo své nejlehčí auto od roku 1940. Drsný stroj znovu vyvolává touhu
14.11.2025
Další test říká, že klíčové nové Audi je tak mizerné, že horší než jeho předchůdce je úplně ve všem
14.11.2025
Renesance osmiválců pokračuje. Firma, která chtěla úplně skončit se spalovacími motory, nacpala 20 miliard do nových V8
14.11.2025
Šéf BMW dál tvrdě kritizuje EU. Podle něj zabíjí místní autoprůmysl, i když BMW její tlak viditelně neškodí
14.11.2025
Ikonický kombík se loučí s jednou érou brutálním provedením, je výkonnější než Bugatti Veyron
14.11.2025
Živá témata na fóru
- BMW Divize 12.14. 14:07 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 12.14. 13:17 - pavproch
- whitelist & blacklist 12.14. 13:12 - pavproch
- IT poradna 12.14. 13:07 - pavproch
- Onboard videa 12.14. 12:25 - brnenska.odchytova
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.12. 23:17 - Truck Daškam
- VZKAZY 12.12. 20:10 - M.Z.
- Politický koutek 12.10. 18:54 - Stepan
