Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Slavného čističe aut ohromil lak jednoho z nejdražších aut, má rekordní počet vrstev
24.9.2019 | Mirek Mazal
Existuje jen málo věcí, které by tohoto muže dokázaly na autech ohromit, však leštil i monopost Formule 1. V případě Koenigseggu Jesko ale musel zírat na řešení jeho laku, které dalece překonává i standard Rolls-Roycu.
Jeden z absolutních vrcholů automobilové produkce je v současné době na světovém turné. Švédský hypersport Koenigsegg Jesko s cenovkou začínající na 63 milionech Kč vyrazil do Asie ukázat svůj arzenál technických inovací sahající od nejsilnějšího motoru silničních aut, přes kabinu s chytrou „otočnou” přístrojovkou až po revoluční převodovku s 8 spojkami.
Zkrocených 1 625 koní (1 195 kW) zamířilo nejprve do Jižní Koreje, před odjezdem ale bylo třeba vůz na další prezentace řádně připravit. Doladit úplně první kus z již vyprodané série 125 aut pro další pouť dostal na starosti průkopník maximálně precizního čistění aut, Larry Kosilla.
Zkušený mistr svého řemesla přistoupil k práci zodpovědně a postupoval podle svých obvyklých zvyklostí. Výstavní Jesko nebylo špinavé, protože se pohybuje výhradně pod reflektory autosalonů, na laku vozu přesto bylo znát, že už má něco za sebou. Na jeho oživení tak Larry použil brusné kotouče, různé štětky, měkké utěrky a samozřejmě množství spoustu ověřené autokosmetiky.
Při své práci zjistil, že kabát karbonové karoserie Koenigseggu je velice odolný. Nejnovější model značky ho ohromil nejen technikou, Švédové si dali záležet i na lakování. Žádný jiný výrobce nepoužívá kombinaci 20 vrstev základního laku, a po jedné vrstvě perletě, odstínu champagne, šedého, modrého a zeleného laku. To vše překrývá 9 vrstev čirého laku chránících auto proti externím vlivům. Celý postup dá ve výsledku až 34 vrstev.
Nestandardně důsledná výroba po sobě zanechává 750 mikrometrů silný lak, zatímco dosavadní vrchol byl cca 150 až 200 mikrometrů u značky Rolls-Royce. Například Porsche je schopné zhotovit přibližně jen 75 - 100 mikrometrů konečné povrchové úpravy, ačkoliv se výsledek i tak zdá velice povedený. Ten pravý význam brilantního lakování s nevídanou barevnou hloubkou se ukáže právě po Larryho precizním ošetření, však se na to podívejte sami.
















I Larry Kosilla byl ohromen úrovní lakování Koenigseggu Jesko, něco takového nikdy neviděl
Zdroj: AMMO NYC@Youtube
Bleskovky
  Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
  Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
  Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nejnovější články
 Prodeje elektrických Fordů s koncem dotací v USA zkolabovaly až šokujícím způsobem, ani šéf firmy nečekal takový pád
před hodinou
 Muž za drobné pořídil odepsaný Range Rover na přestavbu, až pak zjistil, co koupil. Teď ho prodá za miliony
včera
 „Továrny tu zůstanou, ale vám už patřit nebudou.” Manažer nastínil budoucnost autoprůmyslu v EU, během pár let pojdou všichni
včera
 Nová levná auta značky financované Jeffem Bezosem nebudou mít ani jeden oficiální servis, je to menší revoluce
včera
 Čína má od nového roku skončit s podporou elektromobilů a nechat je na pospas trhu. To by se začaly dít věci
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva 
    
    
    
  
      
      
      
    