Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Slavného čističe aut ohromil lak jednoho z nejdražších aut, má rekordní počet vrstev
24.9.2019 | Mirek Mazal
Existuje jen málo věcí, které by tohoto muže dokázaly na autech ohromit, však leštil i monopost Formule 1. V případě Koenigseggu Jesko ale musel zírat na řešení jeho laku, které dalece překonává i standard Rolls-Roycu.
Jeden z absolutních vrcholů automobilové produkce je v současné době na světovém turné. Švédský hypersport Koenigsegg Jesko s cenovkou začínající na 63 milionech Kč vyrazil do Asie ukázat svůj arzenál technických inovací sahající od nejsilnějšího motoru silničních aut, přes kabinu s chytrou „otočnou” přístrojovkou až po revoluční převodovku s 8 spojkami.
Zkrocených 1 625 koní (1 195 kW) zamířilo nejprve do Jižní Koreje, před odjezdem ale bylo třeba vůz na další prezentace řádně připravit. Doladit úplně první kus z již vyprodané série 125 aut pro další pouť dostal na starosti průkopník maximálně precizního čistění aut, Larry Kosilla.
Zkušený mistr svého řemesla přistoupil k práci zodpovědně a postupoval podle svých obvyklých zvyklostí. Výstavní Jesko nebylo špinavé, protože se pohybuje výhradně pod reflektory autosalonů, na laku vozu přesto bylo znát, že už má něco za sebou. Na jeho oživení tak Larry použil brusné kotouče, různé štětky, měkké utěrky a samozřejmě množství spoustu ověřené autokosmetiky.
Při své práci zjistil, že kabát karbonové karoserie Koenigseggu je velice odolný. Nejnovější model značky ho ohromil nejen technikou, Švédové si dali záležet i na lakování. Žádný jiný výrobce nepoužívá kombinaci 20 vrstev základního laku, a po jedné vrstvě perletě, odstínu champagne, šedého, modrého a zeleného laku. To vše překrývá 9 vrstev čirého laku chránících auto proti externím vlivům. Celý postup dá ve výsledku až 34 vrstev.
Nestandardně důsledná výroba po sobě zanechává 750 mikrometrů silný lak, zatímco dosavadní vrchol byl cca 150 až 200 mikrometrů u značky Rolls-Royce. Například Porsche je schopné zhotovit přibližně jen 75 - 100 mikrometrů konečné povrchové úpravy, ačkoliv se výsledek i tak zdá velice povedený. Ten pravý význam brilantního lakování s nevídanou barevnou hloubkou se ukáže právě po Larryho precizním ošetření, však se na to podívejte sami.
















I Larry Kosilla byl ohromen úrovní lakování Koenigseggu Jesko, něco takového nikdy neviděl
Zdroj: AMMO NYC@Youtube
Bleskovky
Rýsuje se nový šéf Volkswagenu, který by mohl firmu zachránit. Teď dokonce jezdí s tímto starším VW, ač je to miliardář
30.5.2025Nadšenec koupil od starší dámy 15 let neježděný Golf v naprosto nechutném stavu, byl plný plísně. Podívejte se, co se z něj vyklubalo
28.5.2025Fernando Alonso se po trati GP Monaka prohnal v tisícikoňovém silničním Astonu, zabodoval tak víc než v samotné Velké ceně
26.5.2025
Nejnovější články
Peugeot říká, že když jeho první elektrické GTi bude fiasko, vrátí se i jako spalovací auto. Je vůbec nutné čekat na výsledek?
včeraToyota v Evropě začne vyrábět jeden ze svých nejzajímavějších modelů, přesto vám ho tu neprodá. Je jen na export
včeraUnikla podoba další novinky levné značky VW. Vzala znovu starou škodovku a udělala z ní ještě úplně jiné auto
včeraFord musel zastavit objednávky jednoho ze svých modelů. A znovu je nerozjede, i když zájemce nestačí počítat
včeraJeep Cherokee je po dvouleté odmlce zpátky a vypadá jako nikdy dřív
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva