Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Slavný detroitský most se zřítil na silnici, nedávno se pod ním proháněli Clarkson a spol.
25.1.2019 | Petr Prokopec
Pokud jste si viděli první letošní epizodu The Grand Tour, mohli jste si všimnout mostu propojujícího budovy někdejší továrny Packard. Naplno se pod ním proháněli Clarkson, Hammond a May, teď už neexistuje.
Již za pár hodin Amazon zpřístupní druhou epizodu třetí série The Grand Tour. Její sledování byste ale možná měli o týden odložit, neboť jde o první část kolumbijského speciálu. Místo toho si raději ještě jednou pusťte díl první, ve kterém se Jeremy Clarkson, Richard Hammond a James May vypravili do někdejšího hlavního města automobilového průmyslu. Detroit známý aktuálně spíše jako město duchů - kvůli exodu velké části automobilových závodů a jejich dodavatelů - přitom proměnili v hřiště pro tři muscle cars, jež prohnali i pod jednou pamětihodností, na níž ale momentálně již mohou pouze vzpomínat s nostalgickou slzou v oku.
Řeč je o mostu, který propojoval dvě části bývalé továrny dnes již zaniklé automobilky Packard a který byl vystavěn v roce 1939 nad East Grand Boulevardem. Firma z něj udělala součást montážní linky, přes most posílala montovaná auta z jedné strany na druhou. Výroba však byla v roce 1956 zastavena, až do roku 1999 pak byl 42akrový komplex využíván řadou firem k různým průmyslovým účelům. Pak však definitivně osiřel, než jej v roce 2013 odkoupila společnost Arte Express za pouhých 405 tisíc dolarů (cca 9,2 milionu Kč).
Developer Fernando Palazuelo hodlal z opuštěné továrny vybudovat „místo plné nových bytů, kanceláří, zábavy, restaurací a obchodů“. Jenže tyto plány nikdy nebyly uskutečněny, jakkoliv jsou na revitalizaci Detroitu vynakládány nemalé finanční prostředky. Automobilový průmysl se však přesouvá do jiných míst, velmi často i mimo Ameriku. I přes veškeré snahy tak metropole pustne, rozsáhlá investice do výstavby bytů by tak byla naprosto zbytečná, už jen proto, že nikdo nekupuje ani stávající domy.
Ať ovšem již situace dopadne jakkoliv, onen slavný most u toho již nebude. Včera okolo třetí hodiny odpoledne došlo k jeho zřícení. Při incidentu naštěstí nikdo nebyl zraněn, jedna z největších místních pamětihodností je ale nenávratně pryč. Nedá se předpokládat, že by Palazuelo vložil peníze do opravy mostu, když nechává chátrat celý komplex, který jej obklopuje. Ostatně právě zanedbaný stav, stejně jako aktuální počasí, měly být důvodem, proč k pádu vůbec došlo.
„Zaměstnanci námi nasmlouvané stavební firmy si povšimli ještě před pádem, že z konstrukce začínají vypadávat cihly,“ uvedl mluvčí developerské společnosti Arte Express Joe Kopietz. „O tom jsme byli informováni v jednu hodinu odpoledne, načež jsme ihned nařídili staviteli, aby zablokoval dopravu.“ Právě díky tomu nejsou hlášeny nejen žádné oběti, ale ani žádné škody na cizím majetku - pouhé dvě hodiny poté se konstrukce zřítila na pod ním vedoucí ulici.
„Je to jako ztratit přítele,“ uvedl Marvin King, dlouholetý fanoušek značky Packard, který ihned přispěchal na místo, jakmile se o incidentu dozvěděl. Samotné neštěstí přitom jen věrně reflektuje stav velké části Detroitu, která se opravdu pozvolna rozpadá. Pokud vám tedy připadalo, že mnohé záběry z první epizody letošní The Grand Tour jsou přehnané či kašírované, měli byste svůj názor přehodnotit. A jak jsme zmiňovali, pustit si tento díl znovu, uvidíte v něm totiž to, co již neexistuje a nejspíše nikdy znovu existovat nebude...

Takto vypadal most spojující dvě části továrny Packard v době své největší slávy...

Loni se pod ním prohnali i Clarkson, Hammond a May...


...letos však naneštěstí došlo ke kolapsu konstrukce

V dobrém stavu ovšem rozhodně není ani zbytek továrny, jakožto vlastně celého Detroitu
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
před 7 hodinami
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nejnovější články
Britové montují do lehounké malé Mazdy 380koňový motor V6, výsledkem bude levné auto schopné pokořit i supersporty
před 2 hodinami
Prodeje Tesly šly skutečně do kopru. A hodně. Přesto ze současné situace silně profituje
před 3 hodinami
Nové Smarty jsou až absurdně obří auta, ten nejnovější měří skoro 5 metrů. A Mercedesy nepřipomínají náhodou
před 5 hodinami
Kruh se uzavírá, VW má v plánu zachránit své elektromobily s pomocí spalovacích motorů
před 6 hodinami
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
