Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Slavný moderátor prodává své milované Porsche. Důvod je hodný obdivu
22.4.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Své milované auto běžně neprodáváte, pokud nemusíte a Richard Hammond opravdu nemusí. Pokud tu tedy není jiné, které můžete milovat ještě více.
Richard Hammond, bývalý moderátor Top Gearu a nyní jedna z The Grand Tour, je známý svou láskou k autům značky Porsche. Ví se, že nějaká vlastnil, o poznání méně je ale známo, že dosud byl majitelem modelu 911 GT3 RS, kterým loni v dubnu nahradil jeho „standardní” GT3, protože... 500 koní. RS mu ale moc dlouho nevydrželo, nyní se objevilo v prodeji.
To je poněkud zarážející, neboť snad při jediné medializované příležitosti, kdy se o svém vlastnictví tohoto auta podrobněji zmínil, mluvil o tom, že jej miluje. A dá se to pochopit, je to jedno z nejlepších Porsche vůbec, okruhový bijec, který může i na silnice. Pro milovníka vozů této značky je to skoro ideální volba a že jej Hammond miloval, dosvědčují i přiložené loňské fotky - aby někdo garážoval auto ve stanu, to už musí být opravdu člověk, který s autem dýchá.
Přesto je této lásce konec, neboť vůz se objevil v prodeji u britského dealera Romans International. Víme od něj bezpečně, že to je on, i když se o tom prodávající veřejně nezmiňuje. Hammond si prý přál, aby auto nebylo nabízeno jako „celebrity car”, ale prostě jako auto, které si někdo koupí kvůli jemu samotnému a bude s ním jezdit, jak se patří, nikoli jej „sušit” v garáži jako budoucí cennost prodávanou třeba v době, kdy se Hammondovy dny na tomto světě naplní. Už to je hezké, ale je to jen začátek příběhu.
Onen anonymní prodej už je dnes minulostí, ostatně podezřelá he už cena - i na té je znát, že tohle auto není jedna z mnoha GT3 RS. Nabízena je za 229 950 liber, tedy asi 7,4 milionu Kč. To je více než za kterékoli jiné Porsche 911 GT3 RS, které nyní lze koupit v Evropě s kilometráží jakkoli blízkou 1 110 mil (necelých 1 800 km na tachometru), které Hammond s tímto strojem najel. Moc si tedy nesjel, ale GT3 RS není vůz, který byste používali na denní ježdění do práce, krom toho Richard H. není zrovna člověk, co by měl o jiná auta nouze.
Specifikace jeho stroje je neskromná, ani ten obyčejně vypadající lak není obyčejný - je to na zakázku namíchaná barva Sport Classic Grey. Jsou tu také karbon-keramické brzdy, měnitelná světlá výška přídě a spousta dalších věcí, za které se u Porsche platí majlant. Teď jde ale z domu a člověk se nutně musí ptát, proč? Peníze Hammond nepotřebuje, auto miluje, najel s ním ani ne 2 000 km, mělo ho rok a doma má (některé jsou vidět i na fotkách) spoustu dalších „zbytečných” vozů, tak proč by nemohl garážovat jeden navíc.
Zní to trochu macešsky, ale důvod je prostý - Hammond chce zase GT3. Možná i proto, že pro běžné ježdění je přece jen vhodnější, ale především chce tu faceliftovanou, protože je znovu nabízena s manuálním řazením. A to docela obdivuhodný důvod, proč poslat do světa milovanou GT3 RS - ta se znovu s manuálem dělat nebude. Hammond tak docela slušně reflektuje změnu uvažování samotného Porsche, neboť dá přednost o něco pomalejšímu stroji (i když GT3 po faceliftu bude zřejmě velmi blízko dosavadnímu RS) a většímu zapojení řidiče. Víme, že si na novinku počká do září, je ale objednaná a své milované RS chce v mezičase přepustit někomu jinému. Tak pokud máte zájem a nevadí vám automat...







Když se nechával Hammond loni se svou RS zvěčnit, říkal, že ji miluje

Zde vůz na fotce z loňského dubna, kdy byl pořízen




















Teď si hledá nového majitele, GT3 s manuálem si také zaslouží trochu lásky
Zdroj: Romans International
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 4 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejčtenější články
VW se v nouzi zbavuje zaměstnanců, jak to jen jde. Letos pro pochybení ukončil poměr 548 lidem, další tisíce jsou „v podmínce”
5.10.2025
Za nejslavnějšími kreacemi Top Gearu stojí nenápadný manželský pár, který auta stlouká pomalu doma za stodolou
5.10.2025
Peugeot 308 po faceliftu nabízí v levných provedeních to, po čem majitelé těch drahých marně touží
5.10.2025
Sympatické kompaktní Hyundai si jako ojetina velmi dobře drží cenu, navzdory jeho velikosti ho totiž hned tak něco nerozhází
6.10.2025
K mání je exportní Škoda Rapid 136 ve stavu nového auta, jedna z posledních vyrobených. I z jejího motoru by šlo svačit
6.10.2025
Živá témata na fóru
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 11.05. 09:26 - Brus
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
- Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
- Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
