Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Slavný okruh Top Gearu ještě může být zachráněn, byť trochu mimochodem
21.3.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Aerodrom v Dunsfoldu měl být zničen a přebudován na komplex 1 800 domů. Zdálo se to být hotovou věcí, nakonec ale o všem rozhodne zvláštní komise.
Ještě před pár týdny se zdálo, že osud aerodromu v Dunsfoldu je zpečetěn. Toto místa je považováno za domov Top Gearu, který jej proslavil tím, že zde vybudoval dobře známý - i když jen provizorní - okruh. Areál měl být totiž přebudován na komplex 1 800 rodinných domů, jehož součástí by byla i minimálně jedna hospoda a další zábavní či administrativní centra. Zastupitelé vše schválili, a tak se tento scénář zdál neodvratný, jenže zatím naplňován není.
Developerům se ovšem postavili místní občané, kteří po ničem takovém netouží. Můžeme se divit, jak je tedy možné, že přes zastupitele vše prošlo tak hladce, ale asi život ve Velké Británii není tak odlišný od toho našeho, alespoň v tomto ohledu - politici dělají něco a občané chtějí něco jiného.
Důvodem pro odpor dunsfoldských nicméně není ani tak záchrana samotného okruhu, to je spíše vedlejší efekt. Rezidenti poukazují hlavně na kvalitu dopravní infrastruktury, která prý není schopná pojmout provoz pramenící související z nastěhování tisícovek dalších lidí. Docházelo by tedy k dopravním komplikacím nejen na vozovkách vedoucích směrem k blízké dálnici A281, ale rovněž v okolních městečkách a vesnicích.
Jde jistě o adekvátní námitku. Tamní provoz už teď není zrovna plynulý a popsaný developerský projekt je pořádné sousto - 1 800 rodinných domů už představuje menší městečko. Vše má tak nyní v rukou nezávislá komise jmenovaná britskou vládou, která bude rozhodovat, na kterou stranu se ručička vah převáží.
Zda projekt bude pozastaven či nikoliv, je tak zatím otázkou. Na jedné straně zde totiž máme celou řadu faktorů, které hovoří proti demolici. Kromě Top Gearu totiž aerodrom využívají autoškoly, jenž zde vyučují mladší než 17leté řidiče, kteří ještě nesmí do běžného provozu. Také se zde konají cyklistické závody či letecká show, která každoročně přináší 80 000 GBP (2,5 milionu Kč) charitě.
Na straně druhé se ovšem společnost Dunsfold Park Limited snaží o přetvoření areálu na rezidenční komplex již od roku 2006. Městské zastupitelstvo oblasti Waverley jde přitom developerům delší dobu na ruku, pokaždé však bylo přehlasováno okolními okresky. Ty ale překvapivě nezasáhly do prosincového verdiktu, jenž měl odstartovat práci buldozerů, brojit tedy nakonec museli místní.
„My, a tisíce dalších, kdo protestují proti tomuto návrhu, jsme potěšeni,“ uvedl v reakci na zřízení nezávislé komise Bob Lees, předseda neziskové organizace Protect Our Waverley. „Je správné, že celou žádost nyní bude posuzovat nezávislá komise. Místo bylo shledáno nevyhovujícím (k vystavění takového komplexu - pozn. red.) již v roce 2008 a nevyhovující je i nadále.“
Uvidíme tedy, jak se celá situace vyvrbí a zda nakonec osud okruhu neovlivní také složení zmiňovaného zastupitelstva oblasti Waverley. To se totiž zjevně rozhodlo fandit spíše novému rezidenčnímu komplexu, a proto kupříkladu zamítlo žádost aerodromu o udělení licence klasického letiště. Dunsfold tedy nadále může hostit jen různé letecké show či umožňovat testy letadel.
Tato výjimka z pravidel byla někdejšímu vojenskému letišti udělena v roce 1951, v příštím roce však skončí. Pokud se aerodromu do té doby nepovede získat licenci, ztratí kupříkladu onu charitativní výhodu, neboť zde již nebudou moci přistávat a vzlétat žádná letadla. S ohledem na občanskou iniciativu je však možné, že právě kvůli okruhu bude vyměněno zastupitelstvo a jeho noví členové rozhodnou ve prospěch Dunsfoldu. To už ale vážně spekulujeme...

















Aerodrom v Dunsfoldu, který proslavil hlavně Top Gear, měl být srovnán se zemí. Proti developerům se ovšem postavili místní, a tak zde auta mohou řádit i nadále
Zdroj: The Sun
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 7 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Grand Prix se vrací do Evropy včera 09:57
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada včera 08:00
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
- Hakim Danish místo Yamanaky 3.11.2025
- Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními 2.11.2025
Nejnovější články
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
před hodinou
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
před 3 hodinami
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
před 4 hodinami
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
před 6 hodinami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
