Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Souboj starších luxusních limuzín s motory V12 je raritní podívaná plná výkonu i noblesy
17.7.2020 | Petr Prokopec
Dnes už se taková auta skoro nevyrábí a když je náhodou zahlédnete, tak rozhodně ne při vzájemném souboji ve sprintu. Tady se vedle sebe postavily Maybach 62 a BMW 760 generace F01.
Pohonné jednotky s velkým objemem a počtem válců se v Evropě začínají stávat ohroženým druhem. A chybí už jen velmi málo k jejich úplnému vymýcení, třebaže poptávka po nich nikdy neklesla. Starý kontinent se rozhodl zezelenat více než kterékoli jiné místo na světě, což by nemuselo být špatné. Ovšem tlak nemíří na letadla či lodě, místo toho jsou cílem Evropské unie i jednotlivých vlád automobily. Zvláště pak ty osobní. O to více bychom si jich tedy měli užívat, dokud to ještě jde, jednou totiž nemusí být omezen pouze jejich prodej, ale i provoz.
S o to větší chutí si proto můžeme představit čerstvý souboj dvou německých limuzín, které do vínku dostaly dnes obří dvanáctiválcový motor. Mat Watson z Carwow usedl za volant Maybachu, nikoliv však toho novodobého. Místo toho se jedná o vůz z roku 2005, když ještě značka byla samostatná. I v té chvíli nicméně užívala techniku mateřského Mercedesu, což se v motorovém prostoru projevilo 551 koňmi a 900 Nm točivého momentu.
Do souboje s tímto vozem pak nastoupilo BMW 760Li, který sice dostalo taktéž dvanáctiválec, ovšem šestilitrový namísto 5,5litrového. V rámci čísel však mnichovská limuzína tahá za kratší konec provazu, a to přesto, že jde o mnohem novější model. Dostala totiž 544 koní a 750 Nm. Na druhou stranu je však tento vůz mnohem lehčí (2 275 kg versus 2 805 kg) a má také modernější a rychlejší převodovku.
Jaký je tedy výsledek? Pokud tipnete, že souboj vyhrála německá limuzína, pak stoprocentně budete mít pravdu. S ohledem na zmíněné možná ani nepřekvapí, že vítězem se stalo novější BMW, které zároveň opanovalo také disciplínu pružného zrychlení. A úspěšnější bylo také v testu decelerace, jakkoliv je třeba uznat kvality Mercedesu. Díky oné 530kilové nadváze jsme totiž očekávali delší brzdnou dráhu.
Lze přitom už jen dodat, že s ohledem na onu vysokou hmotnost bylo se do srovnání hodilo spíše provedení 62S, které sice dostalo tentýž 5,5itrový dvanáctiválec bi-turbo, ovšem naladěný na 604 koní a 1 000 Nm. Tato verze by BMW zřejmě byla vyrovnanějším soupeřem, tedy alespoň v rámci dynamiky, ale najděte mezi hrstkou majitelů původních Maycbachů více těch, kteří vám půjčí auto na „blbnutí” na letišti...














Dvanáctiválcové limuzíny jsou stále raritnější věcí a jejich vzájemný souboj je zcela mimořádnou podívanou. Foto: Carwow@Youtube
Zdroj: Carwow@Youtube
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
včeraBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Populární japonské mini muselo kvůli EU v prodeji jako nové skončit. V bazarech dokazuje, že je čeho litovat
před 4 hodinamiFord upravil své levné velké SUV pro Čínu, aby ho nabídl po celém světě. Jeho skutečný původ skrývá
před 6 hodinamiProdeje elektrických Fordů se dál mohutně propadají, sportovní spalovací Mustang už v USA dokonce překonává rodinný Mach-E
před 7 hodinamiNová specialita Porsche vypadá jako stvořená pro Česko, dvouocasý lev ho nezdobí zdaleka jen tady
před 9 hodinamiDnes neuvěřitelný VW z dob, kdy jste si u Němců mohli poručit skoro cokoli, je k mání stále nejetý. Nikdo ani nezašpinil jeho spodek
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva