Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Souboj „slabých” modelů Audi a BMW dopadl úplně jinak, než by většina lidí čekala
20.1.2021 | Petr Prokopec
Z pohledu aut běžných značek to nejsou vyloženě slabé vozy, na poměry Audi a BMW ale slabé opravdu jsou. V tomto i v jiném případě by jistě kde kdo čekal vítězství Mnichova, ten zde ale silně nestíhá.
Pokud se někdo rozhodne uspořádat srovnávací souboj na letištní ranveji či sprintovací dráze, většinou na startovní čáru postaví vozy s nabušenými motorovými prostory. Pohonné jednotky tak chrlí stovky koní skrze sofistikovanou převodovku na jednu či dvě nápravy, výsledkem čehož jsou opravdu bleskurychlé časy. Koneckonců stačí zavzpomínat třeba na souboj Bugatti Veyron se čtyřmi Teslami.
Jakkoliv se však lidé při pohledu na takové epické bitvy královsky baví, drtivá většina z nich si z daných záběrů víc než dobrý pocit neodnese. Jednoduše proto, že podobná auta si jen málokdo může dovolit. A právě proto začalo Matu Watsonovi z webu Carwow chodit stále větší množství žádostí o srovnávací test „lidovek“. Tedy takových vozů, které lidé kupují více než špičkové verze.
Aktuálně zde tak máme srovnávací test BMW 420i, jehož pohon dostal na starosti přeplňovaný benzinový dvoulitr naladěný na 184 koní a 300 Nm točivého momentu, a Audi A5. Kupé se čtyřmi kruhy ve znaku přitom dorazilo ve verzi 40 TFSI, jenž taktéž užívá dvoulitrovou čtyřválcovou jednotku, nicméně ta již produkuje 190 koní a 320 Nm. Papírově tak tak má převahu, i když pouze drobnou.
I minimální náskok ve výkonu ovšem nakonec vede k jasnému vítězství Audi, jakkoliv jeho řidič vyrukoval s nadmíru zajímavým poznatkem. Aby se totiž dokázal ze startovní čáry odlepit víceméně ve stejné době jako BMW, musel uvolnit brzdu o jednu či dvě sekundy dříve. Tedy jinými slovy, reakce ingolstadského kupé na snahu o rychlý start je opravdu pomalá a rozhodně ne sportovní.
Tak jako tak nicméně A5 dává mnichovskému soupeři na frak, a to i v rámci pružného zrychlení. Jedinou disciplínou, ve které prohrává, je tak brzdění. Z testu tak odjíždí se dvěma „zářezy“ oproti jednomu vítězství BMW, což znovu jen dokládá směřování mnichovské značky v posledních letech. Byť jde totiž o souboj v přímém směru, jenž nikdy nebyl její parketou, většina lidí by stále tipovala 420i na vítěze.
Je sice více jasné, výsledek sprintu na čtvtmíli není u těchto verzí tím nejpodstatnějším, i takové srovnání ale dokládá to, co v posledních letech musíme neradi opakovat - zatímco BMW se turbomotory nikdy pořádně dělat nenaučilo, ty od koncernu VW patří ke špičce. Pověstný sportovní BMW se zkrátka ztrácí v mlze, jiní i bez něj nabízejí více.



Souboj Audi A5 40 alias 2,0 TFSI... Foto: Audi



...s BMW 420i dopadl jasně ve prospěch toho prvního zmíněného, jakkoliv sportovní kredit většina lidí přičítá tomu druhému. Foto: BMW
Zdroj: Carwow@YouTube
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- GP Portugalska: Všechno je připraveno pro Pedra Acostu včera 17:04
- V Moto2 je rozdíl mezi lídrem a druhým pouhých 9 bodů včera 16:00
- Grand Prix se vrací do Evropy 4.11.2025
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada 4.11.2025
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
Nejnovější články
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
včera
Vážně to není „my proti nim”? Opravdu jsou lidé vyvíjející elektrická a spalovací auta stejní nadšenci, jen pracují s „jiným materiálem”?
včera
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
včera
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
včera
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
