Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Současná F1 je taková nuda, že ji kritizuje i vítěz závodu a vedoucí muž šampionátu
25.6.2019 | Petr Prokopec
Formule 1 čas od času nudná bývá, v takovém případě ale baví aspoň ty, kteří vítězí v závodech a vedou šampionát. Teď už ani to ne.
Letos za sebou máme již osm závodů Formule 1. Nedělní Velkou cenu Francie lze přitom bez nadsázky prohlásit za jeden z nejnudnějších závodů, které se kdy odehrály. Lewis Hamilton nenašel po 53 kol žádného konkurenta a i celý zbytek špičky závodního pole dojel do cíle přesně v tom pořadí, v jakém odstartoval. Snad jen Hamiltonův parťák Valtteri Bottas se musel obávat Charlese Leclerca, jehož Ferrari se na konci závodu přiblížilo na dostřel. Na předjetí ale již nedošlo, Mercedes tak dosáhl na již šestý double v sezóně. Hamilton pak získal své šesté letošní vítězství, z toho čtvrté v řadě, přičemž náskok na Sebastiana Vettela navýšil na 76 bodů.
Formule 1 tak začíná připomínat éru dominance Ferrari a Michaela Schumachera. Jeho rekordům se přitom Hamilton rychle přibližuje, a pokud se mu povede vyhrát 13 letošních zbývajících závodů, bude stát na první příčce v počtu všech výher. Že se většina fanoušků takovým vývojem nebaví, je nabíledni, s podivem ale je, že i sám britský závodník doufá, že ani jedna výhra již nebude podobná té francouzské.
„Pokud říkáte, že to byla nuda, naprosto to chápu. Neobviňujte ale jezdce. My nesepisujeme pravidla. Je třeba vyvinout tlak na lidi ve vedení, ti by měli odvádět svou práci. Po dlouhou dobu ale dělali jen chyby,“ uvedl Hamilton po závodě. To jsou vskutku neobvyklá slova od někoho, kdo zrovna vyhrál závod a upevnil si vedení šampionátu. Závod na okruhu Paul Ricard si dnes již pětinásobný mistr světa podle svých slov vůbec neužil a daleko více jej bavila naháněčka Vettela v Montrealu před dvěma týdny.
Britský jezdec se přitom nedávno zúčastnil schůzky s veškerými orgány F1, stejně jako se šéfy týmů, aby probrali pravidla pro rok 2021. Stalo se tak přitom vůbec poprvé, co na takové jednání byli pozváni jezdci. Pětinásobný šampión by byl nyní rád, kdyby se tak dělo častěji.
„Dlouho jsme zkoušeli proklouznout skrze dveře, ale... oni nechtěli, abychom s nimi byli v jedné místnosti. Nyní musí úvahy nad tím, jak mají závody vypadat v roce 2021, zásadně změnit,“ dodal dále úřadující mistr světa. Z jeho slov je přitom zjevné, že způsob, jakým se vedení snaží oživit závodní víkendy, není z jezdeckého úhlu pohledu zrovna ten správný.
Hamiltonova slova příliš povzbudivá nejsou. Zatímco fanoušci touží spíše po větší akci na trati, která bude spojena s mnohem četnějšími předjížděcími manévry, organizátoři z Liberty Media mluví o doprovodných koncertech a podobně. A pak je tu FIA, která má ještě jiné preference. Pokud se tedy nic nezmění, závody budou stále častěji vypadat jako ten francouzský. Aby ovšem lidé neodcházeli domů nespokojeni, zahraje jim k tomu nějaký místní hudební idol...



Lewis Hamilton sice ve Francii zvítězil, nicméně i jeho závod nudil, jako snad každého
Zdroj: AP
Bleskovky
Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
včeraNové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
7.5.2025Ford dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
6.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Zatím bezkonkurenční #93 Marc Marquez včera 17:17
- Výborný začátek Filipa Salače včera 17:04
- V Moto3 na čele David Munoz včera 16:14
- BMW R 1300 RT 2025: pohodlně a bezpečně včera 08:00
- Jako lídři přijíždí do Francie tři Španělé: A. Marquez, Gonzalez a Rueda 8.5.2025
Nejnovější články
Nejspolehlivější moderní VW a jeden z největších současných držáků vůbec můžete podle detailních dat TÜV kupovat ojetý skoro naslepo
před 9 hodinamiDevastace v přímém přenosu: BMW 540d přišlo s novou generací reálně o 49 koní. Jako podstatně těžší vůz je i zásadně pomalejší
před 10 hodinamiToyota ani letos nesplnila dva roky starý plán prodejů elektrických aut, a to si neplánovala skoro nic. Z cílů pro další roky jsou trosky
včeraToto je nový pancéřovaný speciál francouzského prezidenta. Automobilky si ho předchází, ten dosavadní nepoužíval ani rok
včeraSpalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva