Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Extrémně ojeté BMW za pár šupů čeká, kdo to s ním dotáhne k 1 milionu km dřív, než zrezne
7.11.2021 | Petr Miler
Tohle auto je pozoruhodná ukázka odolnosti vozů z přelomu milénia. Navzdory očividně mizerné péči pořád jezdí a zastaví ho zjevně jen rez, bohužel možná už velmi brzy.
Když se u nás objeví článek o autě na prodej, buď je to výjimečný stroj, nebo má s ohledem na své stáří a charakter neobvykle nízký nájezd a je připraven přes relativně nízkou cenu ještě dlouho sloužit. Pravidelně vám ale ukazujeme také auta s mimořádně vysokými kilometrovým proběhy. Činíme tak z různých pohnutek - někdy proto, že vysoké kilometráži odolávají pozoruhodně dobře, někdy i proto, že v bazarech zřídka potkáte auto, které má na tachometru více jak 300 tisíc kilometrů. Přitom existují auta, která více najedou za pár let.
Dnes vám ukážeme vůz, který je zajímavý ještě něčím jiným. Najel toho spoustu a nedá se říci, že by na to nevypadal, pozoruhodný je ale už tím, že takového nájezdu dosáhl a že se dá pořád koupit jako pojízdný stroj. Jedná se o BMW 530d generace E39, které se někomu zalíbilo tak moc, že s ním prostě jezdil dál a dál. Na jeho tachometru tak dnes svítí číslo 889 658 a k bájnému milionu mu tedy zbývá něco málo přes 100 tisíc km. Popravdě řečeno, kdybychom měli auto takovou dobu a byli už k milionu takhle blízko, dotáhli bychom to až k němu, majitel to ale viděl jinak. A rozhodl se nechat si ujít zjištění, co se stane, když dorazíte na hranici možností šestimístného tachometru, tedy 999 999 km.
Pro to všechno je to zajímavý „povoz”. Můžeme si prohlédnout stav auta s 900 tisíci km, což je absolutní rarita. Můžeme se podívat na tachometr blízko hranici svých možností a pochopitelně si můžeme tohle auto koupit, protože je právě na prodej a zkusit s ním k onomu 1 milionu km dotáhnout sami. Nakonec mu to možná brzy bude už navždy zapovězeno.
Auto bylo prvně registrováno v roce 2000 v Nizozemsku a od té doby najelo oněch 890 tisíc kilometrů. To znamená v průměru asi 3 500 kilometrů každý měsíc a tedy třeba tři výměny oleje do roka, 21 let v kuse. O vůz zjevně nebylo nijak zvlášť dobře pečováno, ale řada 5 E39, která se dostala na náš seznam 20 nezničitelných aut posledních dekád, se k takové kilometrové náloži zjevně dokáže dostat i tak.
Prodávající, divize jinak známé firmy Lemmer, která prodává podobné extra kousky bez jakékoli záruky, hovoří o autě vcelku stroze. Prý je na něm hodně nových dílů, což se dá chápat, má platnou obdobu naší STK a je nedlouho po servisu, takže má být bez potíží pojízdné. Co jej ovšem evidentně trápí, je koroze, která auto už opravdu sžírá. Otázkou tak v tuto chvíli jej, zda jej někdo koupí a zbylých 110 tisíc km najede dříve než z auta budou dvě. Nebo tři. A nebo hromada prachu.
Krom koroze je prý tahle pětka technicky v pořádku a její projev se údajně až tak moc neliší od toho, který měla jako nová - tehdy se mohla chlubit výkonem až 184 koní, které na zadní kola posílal naftový řadový šestiválec o třílitrovém objemu. Auto vypadá od pohledu opravdu mizerně, ale hleďme na něj s úctou, však 20krát objelo Zemi. A nestojí skoro nic, 799 euro je asi 20 tisíc Kč.






















Tohle auto nevypadá jako zajímavá nabídka, ale je jí. Najelo skoro 900 tisíc km a je na prodej jako prý v pohodě pojízdné. Jen ta koroze jej může dostihnout velmi, velmi brzy. Foto: AZG Lemmer, publikováno se souhlasem
Zdroj: Marktplaats
Bleskovky
Čínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
včera„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
15.6.2025Unikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025
Nejnovější články
Stellantis má nový plán, jak zachránit živořící Alfu Romeo a Maserati, konec italských klasik prý není na pořadu dne
před 2 hodinamiFord říká, že lidem už na motorech aut nezáleží, touhy s nimi spojené prý odezněly do nenávratna
před 4 hodinamiDalší selhání Audi. Zákazníci volali po návratu fyzických ovladačů, firma jim sebrala i páčky pod volantem
před 5 hodinamiBugatti chtělo po zákazníkovi 331 tisíc Kč za opravu malého ovladače, přitom si ho sám spravil s díly za 26 korun
včeraTesla po 13 letech prodeje opět jen faceliftovala Model S a s ním i X, největší „inovací” je zvýšení cen
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva