Starší muž si přijel k dealerovi pro nový Nissan. Podívejte se, co nechal na protiúčet

Je to v podstatě obchod století, neboť dotyčný dostal nové auto bez jakéhokoli doplatku. Když se ale pořádně podíváte, s jakým vozem přijel, zjistíte, že skvělý obchod tu udělal dealer, ne zákazník.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Starší muž si přijel k dealerovi pro nový Nissan. Podívejte se, co nechal na protiúčet

16.9.2022 | Petr Prokopec

Starší muž si přijel k dealerovi pro nový Nissan. Podívejte se, co nechal na protiúčet

/

Foto: Eagers Nissan, tiskové materiály

Je to v podstatě obchod století, neboť dotyčný dostal nové auto bez jakéhokoli doplatku. Když se ale pořádně podíváte, s jakým vozem přijel, zjistíte, že skvělý obchod tu udělal dealer, ne zákazník.

Doplněno 18.9.: Zdálo se to příliš zvláštní na to, aby to byla pravda, sama firma tak s odstupem času přiznala, že tento obchod se ve skutečnosti neodehrál a šlo jen o marketingový tah - onen modrý klenot si pro celou habaďůru pouze vypůjčila. Prozradil ji pár měsíců starý instagramový příspěvek doplněný, na kterém je vidět to samé auto, které měla k dispozici od místní tuningové firmy. Nakonec jen dobře, údajného zákazníka nám za takový mizerný obchod bylo poněkud líto.


V devadesátých letech minulého století se objevila čtveřice aut ze země vycházejícího slunce, které dnes platí za automobilové legendy. Jako první dorazila v roce 1990 Honda NSX, kterou po dvou letech následovala Mazda RX-7 třetí generace. S rokem 1993 byl pro změnu spojen debut čtvrté generace Toyoty Supra, na Nissan Skyline GT-R R34 si nicméně publikum muselo počkat pomalu až do nástupu nového milénia. Daná trpělivost se však vyplatila, neboť šlo o vůz, který drtil všechno a všechny.

Nissan navíc po premiéře nesložil ruce v klín, nýbrž pokračoval ve vývoji. Postupně tak na trh přicházely stále lepší verze, přičemž v říjnu 2000 bylo odhaleno provedení V-Spec II. To dostalo do vínku tužší zavěšení, větší zadní brzdové kotouče, karbonovou kapotu motoru se vstupy vzduchu NACA, hliníkové pedály, středovou konzoli z iridia a sedadla čalouněná černou látkou namísto předchozí šedé. Celkově vzniklo jen 1 855 takových aut, jedná se tedy o velkou vzácnost.

Právě z těchto důvodů je GT-R R34 často vyhledáváno automobilovými nadšenci, kteří jsou ochotni exempláře v dobrém stavu vyvažovat zlatem. Což se při pohledu na hmotnost 1 560 kilogramů zdá jako dobrý obchod. Takový ovšem v žádném případě neudělal starší Australan jménem Barry, kterého začaly trápit příliš vysoké ceny pohonných hmot. Svůj Skyline GT-R právě ve výše popsané verzi V-Spec II proto dovezl do dealerství Eagers Nissan, kde jej nabídl na protiúčet.

Nejsme si jisti, zda máme dealerovi věřit, podle jeho slov ale šlo o přímou transakci, tedy výměnu starého vozu za nový bez toho, aby jakákoliv strana cokoli doplácela. To obecně vzato nezní špatně, ale u tohoto vozu to špatné je. Barry by tak doslova prodělal kalhoty, neboť si převzal klíčky od elektrického Nissanu Leaf. Ten se i s většími bateriemi o kapacitě 59 kWh nabízí v Austrálii za 64 015 AUD (cca 1 051 000 Kč), což pochopitelně není málo. Jenže již hodnota standardního GT-R je jinde, o V-Spec II ani nemluvě.

Nájezd Barryho vozu sice neznáme, to ale ve výsledku není až tak podstatné. Jak je totiž patrné z australských serverů, vzácný Skyline se u protinožců prodává od 135 000 AUD (2 217 000 Kč) bez ohledu na stav, přičemž cena hezčích a méně jetých exemplářů stoupá dokonce až na trojnásobek této sumy. Pokud by tedy Barry nabídl vůz k volnému prodeji, mohl by následně dealerství Eagers Nissan pomalu vykoupit. Takto ale mnoho lahví šampaňského otevírali u prodejce.

I kdyby ovšem dealer přeháněl a na nějaký doplatek došlo, stejně to nebyl výhodný obchod. Leaf je tuctové auto, jehož hodnota bude dříve nebo později nulová. Skyline GT-R V-Spec II je postupem času jen dražší. A výhledově se na tom jistě nic nezmění.


Starší muž si přijel k dealerovi pro nový Nissan. Podívejte se, co nechal na protiúčet - 1 - Nissan Skyline GT-R R34 V-Spec II ilustracni foto 07
Australan Barry vyměnil svůj starý Nissan za nový. S volbou Leafu problém nemáme, ale obětovat za něj ono modré auto vpravo? Foto: Eagers Nissan, tiskové materiály

Starší muž si přijel k dealerovi pro nový Nissan. Podívejte se, co nechal na protiúčet - 2 - Nissan Skyline GT-R R34 V-Spec II ilustracni foto 01Starší muž si přijel k dealerovi pro nový Nissan. Podívejte se, co nechal na protiúčet - 3 - Nissan Skyline GT-R R34 V-Spec II ilustracni foto 02Starší muž si přijel k dealerovi pro nový Nissan. Podívejte se, co nechal na protiúčet - 4 - Nissan Skyline GT-R R34 V-Spec II ilustracni foto 03Starší muž si přijel k dealerovi pro nový Nissan. Podívejte se, co nechal na protiúčet - 5 - Nissan Skyline GT-R R34 V-Spec II ilustracni foto 04Starší muž si přijel k dealerovi pro nový Nissan. Podívejte se, co nechal na protiúčet - 6 - Nissan Skyline GT-R R34 V-Spec II ilustracni foto 05Starší muž si přijel k dealerovi pro nový Nissan. Podívejte se, co nechal na protiúčet - 7 - Nissan Skyline GT-R R34 V-Spec II ilustracni foto 06
Za takových okolností důvod k úsměvu rozhodně nemá, Skyline GT-R R34 V-Spec II má totiž až šestinásobnou hodnotu vůči novému elektrickému hatchbacku Leaf. Ilustrační foto: Nissan

Zdroj: Eagers Nissan

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše