Start-stop opravdu nikdo nechce, BMW dovolí jeho trvalé vypnutí všem, v USA

 | 25 příspěvků | 14.7.2014 Marek Bednář
Reagovat

beranek

Dá se i dneska u BMW. Stačí.. | 14.7.2014 13:03reagovat
avatar

Dá se i dneska u BMW. Stačí si v servisu říct. :)

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený db

Reakce na: Dá se i dneska u BMW. Stačí.. | 14.7.2014 17:54reagovat
avatar

Stačí si říct, ale za další peníze a při prodeji auta to musíte znovu vrátit do původního nastavení.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Alex

Americe jiným metrem než E.. | 14.7.2014 17:55reagovat
avatar

Americe jiným metrem než Evropě? Vždyť i spotřebu výrobci udávají u stejných modelů jinou pro Evropu a pro USA. Nedávno jsem se díval na udávanou spotřebu VW Passat TDI a BMW 550d a rozdíly jsou přes 20%.

Jinak řečeno evropská verze je o 20% úspornější než americká :-D. Identický vůz, identický výkon, identická hmotnost, převodovka i emisní norma.

Povídali, že mu hráli.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený jozephko

Príplatkovou výbavou autom.. | 14.7.2014 20:23reagovat
avatar

Príplatkovou výbavou automobilov by mohla byť zámena elektronického tlačítka na vypnutie systému (ktorý sa vždy pri naštartovaní znovu aktivuje) za mechanický (vypnem a bude vypnutý nastálo)... :-)

Aj vlk by bol sýty (európske smernice), aj ovca celá (spokojný zákazník)...

Nepřihlášený Quebe

Já nerozumím tomu, jakou m.. | 14.7.2014 20:46reagovat
avatar

Já nerozumím tomu, jakou má vazbu pamatování si nastavení strart/stopu na výsledek v testu. Však při testu bude systém zapnutý a hotovo.

Jak výsledek ovlivní to, že si auto bude trvale pamatovat nastavení?

beranek

Reakce na: Stačí si říct, ale za další.. | 14.7.2014 20:57reagovat
avatar

Mě to u nového auta nic nestálo a ukaž mi někoho, kdo by to tam chtěl (tím nechci říct, že to není pak možné při prodeji dát zpátky).

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený db

Reakce na: Mě to u nového auta nic ne.. | 14.7.2014 21:12reagovat
avatar

Nový zákazník to určitě chtít nebude, ale podle servisu výrobce žádá stvrzené uvědomění zákazníka a mj. stanovuje podmínku, že při dalším prodeji vozu se tento systém musí uvést do automatického= onoho defaultního nastavení.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Sir CHerokee

Nemám mindrák, jezdím po h.. | 15.7.2014 07:43reagovat
avatar

Nemám mindrák, jezdím po hodně městě a tuto hysterii proti start-stopu upřímně nechápu.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Jerry

Reakce na: Americe jiným metrem než E.. | 15.7.2014 08:40reagovat
avatar

Jiná metodika měření spotřeby, jiný výsledek - to je logické.

Nepřihlášený Peter75

Reakce na: Nemám mindrák, jezdím po h.. | 15.7.2014 09:45reagovat
avatar

Sir CHerokee, ja to tiez nechapem tento nekonecny flame, auta so Start/Stop systemom maju prisposobneu elektricku sustavu, osobne som v meste skusal sam vypinat motor, bez specialneho systemu, len tak zo srandy ze co to urobi. Robilo to asi 0,4 litra ale neda sa to v ucinnosti porovnat s naozajstnym S/S. Tam by som usetril mozno aj 0,8 litra co nie je zanedbatelne. Pritom to nestoji prakticky nic, je to primitivny sposob ako setrit zivotne prostredie a benzin. Radsej takto ako obmedzovat rychlost a spustu inych nezmyslov.

Nepřihlášený koby

Peter75: Nevěřím, blbost.... | 15.7.2014 11:04reagovat
avatar

Peter75: Nevěřím, blbost... něco jsem odjezdil - několik měsíců s Citroenem C4, kterej počítá čas, kdy motor něběží díky SS... V Praze denně najezdím zhruba 100km a Citroen na konci dne psal, že motor neběžel kolem 7min. A to bylo včetně ranních špiček atd... motor žere cca. litr na hodinu na volnoběh... denně, na sto km po Praze jsem ušetřil hrubým výpočtem sotva deci nafty... 0,8litru možná když budeš stát hodinu na dálnici v koloně kvuli bouračce, ale to si ten motor vypnu i sám... V městským provozu nemáš prostě šanci tolik ušetřit, protože to je prostě hodina stání motoru na sto km...

Nepřihlášený Aleš

Vadí mi, že se ve jménu níz.. | 15.7.2014 11:05reagovat
avatar

Vadí mi, že se ve jménu nízké spotřeby na papíře vědomě lže. Nicméně start/stop může být i příjemný. Sám ho mám na skůtru Honda PCX, kde je fajn postát si na semaforu v tichu a bez výfukových splodin. Mě to teda dává smysl asi v této rovině. O spotřebě paliva bych asi moc nemluvil... Ono to podle mě stačí jen rozumně nastavovat, aby k vypínání nedocházelo za studeného motoru a taky to rozumně prezentovat jako příspěvek k redukci hlučnosti :-)

Nepřihlášený LR

Fajn, o smyslu a ucinnosti.. | 15.7.2014 14:06reagovat
avatar

Fajn, o smyslu a ucinnosti SS lze diskutovat. Ale tento clanek je o moznosti volby, kterou bohuzel nemame ze zcela nesmyslnych duvodu!

Nepřihlášený Jirka

V Octavce mi to opakovaně.. | 15.7.2014 15:08reagovat
avatar

V Octavce mi to opakovaně vypíná motor na těch extra malých kruháčích, kdy se auto skoro zastaví a bum ho - najednou stojím uprostřed a nejede to :-/

Nepřihlášený Drugster aneb nejrychlejsi rozvoz leku,

Ja teda o nej zajem mam. A.. | 15.7.2014 22:59reagovat
avatar

Ja teda o nej zajem mam. A velky! To je diskriminace!

Nepřihlášený

Jde o princip! | 15.7.2014 22:59reagovat
avatar

Jde o princip!

Nepřihlášený Bertold

Ach jaj! Chlapci z Autofór.. | 16.7.2014 00:13reagovat
avatar

Ach jaj! Chlapci z Autofóra si zasa posťažovali. Tentoraz to schytal Štart-Stop systém (SS). Je to niečo, čo nikto nechce a každého svojou činnosťou obťažuje. Pri naštartovaní ho treba hneď vypínať, lebo je to hrôza.

No neviem. Moje skúsenosti z hľadiska používania tohto systému nie sú zďaleka také negatívne, v akom duchu je článok napísaný. Koncernový SS systém mi vôbec neprišiel ako nepríjemnosť. (S iným SS systémom som sa nedostal do kontaktu.) Vyskúšal som ho v Octavii 2,0 TDI a v Pole 1,2 TSI s DSG. Absolútne žiadny problém. Rýchly štart bez nepríjemných vibrácií či obťažujúceho zvukového doprovodu. Je možné, že jestvujú situácie, kde SS systém nereaguje optimálne (ja som vyslovene na také nenarazil), ale pri znalosti tohto systému je určite zmenou vodičských návykov možné drvivú väčšinu nežiaducich reakcií eliminovať. A keď už nastane nejaký extrém, je tu to dezaktivačné tlačidlo. Ak SS systém nejakého iného výrobcu funguje obmedzujúco, tak potom by mala kritika smerovať k tomuto konkrétnemu systému a nie k systému en bloc. Takéto všeobecné odsúdenie mi príde na základe mojich skúseností ako vysoko neprofesionálne.

Ak sa na vec pozeráme z ekonomického hľadiska, tak tu efekt pre majiteľa vozidla nie je ktovieako výhodný. To je zrejme fakt. Vysokú úsporu z hľadiska spotreby je možné dosiahnuť len vo veľkých mestách. A treba myslieť na to, že nový odolnejší akumulátor pre SS systém, stojí, čo som len tak narýchlo pozrel cca. dvojnásobok obyčajného akumulátora. Ale argumentovať všeobecným tvrdením o rýchlom opotrebovaní motora a mnohotisícovými opravami je vycucané z prsta. Výrobcovia rátajú s veľkým počtom štartov a dôležité komponenty tomuto faktu prispôsobujú. Ak má autor konkrétne informácie o tom, že štartér a akumulátor (prípadne iné) vydržia o toľko a toľko menej ako bežné komponenty, tak tieto fakty v článku chýbajú. Bez takýchto konkrétnych informácií napísať takto jednoznačne odsudzujúci článok je znakom diletantstva.

Dôvod, prečo automobilky SS syst..

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený oh.c

Reakce na: Ach jaj! Chlapci z Autofór.. | 16.7.2014 02:17reagovat
avatar

Obavám se, že systém S/S je skutečně na nic. Jeho nasazení je vynuceno pouze na základě legislativy. V té někdo "moudrý" prohlásil, že CO2 je nežádoucí ba smrtící plyn. Celý tento systém mi připomíná akci: "Doneste 10 krát dno od kbelíku a dostanete 1 kbelík zdarma" tj. náklady na systém S/S 1000 € /automobil, úspora paliva za životnost vozu - 100 €. Jasná výhoda pro spotřebitele :-(.

Ano, máte pravdu v tom že odhady na opravu nadměrného opotřebení pravděpodobně neexistují. Nicméně je pravdou, že při provozování spalovacího motoru v režimu start/stop přináší jeho zvýšené opotřebení. Emise toxických exhalací při režimu start/stop také nikoho nezajímají, také fakt. atd.

Nicméně vzhledem k faktu ,že jsem platící zákazník měl bych mít možnost výběru.

Zobrazit reakce..

beranek

Reakce na: Nový zákazník to určitě ch.. | 16.7.2014 09:15reagovat
avatar

Ode mne servis nic podepsat nechtěl. Prostě to tam nahráli a hotové.

Nepřihlášený Radek Jalový

Kdyby někdo chtěl, tak na.. | 16.7.2014 12:20reagovat
avatar

Kdyby někdo chtěl, tak na BMW otáčím funkci vypínacího tlačítka - tudíž default off a můžete si ho zapnout libovolně. Nebudu tu na sebe odkazovat.. kdo hledá najde :)

Nepřihlášený Bertold

Reakce na: Obavám se, že systém S/S j.. | 16.7.2014 23:36reagovat
avatar

CO2 je skleníkový plyn. Nie som ekológ takže sa nemienim podrobnejšie zaoberať skleníkovým efektom. Veľa motoristov sa rozčuľuje na EU, že striehnutím na gramy CO2 vypustené na 1 km nezmyselne sleduje vypúšťanie neškodného plynu do atmosféry. Ak odhliadneme od skleníkového efektu tak OK, CO2 je neškodné. Avšak tu nejde len o vypúšťanie CO2 do atmosféry. Tvorba CO2 je totižto priamo závislá na spotrebe paliva. (výpočet je napríklad tu- http://ekoblog.cz/?q=emise ) Čím väčšia spotreba, tým viac CO2. Napríklad keď benzínový motor vyprodukuje 130 g/km CO2 (predpísaná flotilová spotreba od roku 2015 pre výrobcov), tak spotrebuje 5,6 litra benzínu na 100 km. Keď vyprodukuje 95 g/km CO2 (predpísaná flotilová spotreba od roku 2021), tak spotrebuje 4,1 litra benzínu na 100 km. Pri spaľovaní nafty je to však odlišné, lebo 1 liter nafty obsahuje viac uhlíka ako 1 liter benzínu. Vznetovému motoru na vyprodukovanie 130 g/km CO2 stačí spáliť 4,9 litra nafty a na vyprodukovanie 95 g/km CO2 potrebuje 3,6 litra nafty. Pri LPG by to boli zas iné hodnoty, pri CNG zas iné. Takže stanovením normy na CO2 nejde len o vypúšťanie „neškodného“ plynu. Priamo ide aj o spotrebu palív, čo už bez debaty ekologické je. Nuž ale novinári, obzvlášť tu na Autofore, len nadávajú na EU ako nezmyselne kontroluje „neškodný“ plyn. Nie všetko čo sa na prvý pohľad javí hlúpe, aj naozaj hlúpe je. Chcelo by to trochu viac osvety. Ako sa zdá, tak osveta by nezaškodila aj nemalej hŕstke motoristických novinárov. Najmä tým, čo majú silné reči. Často sú to však len reči krčmové.

Čo sa týka Štart stop systému, tak ako som už písal. Pre majiteľa auta to nie je z ekonomického pohľadu žiadna veľká výhra. Ak SS systém ušetrí povedzme 0,2l na sto kilometrov (to je cca. 10 minút vypnutý motor), tak na 100 000 km ušetrí 200l paliva. To je cca. 300 Euro. A to je tak zhruba cena za ktorú bolo možné SS systém do auta dokúpiť. Takže systém sa zaplatí po 100 000 km. (Ak odhliadneme od nákladov na drahší akumulátor v prípade výmeny.) Nuž ale SS systém sa už..

Nepřihlášený Iluze

Jestli se američanům nelíb.. | 21.7.2014 11:40reagovat
avatar

Jestli se američanům nelíbí, že při zastavení a stání neslyší zvuk motoru, pak by snad stačilo při vypnutí motoru systémem start-stop pustit zvuk běžícího motoru z reproduktorů? ;-)

Nepřihlášený car ecu

tahle firma to umi, vypina.. | 1.7.2015 12:33reagovat
avatar

tahle firma to umi, vypinali mi to na skodovce

http://www.vypnuti-start-stop.cz

Přidat příspěvek
(pro zasílání reakcí, adresa nebude zveřejněna)
Max. 2000 znaku
b_468_60.gif

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše