Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Subaru BRZ jde v Japonsku na dračku, u nás bude vzácnější než Veyron
28.3.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Obrovský zájem v Japonsku a nízké výrobní kvóty znamenají pro Evropu jediné - BRZ se stává nedostatkovým zbožím dříve, než se začalo prodávat.
Subaru BRZ bychom si měli začít vážit. Nebude. V Evropě jen minimálně a v Česku skoro vůbec. Jak se to mohlo stát?
Koncern FHI předpokládal, že domácí motoristé koupí měsíčně kolem 450 aut. Skutečnost je ale čtyřnásobně vyšší. Jen od 3. února do včerejška se v Japonsku podařilo prodat 3 551 modelů BRZ. Úspěch je to nepochybně mimořádný, jeho vliv na jiné trhy bude ovšem neblahý. Subaru totiž více aut nemá.
Neoficiálně víme, že ze sto vozů vyrobených automobilkou Toyota připadá osmdesát procent na typ GT 86 a jen zbylých dvacet na BRZ. Už to samo o sobě možnosti na výrobu většího množství BRZ omezuje, pokud navíc linka běží na plné obrátky (a podle zájmu to tak patrně bude), prostor na navýšení produkce jaksi není.
Subaru momentálně upřednostňuje hlavně domácí klientelu, což je asi pochopitelné. Ve druhém sledu ale myslí na severoamerické zákazníky. Ne že by si řidiči ve Spojených státech mohli vyskakovat, do konce roku mají přislíbeno pouze šest tisíc aut, což je ve srovnání s dosavadním prodejem na menším japonském trhu směšné číslo.
Jenže Evropa na tom bude ještě hůř. Výrazně hůř. Máme potvrzené, že do Česka se letos dostane pouhé 1 (slovy jedno) auto a očekávaná poptávka může být splněna leda na 100 procent. A zbytek kontinentu? Podle našeho zdroje má EU na celý rok přislíbeno pouze 600 aut.
Otevřeně o tom samozřejmě nikdo ze zástupců japonské značky nemluví, ale mezi řádky Subaru naznačuje, že v malých kvótách pro Evropu hraje nemalou roli také pokutování automobilek ze strany unie za vyšší než limitní emise a celá zdejší environmentální politika. Však proč se hnát za prodeji podobného auta v Evropě, kde si za každý dodaný kus ještě zaplatíte pokutu, když jinde ve světě to jde i bez toho?
Tohle v kombinaci s omezenou výrobou a obrovskou poptávkou na „přátelštějších” trzích znamená, že jedinou reálnou šancí na získání Subaru BRZ tak asi bude pořídit si jej se znáčkem Toyoty. Měla by být k mání už od června.











Subaru BRZ je vůz v této chvíli vzácnější než kdejaké Ferrari nebo Lamborghini, letos se k nám dostane jediný kus
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
včera
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nejnovější články
BMW M3 kombi, které se automobilka bála pustit do výroby, teď může být vaše v téměř dokonalém stavu
před hodinou
Čína má od nového roku skončit s podporou elektromobilů a nechat je na pospas trhu. To by se začaly dít věci
před 3 hodinami
Přechod Volva na elektrická auta „bez jakýchkoli kdyby a ale” končí totálním fiaskem. Prodeje kolabují, firma už ví, že „to nemůže diktovat”
před 4 hodinami
Bývalí technici Tesly přišli s vlastním sporťákem dřív, než Musk dokončil svůj nový Roadster, o kterém už 8 let básní
před 6 hodinami
V dalším státě po sérii útoků zrušili všechna pevná měření rychlosti, přiznali, že jimi jen dojí řidiče
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
