Svého času nejlevnější nové 400koňové auto Evropy se dnes jako ojeté dá koupit opravdu levně

Možná ani nevíte, že se tu něco takového vůbec oficiálně prodávalo a nutno dodat, že prodejní trhák to navzdory svým parametrům nebyl. Pár kousků se ale přece jen prodalo a dnes jsou jako ojetiny ještě lákavější.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Svého času nejlevnější nové 400koňové auto Evropy se dnes jako ojeté dá koupit opravdu levně

16.12.2021 | Petr Miler

Svého času nejlevnější nové 400koňové auto Evropy se dnes jako ojeté dá koupit opravdu levně

/

Foto: Bavaria Autoarena Straubing, publikováno se souhlasem

Možná ani nevíte, že se tu něco takového vůbec oficiálně prodávalo a nutno dodat, že prodejní trhák to navzdory svým parametrům nebyl. Pár kousků se ale přece jen prodalo a dnes jsou jako ojetiny ještě lákavější.

Jednou z nejzajímavějších automobilových novinek letošního roku se stal nový Nissan nazvaný prostě Z. Malý sporťáček ale probudil ve spoustě lidí probudili nejen touhu, nýbrž i závist. Atraktivní kupé se 406 koňmi výkonu z motoru 3,0 V6 biturbo, navíc s manuální převodovkou a pohonem zadních kol se základní cenou pod 900 tisíc Kč nevídá. My jej ale můžeme leda závidět lidem žijících v jiných koutech světa - regulace Evropské unie už smysluplnou existenci takového auta na místních trzích nepřipouští.

Pokud byste ale přece jen chtěli podobně silný stroj za podobné peníze a pořád trvali na tom, že musí jít o moderní vůz, cesta existuje. A to dokonce i pokud si řeknete, že kupé stejně nevyužijete a měl by to být praktický vůz pro celou rodinu. Ještě před pár léty se totiž v Evropě prodávalo auto značky Infiniti, prémiové divize Nissanu, které mělo úplně ten samý motor jako nové Z.

Ve své době platilo s cenou od 1,4 milionu Kč za nejlevnější čtyřsetkoňové nové auto v Evropě, které šlo navíc označit za praktické. Dnes se dá stále koupit jako zánovní a protože je vždy alespoň trochu ojeté, stojí ještě o mnoho méně. Značka Infiniti to u nás sice zabalila v roce 2016, jinde v Evropě ale působila ještě roky, takže lze myslet i na vozy z roku 2019.

V hávu Q50 s nenápadným označením 3.0t Sport tedy dostanete sportovně laděný sedan s pohonem zadních kol a sedmistupňovým automatem. Jeho motor generuje až 406 koní a 475 Nm, takže nejde o žádné ořezávátko ani při hmotnosti 1 775 kg. Na stovku akceleruje za 5 sekund a bez omezovače umí jet až 295 km/h. Přitom je to komfortní a prostorné auto se spoustou luxusních vymožeností, které umožní nejen sportovní jízdu, ale také pohodlné cestování, odvoz dětí do školky či cestování po větších nákupech.

Výhodnou nabídkou bylo toto Infiniti už jako nové auto, teď si můžete vybrat z pár přežívajících ojetin v Evropě za ceny od asi 550 tisíc Kč. V takovém případě je třeba akceptovat 3-4 roky staré kusy s nájezdem okolo 100 tisíc km, jako je ten na fotkách níže. Jde zaručeně o evropské provedení dodané jako nové do Německa v docela atraktivním modrém provedení s vysokou výbavou a pravidelnou péčí autorizovaného servisu. Na svůj nájezd lehounce přes 100 tisíc km vypadá velmi dobře-

Tento kousek je k dispozici za 25 690 euro, tedy asi 650 tisíc Kč. Navíc lze odečíst německou DPH a dostat se tedy asi o dalších 100 tisíc níž, skoro na třetinu původní ceny. Kdo a co vám dnes něco takového nabídne? Když v roce 1995 přišlo na trh Porsche 911 Turbo generace 993, tedy tedy tehdejší výkonový vrchol ikonického kupé, mělo pod zadní kapotou 408 koní. Dnes můžete mít přibližně jeho dynamiku v hávu praktického auta za cenu nové Octavie ve specifikaci blízké té základní.


Svého času nejlevnější nové 400koňové auto Evropy se dnes jako ojeté dá koupit opravdu levně - 1 - Infiniti Q50 Sport Evropa prodej 01Svého času nejlevnější nové 400koňové auto Evropy se dnes jako ojeté dá koupit opravdu levně - 2 - Infiniti Q50 Sport Evropa prodej 02Svého času nejlevnější nové 400koňové auto Evropy se dnes jako ojeté dá koupit opravdu levně - 3 - Infiniti Q50 Sport Evropa prodej 03Svého času nejlevnější nové 400koňové auto Evropy se dnes jako ojeté dá koupit opravdu levně - 4 - Infiniti Q50 Sport Evropa prodej 04Svého času nejlevnější nové 400koňové auto Evropy se dnes jako ojeté dá koupit opravdu levně - 5 - Infiniti Q50 Sport Evropa prodej 05Svého času nejlevnější nové 400koňové auto Evropy se dnes jako ojeté dá koupit opravdu levně - 6 - Infiniti Q50 Sport Evropa prodej 06Svého času nejlevnější nové 400koňové auto Evropy se dnes jako ojeté dá koupit opravdu levně - 7 - Infiniti Q50 Sport Evropa prodej 07Svého času nejlevnější nové 400koňové auto Evropy se dnes jako ojeté dá koupit opravdu levně - 8 - Infiniti Q50 Sport Evropa prodej 08Svého času nejlevnější nové 400koňové auto Evropy se dnes jako ojeté dá koupit opravdu levně - 9 - Infiniti Q50 Sport Evropa prodej 09Svého času nejlevnější nové 400koňové auto Evropy se dnes jako ojeté dá koupit opravdu levně - 10 - Infiniti Q50 Sport Evropa prodej 10Svého času nejlevnější nové 400koňové auto Evropy se dnes jako ojeté dá koupit opravdu levně - 11 - Infiniti Q50 Sport Evropa prodej 11Svého času nejlevnější nové 400koňové auto Evropy se dnes jako ojeté dá koupit opravdu levně - 12 - Infiniti Q50 Sport Evropa prodej 12Svého času nejlevnější nové 400koňové auto Evropy se dnes jako ojeté dá koupit opravdu levně - 13 - Infiniti Q50 Sport Evropa prodej 13Svého času nejlevnější nové 400koňové auto Evropy se dnes jako ojeté dá koupit opravdu levně - 14 - Infiniti Q50 Sport Evropa prodej 14Svého času nejlevnější nové 400koňové auto Evropy se dnes jako ojeté dá koupit opravdu levně - 15 - Infiniti Q50 Sport Evropa prodej 15Svého času nejlevnější nové 400koňové auto Evropy se dnes jako ojeté dá koupit opravdu levně - 16 - Infiniti Q50 Sport Evropa prodej 16
Infiniti Q50 s třílitrovým šestiválcem a 406 koňmi je dnes na trhu ojetin rarita, smysl o něm uvažovat ale má - jde o jasně nejlevnější moderní a praktické auto s takovým výkonem a odpovídající dynamikou. Foto: Bavaria Autoarena Straubing, publikováno se souhlasem

Zdroj: Mobile.de

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.