Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Svět se zbláznil, toto BMW M3 E30 se má prodat za 4,2 milionu Kč, i když najelo už 177 000 km
24.2.2024 | Petr Prokopec
Absolutně respektujeme výjimečnost tohoto auta z řady úhlů pohledu, ale probůh, tohle není žádná časová kapsle. Jde o roky docela intenzivně používané auto, přesto se má prodat za takové peníze.
Již příští víkend, tedy 1. a 2. března, se na americkém Amelia Islandu na Floridě koná aukce společnosti Broad Arrow Auctions. My jsme v této souvislosti zmiňovali Porsche 959 Komfort, jehož prvním majitelem byl kvůli „studijním účelům“ Nissan. Nyní však nastal čas posvítit si na dalšího účastníka zájezdu. Pod dražební kladívko totiž zamíří také velmi vzácné BMW M3 Evolution II generace E30. Tato edice vznikla v počtu 501 kusů, je tedy jen o trochu početnější než výše zmíněný sporťák z Zuffenhausenu.
BMW provedení Evolution II představilo v roce 1988 krátce před zahájením německého mistrovství cestovních vozů. Ve srovnání se sériovou verzí došlo na integraci výraznějšího čelního spoileru a zadního křídla s odtrhovou hranou. Oba komponenty přitom byly lehčí než u předchozího BMW M3 Evolution I, o další redukci hmotnosti se pak postaraly tenčí boční a zadní okna. Motor se pak dočkal lepšího sání a odlehčeného setrvačníku, načež jeho výkon vzrostl na 218 koní a točivý moment na 245 Nm.
Automobilka souběžně s těmito změnami přistoupila také ke zkrácení stálého převodu pětistupňového manuálu, což vedlo k navýšení maximálky. Ta činila 243 km/h, zatímco ke sprintu na stovku provedení Evolution II potřebovalo 6,7 sekundy. Zajímavé je, že brzdy vozu zůstaly zcela standardní, přestože došlo na příchod 16palcových ráfků místo 15palcových. To BMW umožnilo instalaci větších kotoučů, automobilka však nejspíše i s ohledem na ono odlehčení dané možnosti nevyužila.
Poslední majitel nabízeného vozu se nicméně rozhodl, že vůz si zaslouží nejen patřičnou renovaci, ale také modernizaci. Za takřka milion korun tak nechal instalovat nové pružiny i tlumiče Bilstein. Posílení se dočkal onen brzdový systém, stejně jako došlo na příchod lepšího zadního diferenciálu, zavěšení a předního stabilizátoru. Letité BMW tak úspěšně vkročilo do nového tisíciletí, přičemž onen vlastník jej dle toho i využíval - kupé má totiž najeto nemalých 177 583 kilometrů.
Je to jistě zajímavé auto v dobré kondici, ale už jeho bohatá historie jej nedostává do role sběratelského skvostu. Přesto se má prodat až za 180 tisíc dolarů, tedy 4,2 milionu korun. Nemusí se to stát, samozřejmě, pokud ale někdo za tento vůz vytáhne z prkenice takovou sumu, můžeme skoro s jistotou říci, že svět se zbláznil, je to absurdně mnoho. Pro tuto chvíli už jen dodejme, že kousek lakovaný vzácnou modrou barvou Macao Blue Metallic se původně prodal ve Francii, v roce 2014 jej však pořídil stávající majitel, který jej nechal převézt do Spojených států i s látkovým čalouněním Silver Ubakaro Cloth, které je více vyhledávané než obvyklejší kožené potahy sedadel.














BMW M3 Evolution II z roku 1988 je nadmíru vzácné, homologačního speciálu vzniklo pouze 501 kusů. Ovšem aby se i se 177 tisíci km prodal za víc jak 4 miliony korun? Foto: Broad Arrow Auctions, tiskové materiály
Zdroj: Broad Arrow Auctions
Bleskovky
Švédové si vzali zpátky rekord legendárního okruhu, i když své auto museli kvůli „mosteckému syndromu” osadit tímto nesmyslem
včera
„Bugatti pro chudé” si ve sprintu s otočkou namazalo na chleba veškerou konkurenci, i když s ním nikdo neměl odvahu soutěžit
8.11.2025
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
6.11.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Líbánky skončily. Řidiči elektromobilů mají brzy začít platit za každý ujetý km poté, co se ukázalo, že ideologie silnice neopraví
včera
Jeremy Clarkson a James May jsou v slzách, o víkendu zemřel jejich bývalý kolega z Top Gearu
včera
Mercedes ani 4 měsíce po zastavení výroby nedokáže rozprodat své nechtěné elektromobily, nabízí na ně slevy už přes 1 milion Kč
včera
Nissan si prodal střechu nad hlavou. Ze sídla, které bylo symbolem jeho úspěchu, je symbol úpadku, kde je jen hostem
včera
Švédové si vzali zpátky rekord legendárního okruhu, i když své auto museli kvůli „mosteckému syndromu” osadit tímto nesmyslem
včera
Živá témata na fóru
- Cyklistické vlákno 11.11. 08:19 - Vrooom
- Cena servisu 11.10. 21:01 - Brus
- Veřejné, neveřejné i sdílené rampy a garáže 11.10. 14:32 - Gasky09
- Lampárna (stěžovatelna) 11.10. 13:32 - delphin
- Onboard videa 11.09. 14:10 - brnenska.odchytova
- Rychlodotazy 11.08. 23:43 - rutak11
- Má někdo zkušenost s nákupem ojetého auta z Německa přes malého dovozce? 11.08. 12:31 - jerry
- vyber motorky 11.08. 07:44 - řidičBOB
