Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Svět se zbláznil, toto BMW M3 E30 se má prodat za 4,2 milionu Kč, i když najelo už 177 000 km
24.2.2024 | Petr Prokopec
Absolutně respektujeme výjimečnost tohoto auta z řady úhlů pohledu, ale probůh, tohle není žádná časová kapsle. Jde o roky docela intenzivně používané auto, přesto se má prodat za takové peníze.
Již příští víkend, tedy 1. a 2. března, se na americkém Amelia Islandu na Floridě koná aukce společnosti Broad Arrow Auctions. My jsme v této souvislosti zmiňovali Porsche 959 Komfort, jehož prvním majitelem byl kvůli „studijním účelům“ Nissan. Nyní však nastal čas posvítit si na dalšího účastníka zájezdu. Pod dražební kladívko totiž zamíří také velmi vzácné BMW M3 Evolution II generace E30. Tato edice vznikla v počtu 501 kusů, je tedy jen o trochu početnější než výše zmíněný sporťák z Zuffenhausenu.
BMW provedení Evolution II představilo v roce 1988 krátce před zahájením německého mistrovství cestovních vozů. Ve srovnání se sériovou verzí došlo na integraci výraznějšího čelního spoileru a zadního křídla s odtrhovou hranou. Oba komponenty přitom byly lehčí než u předchozího BMW M3 Evolution I, o další redukci hmotnosti se pak postaraly tenčí boční a zadní okna. Motor se pak dočkal lepšího sání a odlehčeného setrvačníku, načež jeho výkon vzrostl na 218 koní a točivý moment na 245 Nm.
Automobilka souběžně s těmito změnami přistoupila také ke zkrácení stálého převodu pětistupňového manuálu, což vedlo k navýšení maximálky. Ta činila 243 km/h, zatímco ke sprintu na stovku provedení Evolution II potřebovalo 6,7 sekundy. Zajímavé je, že brzdy vozu zůstaly zcela standardní, přestože došlo na příchod 16palcových ráfků místo 15palcových. To BMW umožnilo instalaci větších kotoučů, automobilka však nejspíše i s ohledem na ono odlehčení dané možnosti nevyužila.
Poslední majitel nabízeného vozu se nicméně rozhodl, že vůz si zaslouží nejen patřičnou renovaci, ale také modernizaci. Za takřka milion korun tak nechal instalovat nové pružiny i tlumiče Bilstein. Posílení se dočkal onen brzdový systém, stejně jako došlo na příchod lepšího zadního diferenciálu, zavěšení a předního stabilizátoru. Letité BMW tak úspěšně vkročilo do nového tisíciletí, přičemž onen vlastník jej dle toho i využíval - kupé má totiž najeto nemalých 177 583 kilometrů.
Je to jistě zajímavé auto v dobré kondici, ale už jeho bohatá historie jej nedostává do role sběratelského skvostu. Přesto se má prodat až za 180 tisíc dolarů, tedy 4,2 milionu korun. Nemusí se to stát, samozřejmě, pokud ale někdo za tento vůz vytáhne z prkenice takovou sumu, můžeme skoro s jistotou říci, že svět se zbláznil, je to absurdně mnoho. Pro tuto chvíli už jen dodejme, že kousek lakovaný vzácnou modrou barvou Macao Blue Metallic se původně prodal ve Francii, v roce 2014 jej však pořídil stávající majitel, který jej nechal převézt do Spojených států i s látkovým čalouněním Silver Ubakaro Cloth, které je více vyhledávané než obvyklejší kožené potahy sedadel.














BMW M3 Evolution II z roku 1988 je nadmíru vzácné, homologačního speciálu vzniklo pouze 501 kusů. Ovšem aby se i se 177 tisíci km prodal za víc jak 4 miliony korun? Foto: Broad Arrow Auctions, tiskové materiály
Zdroj: Broad Arrow Auctions
Bleskovky
Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
před 3 hodinamiNástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
včera1914koňový elektromobil ohromil při pohodové jízdě po nejnáročnějším okruhu světa leda tím, kolik při ní ztratil kapacity baterií
25.6.2025
Nejnovější články
Trvalo 32 let, než se nejprodávanějším autem Volva stalo něco jiného než „krabice”. Navíc s poznámkami pod čarou
před 2 hodinamiMercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
před 3 hodinamiCeny „čínského SUV Ferrari” lidem vyrazily dech, za hodinu si ho objednalo neskutečných 289 tisíc zákazníků
před 4 hodinamiNissan dál padá ke dnu. Po rekordní loňské ztrátě prodělal dalších 30 miliard za kvartál, pod novým vedením se houpou židle
před 5 hodinamiOd počátku nesmyslný čtyřválec, který měl nahradit osmiválce v Mercedesech-AMG 63, skončí bez náhrady. Nikdo ho nechce
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 06.27. 09:05 - Vrooom
- Lampárna (stěžovatelna) 06.26. 16:17 - Kavis
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.26. 15:37 - Truck Daškam
- S větrem ve vlasech.... 06.26. 14:22 - pavproch
- Kabelový svazek motoru Octavia I 1,8T 06.26. 12:55 - abernas
- kola e89+Tiguan+Scout 06.26. 11:04 - pavproch
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 06.25. 18:25 - Truck Daškam
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 06.24. 14:43 - janom