Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Tato smutná hromada orezlého šrotu se právě prodala za 2,7 milionu Kč, má totiž „příběh”
24.5.2021 | Petr Miler
A smutná je doslova, neboť nyní vypadá jako zhmotnělé připodobnění zasmušilých personifikovaných aut z ilustrovaných pohádek. Spojitost s šoubyznysem ale za hodnotou tohoto torza nehledejte.
Automobilový svět už před léty zasáhla sběratelská vášeň, která žene hodnotu čehokoli byť jen vzdáleně historicky významného do absurdních výšin. Není to přitom zase tak dlouho. Ano, ceněné veterány existovaly vždy, ale považte, že třeba ještě Ferrari F40 z konec 80. let po léta docela normálně padalo na ceně jako. Okolo roku 2000 jej bylo možné koupit jako ojetinu za částky okolo 200 tisíc dolarů, polovinu sumy kdysi požadované Ferrari za nový vůz. Dnes takové auto koupíte nejméně za desítky milionů a jakákoli podobná výjimečnost mezi novými sotvakdy padne na ceně, spíše naopak míří výše hned po odhalení.
Jen díky tomu se může stát, že se dnes za absurdní sumy prodávají i hromady šrotu, jako je ta na fotkách níže. Nechceme znít neuctivě, je to torzo skutečně výjimečného a svého času jistě parádního auta, dnes je to ale zkrátka šrot, o který se zasloužila jedna dávná nehoda a následných 25 let vcelku nedbalého garážování bez náznaku opravy. Majitel ale paradoxně udělal dobře, že auto neprodal hned - kdysi by změnilo majitele za drobné leda jako zdroj náhradních dílů, dnes stojí miliony jako základ „projektu”.
Informuje o tom aukční síň Bonhams, které se o víkendu povedl majstrštyk - prodala šrot za 2,7 milionu korun, tím bychom se asi chlubili též. Oním šrotem je Jaguar XK150 z roku 1960, svého času výjimečný sporťák, poslední iterace modelu XK, která byla technicky na špici, však měla - považte - dokonce i kotoučové brzdy. Pod kapotou se nacházel motor 3,8 R6, který ve verzi S dával až 265 koní. A otevřené provedení Drophead Coupé, jehož zbytky na fotkách vidíme, rozjel na stovku za 7,3 sekundy a dosáhl s ním maximálky až 214 km/h. V roce 1957, kdy tento vůz přišel na trh, to byl uragán.
Auto mělo do roku 1969 dva majitele, než jej toho roku koupil třetí, kterému zůstal až do konce jeho dnů. V roce 1996 s ním ale nezvládl řízení na mokré silnici, narazil do stromu a auto výrazně poškodil nejen zepředu. Proč vůz neopravil, není jasné, asi to ale při tehdejší hodnotě takových vozů nemělo valný smysl. Nicméně jej neprodal, ustájil v garáži, která nevypadá zrovna jako klimatizované lázně pro cenné sporťáky a nechal jej tam ve stejném stavu stát až do své smrti.
Vůz se nyní rozhodli prodat pozůstalí a byť byste mu už kvůli jeho kondici (v opravdu pěkném stavu není nic, co nezničila nehoda, zničily dekády stání) nehádali větší hodnotu, o víkendu se prodal za neskutečných 90 tisíc liber, tedy skoro 2,7 milionu Kč. Pozoruhodné, ale důvod je stále stejný - podobné stroje se prodávají za ještě mnohonásobně vyšší ceny a někdo věří, že když jej za dalších X milionů opraví, ještě na tom vydělá. A nejspíše se nemýlí - rez je patina, nehoda dobře zmapovaná historie a 25 let stání v garáži ve stavu vraku zajímavý „příběh”. Vítejte ve sběratelském světě roku 2021.













Tato hromádka šrotu bývala Jaguarem XK150, i v tomto stavu se ale vzhledem k možné ceně restaurovaného kusu prodala za miliony. Foto: Bonhams
Auto pamatuje i lepší časy, do současného stavu jej ale dostala nehoda už z roku 1996, od té doby rezlo rozbité v garáži. Foto: Bonhams
Zdroj: Bonhams
Bleskovky
Možná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
před 8 hodinamiBMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
dnesPříplatkové karbonové stěrače na Porsche 911 jsou výsměch v době, kdy auto s faceliftem nabralo 82 kilo jako nic
včera
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Úchvatný nový „analogový” supersport s V12 manuálem a nízkou hmotností je nadějí, že vše ještě není ztraceno
12.8.2025Moderní „obdoba Modelu T” od Fordu je fraška. O nic převratného by nešlo ani před 5 léty, a to si další roky počkáme
12.8.2025Zkrachovalá největší evropská továrna na baterky našla kupce toho, co z ní zbylo. Je to další firma žijící z peněz „těch druhých”
12.8.2025Zlý muž Donalda Trumpa dál řádí v agentuře ochrany životního prostředí, po start-stopu a regulacích CO2 odstřelil další nesmysl
13.8.2025Volkswagen oznámil zaměstnancům, že skončí se všemi modely ID. Sálem se začal nést bouřlivý potlesk
13.8.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva