Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Taxikáři v New Yorku páchají sebevraždy ve velkém. Životy jim ničí to, co je mělo chránit
1.6.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Kdo by čekal, že jezdit taxíkem je relativně pohodová práce, na kterou se nanejvýš můžete vykašlat a jít dělat něco jiného, mýlil by se. V New Yorku to chodí úplně jinak.
Popáté za posledních pět měsíců americká média informují o sebevraždě taxikáře. Šestapadesátiletý Yu Mein Chow z Queensu byl nalezen mrtvý v East River. Sebevražda podle všeho úzce souvisí s poplatkem 700 000 dolarů (15,5 milionu Kč), který musel zaplatit za licenci umožňující provozovat taxi ve městě. Muž, jako už několik lidí před ním, zjistil, že za nastalých okolností nedokáže pracovat dostatečným tempem, aby si byl schopen vydělat alespoň na splátky licence. A neschopnost řešit finanční problémy jej přivedla až k tomu nejextrémnějšímu řešení.
Americká sledují vývoj sebevražd souvisejících s udělováním drahých povolenek už delší dobu. Licence měly za úkol regulovat počet taxikářů ve městě a tím jejich držitelům ulehčit život. Zdálo se být jistou investicí koupit extrémně drahou licenci a zavázat se k jejímu splácení, jenže pak přišly služby typu Uber. Čímsi jako taxikářem se rázem může stát prakticky každý, bez jakéhokoli poplatku. A to, co mělo „oficiální taxikáře” chránit, jim rázem láme vaz - jisté nemají nic a platit musí jako mourovatí.
Řidiči už mnohokrát požádali o řešení neuspokojivé situace, ale žádného opatření se nedočkali. Jen od konce roku 2017 se jich zabilo pět. Jeden ze zoufalých sebevrahů se dokonce zastřelil přímo na radnici, aby na neudržitelný stav upozornil širokou veřenost. Ani to ale nestačilo, absurdní situace trvá dál.
Taxikáři tak dělají, co mohou, aby přežili. Nezřídka se střídají na jednom vozidle v permanentním zápřahu, aby dokázali vydělat dostatek peněz na povolenku, a také na živobytí. Práce nezřídka trvá 12 až 14 hodin denně pro jednoho, přesto často ani maximální nasazení nestačí na obživu. Skutečný důvod sebevražd se nikdy nikdo nedozví, ale profesní sdružení taxikářů se shoduje na tom, že právě vysoké fixní náklady a spousta neregulované konkurence je hlavní příčinou neřešitelných životních situací.
V minulosti usiloval kandidát na starostu Bill de Blasio o omezení spolujízdy, ale před třemi lety nedostal dostatek hlasů, aby mohl své činy aktivně prosadit. Služby jako Uber a spol. jsou u Newyorčanů populární, pochopitelně - nabízí v podstatě totéž, co taxi, ale za nižší ceny. Teprve rostoucí počet mrtvých taxikářů znovu vyvolalodiskusi nad celou záležitostí. Jediné udržitelné řešení je jasné - odstranit dávno neúčinnou regulaci a nepotápět jedny taxikáře ohromnými poplatky za licenci vedle jiných, kteří nic platit nemusí. Nezdá se ale, že by se k něčemu takovému v New Yorku schylovalo...








Vysoké poplatky za licenci provozovat taxi diskvalifikují konkurenceschopnost taxikářů. Proti jiným nemají šanci a vydělávají málo peněz. Řešením je smrt
Zdroj: NY Times
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
včera1914koňový elektromobil ohromil při pohodové jízdě po nejnáročnějším okruhu světa leda tím, kolik při ní ztratil kapacity baterií
25.6.2025Přímé klání dvou dvanáctiválcových italských klenotů je jako z jiné doby, majitele vyšly na 240 milionů korun
24.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Od počátku nesmyslný čtyřválec, který měl nahradit osmiválce v Mercedesech-AMG 63, skončí bez náhrady. Nikdo ho nechce
před hodinou„Benziny a diesely jsou základ,” říká šéf továrny BMW na motory. „Pokud někdy přejdeme na elektřinu, zaplatí to,” dodává
před 3 hodinamiDalší z majitelů supersportu za 75 milionů má tohoto auta dost, zbavuje se ho pod cenou. A to jde o mistra světa F1
včeraŠkoda po letech odhalila svůj první nový pick-up. Podivně vyhlížející stroj je ale postavený na dost nešťastných základech
včeraNástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
včera
Živá témata na fóru
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 06.27. 09:05 - Vrooom
- Lampárna (stěžovatelna) 06.26. 16:17 - Kavis
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.26. 15:37 - Truck Daškam
- S větrem ve vlasech.... 06.26. 14:22 - pavproch
- Kabelový svazek motoru Octavia I 1,8T 06.26. 12:55 - abernas
- kola e89+Tiguan+Scout 06.26. 11:04 - pavproch
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 06.25. 18:25 - Truck Daškam
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 06.24. 14:43 - janom