Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Taxikáři v New Yorku páchají sebevraždy ve velkém. Životy jim ničí to, co je mělo chránit
1.6.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Kdo by čekal, že jezdit taxíkem je relativně pohodová práce, na kterou se nanejvýš můžete vykašlat a jít dělat něco jiného, mýlil by se. V New Yorku to chodí úplně jinak.
Popáté za posledních pět měsíců americká média informují o sebevraždě taxikáře. Šestapadesátiletý Yu Mein Chow z Queensu byl nalezen mrtvý v East River. Sebevražda podle všeho úzce souvisí s poplatkem 700 000 dolarů (15,5 milionu Kč), který musel zaplatit za licenci umožňující provozovat taxi ve městě. Muž, jako už několik lidí před ním, zjistil, že za nastalých okolností nedokáže pracovat dostatečným tempem, aby si byl schopen vydělat alespoň na splátky licence. A neschopnost řešit finanční problémy jej přivedla až k tomu nejextrémnějšímu řešení.
Americká sledují vývoj sebevražd souvisejících s udělováním drahých povolenek už delší dobu. Licence měly za úkol regulovat počet taxikářů ve městě a tím jejich držitelům ulehčit život. Zdálo se být jistou investicí koupit extrémně drahou licenci a zavázat se k jejímu splácení, jenže pak přišly služby typu Uber. Čímsi jako taxikářem se rázem může stát prakticky každý, bez jakéhokoli poplatku. A to, co mělo „oficiální taxikáře” chránit, jim rázem láme vaz - jisté nemají nic a platit musí jako mourovatí.
Řidiči už mnohokrát požádali o řešení neuspokojivé situace, ale žádného opatření se nedočkali. Jen od konce roku 2017 se jich zabilo pět. Jeden ze zoufalých sebevrahů se dokonce zastřelil přímo na radnici, aby na neudržitelný stav upozornil širokou veřenost. Ani to ale nestačilo, absurdní situace trvá dál.
Taxikáři tak dělají, co mohou, aby přežili. Nezřídka se střídají na jednom vozidle v permanentním zápřahu, aby dokázali vydělat dostatek peněz na povolenku, a také na živobytí. Práce nezřídka trvá 12 až 14 hodin denně pro jednoho, přesto často ani maximální nasazení nestačí na obživu. Skutečný důvod sebevražd se nikdy nikdo nedozví, ale profesní sdružení taxikářů se shoduje na tom, že právě vysoké fixní náklady a spousta neregulované konkurence je hlavní příčinou neřešitelných životních situací.
V minulosti usiloval kandidát na starostu Bill de Blasio o omezení spolujízdy, ale před třemi lety nedostal dostatek hlasů, aby mohl své činy aktivně prosadit. Služby jako Uber a spol. jsou u Newyorčanů populární, pochopitelně - nabízí v podstatě totéž, co taxi, ale za nižší ceny. Teprve rostoucí počet mrtvých taxikářů znovu vyvolalodiskusi nad celou záležitostí. Jediné udržitelné řešení je jasné - odstranit dávno neúčinnou regulaci a nepotápět jedny taxikáře ohromnými poplatky za licenci vedle jiných, kteří nic platit nemusí. Nezdá se ale, že by se k něčemu takovému v New Yorku schylovalo...








Vysoké poplatky za licenci provozovat taxi diskvalifikují konkurenceschopnost taxikářů. Proti jiným nemají šanci a vydělávají málo peněz. Řešením je smrt
Zdroj: NY Times
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Srovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
před 11 hodinamiNěkdo si nechal předělat svou Hondu na Alfu Romeo. Teď má spolehlivé auto, které nevypadá jako z jiné planety
4.5.2025Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
2.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Divoké karty pro Most včera 22:00
- Převaha Španělů napříč kubaturami Grand Prix včera 16:25
- Wild card pro Taku Nakagamiho včera 13:30
- Mitas Enduro Trail-ADV 2: na silnici i do terénu včera 13:20
- Vítězný double Manziho, 16. Vostatek 4.5.2025
Nejnovější články
K mání je dodnes nevyužitý, krásně zachovalý VW Passat B5.5 ve verzi, kterou nezastaví ani konec světa, přesto stojí drobné
před 8 hodinamiZnačka, která svým novým vozům už nedává zadní okna, svolává auta do servisů, protože v nich lidé nevidí dozadu
před 10 hodinamiSrovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
před 11 hodinamiŠkoda je vážně mimo realitu. V době, kdy jiní zkouší na takové kontroverzní kroky zapomenout, hrdě přichází s duhovým Elroqem
včeraMechanik rozebral jeden z největších držáků mezi motory po 350 000 km a nenašel téměř žádné opotřebení. Když „odejde”, je to vždy záhada
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva