Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Taxikáři v New Yorku páchají sebevraždy ve velkém. Životy jim ničí to, co je mělo chránit
1.6.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Kdo by čekal, že jezdit taxíkem je relativně pohodová práce, na kterou se nanejvýš můžete vykašlat a jít dělat něco jiného, mýlil by se. V New Yorku to chodí úplně jinak.
Popáté za posledních pět měsíců americká média informují o sebevraždě taxikáře. Šestapadesátiletý Yu Mein Chow z Queensu byl nalezen mrtvý v East River. Sebevražda podle všeho úzce souvisí s poplatkem 700 000 dolarů (15,5 milionu Kč), který musel zaplatit za licenci umožňující provozovat taxi ve městě. Muž, jako už několik lidí před ním, zjistil, že za nastalých okolností nedokáže pracovat dostatečným tempem, aby si byl schopen vydělat alespoň na splátky licence. A neschopnost řešit finanční problémy jej přivedla až k tomu nejextrémnějšímu řešení.
Americká sledují vývoj sebevražd souvisejících s udělováním drahých povolenek už delší dobu. Licence měly za úkol regulovat počet taxikářů ve městě a tím jejich držitelům ulehčit život. Zdálo se být jistou investicí koupit extrémně drahou licenci a zavázat se k jejímu splácení, jenže pak přišly služby typu Uber. Čímsi jako taxikářem se rázem může stát prakticky každý, bez jakéhokoli poplatku. A to, co mělo „oficiální taxikáře” chránit, jim rázem láme vaz - jisté nemají nic a platit musí jako mourovatí.
Řidiči už mnohokrát požádali o řešení neuspokojivé situace, ale žádného opatření se nedočkali. Jen od konce roku 2017 se jich zabilo pět. Jeden ze zoufalých sebevrahů se dokonce zastřelil přímo na radnici, aby na neudržitelný stav upozornil širokou veřenost. Ani to ale nestačilo, absurdní situace trvá dál.
Taxikáři tak dělají, co mohou, aby přežili. Nezřídka se střídají na jednom vozidle v permanentním zápřahu, aby dokázali vydělat dostatek peněz na povolenku, a také na živobytí. Práce nezřídka trvá 12 až 14 hodin denně pro jednoho, přesto často ani maximální nasazení nestačí na obživu. Skutečný důvod sebevražd se nikdy nikdo nedozví, ale profesní sdružení taxikářů se shoduje na tom, že právě vysoké fixní náklady a spousta neregulované konkurence je hlavní příčinou neřešitelných životních situací.
V minulosti usiloval kandidát na starostu Bill de Blasio o omezení spolujízdy, ale před třemi lety nedostal dostatek hlasů, aby mohl své činy aktivně prosadit. Služby jako Uber a spol. jsou u Newyorčanů populární, pochopitelně - nabízí v podstatě totéž, co taxi, ale za nižší ceny. Teprve rostoucí počet mrtvých taxikářů znovu vyvolalodiskusi nad celou záležitostí. Jediné udržitelné řešení je jasné - odstranit dávno neúčinnou regulaci a nepotápět jedny taxikáře ohromnými poplatky za licenci vedle jiných, kteří nic platit nemusí. Nezdá se ale, že by se k něčemu takovému v New Yorku schylovalo...








Vysoké poplatky za licenci provozovat taxi diskvalifikují konkurenceschopnost taxikářů. Proti jiným nemají šanci a vydělávají málo peněz. Řešením je smrt
Zdroj: NY Times
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Renault poprvé ukázal nové Twingo. Může být šik, smutnému osudu Fiatu 500e ale uteče jen stěží
9.10.2025 (4)Nový Duster se začne prodávat i jako Nissan s neobvyklým jménem. Dacii zastíní nejen image, bude i podstatně levnější
9.10.2025 (5)Čínský elektromobil shořel na parkovišti po ujetí pouhých 1 000 km. Žár byl tak silný, že zapálil dalších sedm aut okolo
8.10.2025 (3)
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem Superpole WSS Can Öncü, 8. Vostatek včera 22:14
- Nejtalentovanější: Márquez, Rossi, Stoner – Gobert? včera 10:00
- Test Harley-Davidson Street Bob 2025: za zvuku barytonu včera 08:00
- V Estorilu s wild card Tetsuta Nagashima včera 08:00
- Niki Tuuli překvapivě končí kariéru 9.10.2025
Nejnovější články
Němci stvořili nezastavitelný terénní obytňák, který se na místě změní v menší palác jako filmový Transformer
před 11 hodinamiNěmecko a Itálie pod tíhou zkázy už otevřeně oponují plánům EU: Je třeba zahodit ideologii Green Dealu a začít něco dělat
včeraPokus Lancie o velký návrat končí v těžké křeči, značka navzdory návratu na víc trhů prodává míň aut než Ferrari
včeraŠkoda se teď pokouší stavět atraktivitu elektrických aut na základě odporu k nim, to už je vrchol zoufalství
včeraRusy zaujalo, že si Češi mohou znovu kupovat nové Lady, aniž by porušovali jakékoli sankce
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 10.10. 23:07 - petr_riha
- Policejní kontroly a měření 10.10. 21:00 - mafel
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 10.10. 19:03 - řidičBOB
- BMW Divize 10.10. 16:24 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 10.10. 14:51 - Truck Daškam
- Fiat a vše kolem nich 10.09. 12:54 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 10.09. 12:38 - Eda
- Dotazník na Autoservisy 10.08. 12:21 - Stepan