Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Technikovi Mercedesu se splnil sen. Vůz, který stvořil ve volném čase, jde do výroby
9.11.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Co lepšího se může nadšenému zaměstnanci přihodit, než aby se automobilka chopila jeho nápadu a udělala z něj sériově vyráběný vůz?
S koncem října byla ukončena výroba nejdrsnějšího současného Mercedesu, třídy G osazené portálovými nápravami. Jedním z důvodů je příprava na příchod nástupce legendárního G-Wagenu. Sice jej označuje jako facelift, nicméně se stávajícím provedením bude mít novinka společný pouze malý plastový výlisek na koncovém sloupku. Jinak se ovšem změní od hlavy až k patě.
V souladu s touto modernizací je jasné, že musí dojít k přepracování montážní linky a pro G500 4x4^2 tak už není prostor. Zájem zákazníků přesto trvá. Mercedes prodal již tisíce exemplářů, což je při ceně 5 142 000 Kč obdivuhodný počin. Nástupce tento extrém dostat neměl, nicméně nakonec se tak stát může. Bez ohledu na to ale jedna nepřímá náhrada dorazí.
Dozvídáme se to díky poslední epizodě magazínu Ignition, za kterou stojí americký Motor Trend. Během ní se Jonny Lieberman vydá do německého Untertürkheimu, aby otestoval nejen E63 Kombi, ale především extrémní E400 All-Terrain 4x4^2. Tedy jak již název napovídá, třídu E osazenou stejnými portálovými nápravami, jaké mělo i Géčko. To ovšem bylo oficiálním projektem automobilky.
E400 All-Terrain 4x4^2 je oproti tomu dílem technika Jürgena Eberleho, který je sice zaměstnancem Mercedesu, ovšem vůz stvořil ve volném čase. Vůči standardu vlivem portálových náprav vzrostla světlá výška z 15 na téměř 41 centimetrů, také byl o 20 cm rozšířen rozchod a do každého rohu se nastěhovala kola osazená 31palcovými off-roadovými pneumatikami.
Již při představení tohoto vozu jsme se tázali, zda se Mercedes projektu chopí a pustí jej alespoň do limitovaného prodeje. A teď už víme, že se tak nakonec skutečně stane, a to především díky nemalému úspěchu předchůdců, mezi něž patří i G63 6x6. Nicméně vůči projektu Eberleho by mělo dojít k několika změnám, jež souvisí zejména s motorovým prostorem.
Mercedes by měl ve snaze dostatečně zaujmout publikum nahradit starou vidlicovou jednotku novým řadovým šestiválcem a zároveň přidat 48voltový elektrický systém. Pohonná jednotka tak sice bude nejméně objemnou v řadě modelů s portálovými nápravami, nicméně ve srovnání třeba s Mercedesem G63 6x6 bude výrazně rychlejší.
Lieberman zároveň vyjádří i touhu, aby vznikl kříženec mezi E63 a All-Terrain 4x4^2. V té chvíli bychom zde asi měli jeden z největších extrémů všech dob, tedy kombík napěchovaný luxusem s osmiválcem pod kapotou, jenž na všechna čtyři kola zavěšená na portálových nápravách posílá 612 koní. Také byste za něco takového dali miliony?




Takhle se Mercedes E400 All-Terrain 4x4^2 ukázal na novém videu...









...stran toho můžeme připomenout i jeho předchozí řádění
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- GP Portugalska: Všechno je připraveno pro Pedra Acostu včera 17:04
- V Moto2 je rozdíl mezi lídrem a druhým pouhých 9 bodů včera 16:00
- Grand Prix se vrací do Evropy 4.11.2025
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada 4.11.2025
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
Nejnovější články
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
před 11 hodinami
Vážně to není „my proti nim”? Opravdu jsou lidé vyvíjející elektrická a spalovací auta stejní nadšenci, jen pracují s „jiným materiálem”?
včera
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
včera
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
včera
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.05. 22:08 - mafel
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.05. 20:57 - abgx1
- Lampárna (stěžovatelna) 11.05. 20:41 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.05. 18:48 - pavproch
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
