Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Těžko ho zabít: Tento Mercedes najel skoro 1 milion km s původním motorem i převodovkou
23.11.2021 | Petr Miler
Některá auta jako by dokázala zastavit běh času a Mercedesy nezřídka patří mezi ně. Tohle auto k obrovskému nájezdu nejenže nepotřebovalo spoustu nových dílů, nepotřebovalo téměř žádné - vypadá skvěle a má dokonce i původní spojku.
Auta s extrémně vysokou kilometráží, kterou zvládla najet ať už během krátké doby nebo i během mnoha let, nás fascinují. Jsou totiž nejlepším důkazem toho, že je určité auto připraveno na to, co má dělat především - jezdit. Měli jsme tu kdysi vůz, který najel 2,1 milionu km za pouhých 8 let, a to s neskutečně dlouhými intervaly výměn některých věcí. Leckdo mohl namítnout, že to byl už skoro náklaďák, něco podobného a v některých ohledech i lepšího je ale zjevně možné dosáhnout i s ryzím osobákem.
Opět je to auto, které mělo péči majitele tak příkladnou, že by o ni někdo mohl napsat knihu. Prodávající říká, že vůz má druhého majitele, koupil jej ale 22 měsíců od data výroby s pouhými 16 tisíci km jako zánovní ojetinu a pokud bylo auto do té doby zvyklé jezdit ani ne 1 000 km za měsíc, muselo zažít šok. Nový majitel s ním totiž začal rozvážet blíže neupřesněné elektronické komponenty po celé Evropě a 100 tisíc km ujetých za rok pro něj bylo minimum.
Takto s vozem jezdil od roku 2007 do roku 2012 a celkovou kilometráž dostal za hranici 800 tisíc km. Co pak, prodat? Proč, když je auto skoro jako nové... Majitel si jej tak nechal dál pro soukromé využití a během následujících 9 let dostal celkový nájezd více skoro 937 tisíc km. A až teď auto prodává. Máme tedy před sebou vůz s téměř milionem km, kterému by ale snadno mohl někdo stočit 600 tisíc km a možná by se i někdo divil, jak může být po 336 tisících najetých kilometrech tak zachovalý...
Jde o Mercedes třídy C generace W203 ve verzi kombi (T203), který někteří považují za jeden z vrcholů éry stavby neprůstřelně kvalitních aut ze strany třícípé hvězdy. Jde o snad nejobyčejnější provedení 200 CDI, tedy s dnes už legendárním, 2,1litrovým naftovým čtyřválcem o výkonu 90 kW (122 koní), které poprvé uzřelo světlo světa v roce 2005. Jistě nejde o první Mercedes W203, který za 16 let najel takové kilometry, pozoruhodný je ale hlavně jeho stav a servisní historie.
Vůz je jednak v opravdu dobrém vizuálním stavu, to už tu padlo, snad jen na sedadle řidiče je vidět, že se pořádně projel. Fascinující je ale hlavně fakt, že je technicky téměř zcela původní. Originální je motor, převodovka, skoro nepochopitelně turbo a dokonce - podržte se - spojka, jde totiž o verzi s manuálním řazením. Jediným větším dílem, který se dočkal výměny, byl vysokotlaké vstřikovače nafty, ale jednou? Leckdo je mění po 200 tisících km pořád dokola, někdy i podstatně dříve.
Auto se jinak dočkalo jen velmi pravidelného a pečlivého servisu ze strany syna majitele, který je shodou okolností automechanik. To muselo udělat své, prodávající se ale dušuje, že auto je opravdu původní a vzhledem k jeho stavu odmítá jakkoli vyjednávat o ceně - může být vaše za 2 500 euro, tedy asi 63 tisíc Kč. Jinak se prostě neprodá.
Nevíme, jestli je to jakkoli zajímavá koupě z hlediska dalšího využití, třebaže stav vozu s tolika originálními komponenty naznačuje, že zabít ho bude skutečně těžké. Když už nic jiného, je to ale zajímavá „relikvie” a další z mnoha důkazů, že rozličné statistiky naznačující odolnost dobových Mercedesů nejsou mimo realitu. Podívejte se na to sami, něco takového jsme popravdě řečeno ještě neviděli.
















Některé Mercedesy je zjevně nemožné zabít. Aby vůz vypadal po 936 tisících km takto, navíc měl původní turbo či spojku, je na hranici uvěřitelnosti. Foto: Autohaus Riemer, publikováno se souhlasem
Zdroj: Mobile.de
Bleskovky
Při veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
před 2 hodinamiStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025
Nejnovější články
Při veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
před 2 hodinamiGaráž vydala poklad v podobě sotva jetého prvního elektromobilu Škody. Dnes zapomenutý propadák nevznikl ani ve 20 kusech
před 4 hodinamiVěříte Mercedesu byť jen slovo, když říká, že se jeho tragicky přijatá novinka prodává jako housky na krámě?
včeraFord upravil své levné velké SUV pro Čínu, aby ho nabídl po celém světě. Jeho skutečný původ skrývá
včeraProdeje elektrických Fordů se dál mohutně propadají, sportovní spalovací Mustang už v USA dokonce překonává rodinný Mach-E
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva