Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Někdo najel s autem 2,1 milionu km za 8 let, přístup majitele je lekcí pro všechny
6.3.2021 | Petr Miler
Stále s původním motorem i po tak extrémní kilometráži za tak krátký čas jezdí tohle auto. Při pohledu na další servisní záznamy i stav vozu skoro ani není divu.
Extrémně ojetých aut už jsme viděli řádku, naposledy šlo o Nissan Navara, s nímž majitel zvládl urazit 1,6 milionu km za 13 let bez jediné velké závady. Je to obdivuhodná věc, znamená to nutnost jezdit 12 300 km každý měsíc po 13 let v kuse, to by možná omrzelo i lecjakého nadšeného řidiče. Přesto je třeba říci, že tento i jiné podobné výkony blednou před tím, co dokázal majitel s autem zachyceným na videu níže.
Jde o Ford F-250 Super Duty, tedy už tak trochu náklaďák a ne ryzí osobák, pro většinu lidí to ale bude americký pick-up jako každý jiný. Tento vůz jednoho dne přijel do servisu člověka, který na Youtube provozuje kanál Powerstroke Tech Talk a ani on nemohl uvěřit, s čím má tu čest. Tento Ford totiž najel za pouhých 8 let 1,3 milionu mil, tedy bezmála 2,1 milionu km. To znamená neskutečných 261 500 km za rok, 21 800 km každý měsíc, 1 089 km každý pracovní den. To zní jako absurdita non plus ultra, je ale skutečná.
Nakonec to není poprvé, co se s takovým nájezdem setkáváme, tehdy tomu nemohl věřit ani výrobce auta, ve výsledku se ale vše potvrdilo. V absolutní rovině dnes přesto odemykáme další úroveň, protože více jak 2 miliony km za tak krátký čas snad ještě nikdo s podobným autem neujel. Navíc je třeba dodat, že vůz vypadá na to, co si musel prožít na silnici, neuvěřitelně dobře, a to hlavně díky poučnému přístupu majitele.
V prvé řadě je to styl jízdy, který se odráží v tom, že majitel zvládá ujet přes 250 tisíc km na jedné sadě pneu. Přes čtvrt milionu km na jedněch pneu. A pozor, za oněch 2,1 milionu kilometrů jen dvakrát měnil brzdy. Nedovedeme si představit míru defenzivity jeho jízdy, to se snad musí nad silnicí vznášet, extrémní výkony ale vyžadují extrémní přístup k věci.
Není to zdaleka vše, majitel mění olej každých 13 tisíc km (tedy častěji než každých 14 dnů, abychom si rozuměli...), používá aditiva do něj i do nafty. Motorem vozu je totiž diesel 6,7 V8, který to zjevně oceňuje, neboť je dodnes původní. Potřeboval tedy už čtyři turba, ale... jedno turbo na 500 tisíc km, to nezní jako velký problém.
Kontroverzním, ale pro životnost motoru jistě přínosným krokem bylo odstranění EGR-ventilu a filtru pevných částic, u nás by to znamenalo stopku na STK. Jinak musel majitel měnit jednou převodovku, jednou diferenciál a zbytek v podstatě nestojí za řeč. Drobnější podvozkové díly, dvě baterie nebo rozvody jsou v tomto případě spotřební materiál.
Podívejte se ale sami na videu, jak tohle auto vypadá, je to vážně výjimečný případ. Jen dodejme, že na tachometru svítí číslice 999 999,9 mil, protože digitální přístrojovky obvykle více neukáží. Podle jiným záznamů ale auto ujelo dalších 300 000 mil a dostalo se až k současnému stavu, který na kilometry dělá 2,1 milionu. Dvě celé jedna milionu kilometrů za osm let, jen si to zkuste vyslovit...
![Někdo najel s autem 2,1 milionu km za 8 let, přístup majitele je lekcí pro všechny - 1 - Ford F-250 2013 21 milionu km za 8 let ilu 01](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Někdo najel s autem 2,1 milionu km za 8 let, přístup majitele je lekcí pro všechny - 2 - Ford F-250 2013 21 milionu km za 8 let ilu 02](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Někdo najel s autem 2,1 milionu km za 8 let, přístup majitele je lekcí pro všechny - 3 - Ford F-250 2013 21 milionu km za 8 let ilu 03](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Někdo najel s autem 2,1 milionu km za 8 let, přístup majitele je lekcí pro všechny - 4 - Ford F-250 2013 21 milionu km za 8 let ilu 04](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Někdo najel s autem 2,1 milionu km za 8 let, přístup majitele je lekcí pro všechny - 5 - Ford F-250 2013 21 milionu km za 8 let ilu 05](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Někdo najel s autem 2,1 milionu km za 8 let, přístup majitele je lekcí pro všechny - 6 - Ford F-250 2013 21 milionu km za 8 let ilu 06](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
Až absurdní nájezd zvládl podobný Ford F-250 za 8 let, jeho stav je přesto obdivuhodně dobrý, motor původní, brzdy měněné jen dvakrát... Ilustrační foto: Ford
Zdroj: Powerstroke Tech Talk@Youtube
Bleskovky
Nejpomalejší BMW M dneška je současně jedno z těch nejdražších v české nabídce. Je také těžké, ošklivé a nepřekvapivě nechtěné
před 2 hodinamiBugatti Chiron SS se ve sprintu až k 400 km/h postavilo Rimacu Nevera. Asi to nemělo dělat
včeraSrovnání dieselových dodávek VW, Fordu a Peugeotu ve sprintu je neobvyklé představení, tohle jsou králové levých pruhů
25.7.2024
Nejčtenější články
Sedany se vrátí, říká designový guru GM, ve srovnání s SUV mají nepřekonatelnou výhodu
27.6.2024Fordem zaříznutý bestseller dnes láká v bazarech i ve své neúspěšné verzi, stojí zlomek původní ceny
27.6.2024Nové BMW M5 je tak absurdně těžké, že váží stejně jako obří americký pick-up s okruhovým sporťákem ve vleku
27.6.2024Řidič ukázal policistovi vztyčený prostředníček, byl zatčen a obviněn. Teď mu stát musí zaplatit přes 4 miliony Kč
28.6.2024Rimac vypálil Tesle rybník a o měsíc dřív odhalil kopii její největší letošní novinky. Ale není to jen stejný nesmysl?
28.6.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva