Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
K mání je dodnes kompletně originální a krásně zachovalá Škoda 100 po teprve 2. majiteli, je to stroj času přímo do roku 1976
27.6.2025 | Petr Miler
Auto s gejzírem, kdo vám to dnes nabídne? Ale žerty stranou, dokonale originální stav a jasná historie činí tento vůz zcela mimořádným. Přitom není nesmyslně drahý, na svou současnou kondici a vzhledem k podmínkám na trhu určitě ne.
Škoda 100 dlouho neplatila za extra žádoucí auto, je to jakýsi mezityp spojující dvě významnější éry vozu stejné koncepce. „Stovka” zkrátka nebyla ani tak elegantní jako předchozí „tisícovka”, ani tak doladěná jako pozdější typy 105, 120 a spol. Pro řadu lidí se navíc stala symbolem normalizace - začala se vyrábět přesně v roce 1969. Ale stejně jako u všech ostatních aut včetně Pontiacu Aztek má i Škoda 100 své příznivce, kteří by za zachovalý kousek dali i nějaký ten tělesný orgán.
Někteří ji vyhlíží jako investici, jiní klidně i jako auto, se kterým budou o víkendech jezdit nejen na srazy veteránů, třebaže asi ne o všech víkendech. A právě pro takové tu máme vůz, který si můžete prohlédnout na fotkách níže. Podobný kousek už se v prodeji nevídá, neboť není „jen” hezky zrenovovaný či dobře udržovaný. Je prý dokonale původní, podle prodávajícího neprošel žádnou renovací ani větší opravou, má původní lak, interiér, všechno. V tomto stavu se měl dnešních dnů dožít povětšinou v garážích pouhých dvou majitelů, přičemž ten první byl Bulhar a druhý Němec.
Je to „stovka” z listopadu roku 1976, tedy jeden z později vyrobených kusů, který za rok oslaví své už 50. narozeniny. I za tak dlouhý život ale najel jen 75 tisíc prý pečlivě zdokumentovaných kilometrů. Není to nic, ale vydělte si nájezd číslem 50 - tohle auto sotva jezdilo a první majitel ho prý prodával ještě s původními diagonálními pneumatiky Barum z výroby. Na obvyklých místech nevidíme žádnou rez, chromované části se stále lesknou a ani v interiéru není patrné jiné než drobné běžné opotřebení. Současný prodávající, nám už dobře známý expert přes veterány, pochopitelně neslibuje nové auto, viditelné ztráty lesku jsou ale v podstatě jen patinou, která sběratelům snadno může být i sympatická.
Vůz navzdory svému sporadickému využití vždy jezdil, a tak nemá problém ani s okamžitým nasazením v provozu - prodávající nabízí i roční záruku, novou technickou, veteránskou testaci... K autu má být celkem šest klíčů - dva od dveří, dva od zapalování a dva od víčka nádrže. A také původní uživatelská příručka, servisní knížka, prostě všechno.
Je jasné, že něco podobného dnes nemůže být levné, ani vyloženě drahé to není. Na hezkou Škodu 1000 MB to chce dnes klidně půl milionu, na model 100 v tomto stavu stačí o dost méně. Cena 8 800 Eur znamená asi 280 tisíc korun. Za to sice můžete mít spoustu modernějších aut, kolik příležitostí koupit si originální Škodu 100 pořád jen od druhého majitele ale ještě přijde?
























Tahle stovka je v pozoruhodném originální stavu, dekády jezdila jen něco přes 1 000 km za rok. A nestojí zase tak moc. Foto: Geisler Classics, publikováno se souhlasem
Zdroj: Fa. Geisler-classics, Dipl. Ing. (FH) Kraftfahrzeugtechnik Enrico Geisler@Mobile.de
Bleskovky
VW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
včeraBMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025Možná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
12.9.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Luxusní superjachta Orient Expressu se ukázala před dokončením. Už vztyčila karbonové stěžně, samy jsou větší než většina jachet
před 9 hodinamiZtráty v desítkách miliard, 20 tisíc propuštěných. Nissan padá ke dnu, teď ale vytáhl radikální plán, jak vše vyřešit
před 10 hodinamiMajitel Mazdy si zkusil sám vyměnit olej, aby ušetřil 1 800 Kč za práci servisu, teď musí zaplatit 90 tisíc za opravu
před 10 hodinamiVW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
včeraJeden z majitelů Audi otevřeně řekl, proč se zbavil jinak ještě dobrého auta značky, Němcům tohle vůbec nedochází
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva