Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
K mání je dodnes kompletně originální a krásně zachovalá Škoda 100 po teprve 2. majiteli, je to stroj času přímo do roku 1976
27.6.2025 | Petr Miler
Auto s gejzírem, kdo vám to dnes nabídne? Ale žerty stranou, dokonale originální stav a jasná historie činí tento vůz zcela mimořádným. Přitom není nesmyslně drahý, na svou současnou kondici a vzhledem k podmínkám na trhu určitě ne.
Škoda 100 dlouho neplatila za extra žádoucí auto, je to jakýsi mezityp spojující dvě významnější éry vozu stejné koncepce. „Stovka” zkrátka nebyla ani tak elegantní jako předchozí „tisícovka”, ani tak doladěná jako pozdější typy 105, 120 a spol. Pro řadu lidí se navíc stala symbolem normalizace - začala se vyrábět přesně v roce 1969. Ale stejně jako u všech ostatních aut včetně Pontiacu Aztek má i Škoda 100 své příznivce, kteří by za zachovalý kousek dali i nějaký ten tělesný orgán.
Někteří ji vyhlíží jako investici, jiní klidně i jako auto, se kterým budou o víkendech jezdit nejen na srazy veteránů, třebaže asi ne o všech víkendech. A právě pro takové tu máme vůz, který si můžete prohlédnout na fotkách níže. Podobný kousek už se v prodeji nevídá, neboť není „jen” hezky zrenovovaný či dobře udržovaný. Je prý dokonale původní, podle prodávajícího neprošel žádnou renovací ani větší opravou, má původní lak, interiér, všechno. V tomto stavu se měl dnešních dnů dožít povětšinou v garážích pouhých dvou majitelů, přičemž ten první byl Bulhar a druhý Němec.
Je to „stovka” z listopadu roku 1976, tedy jeden z později vyrobených kusů, který za rok oslaví své už 50. narozeniny. I za tak dlouhý život ale najel jen 75 tisíc prý pečlivě zdokumentovaných kilometrů. Není to nic, ale vydělte si nájezd číslem 50 - tohle auto sotva jezdilo a první majitel ho prý prodával ještě s původními diagonálními pneumatiky Barum z výroby. Na obvyklých místech nevidíme žádnou rez, chromované části se stále lesknou a ani v interiéru není patrné jiné než drobné běžné opotřebení. Současný prodávající, nám už dobře známý expert přes veterány, pochopitelně neslibuje nové auto, viditelné ztráty lesku jsou ale v podstatě jen patinou, která sběratelům snadno může být i sympatická.
Vůz navzdory svému sporadickému využití vždy jezdil, a tak nemá problém ani s okamžitým nasazením v provozu - prodávající nabízí i roční záruku, novou technickou, veteránskou testaci... K autu má být celkem šest klíčů - dva od dveří, dva od zapalování a dva od víčka nádrže. A také původní uživatelská příručka, servisní knížka, prostě všechno.
Je jasné, že něco podobného dnes nemůže být levné, ani vyloženě drahé to není. Na hezkou Škodu 1000 MB to chce dnes klidně půl milionu, na model 100 v tomto stavu stačí o dost méně. Cena 8 800 Eur znamená asi 280 tisíc korun. Za to sice můžete mít spoustu modernějších aut, kolik příležitostí koupit si originální Škodu 100 pořád jen od druhého majitele ale ještě přijde?
























Tahle stovka je v pozoruhodném originální stavu, dekády jezdila jen něco přes 1 000 km za rok. A nestojí zase tak moc. Foto: Geisler Classics, publikováno se souhlasem
Zdroj: Fa. Geisler-classics, Dipl. Ing. (FH) Kraftfahrzeugtechnik Enrico Geisler@Mobile.de
Bleskovky
Ford Mustang s továrním kompresorem se postavil vrcholné Tesle Model 3 ve sprintu s jednou zatáčkou, favorit dostal na zadek
24.12.2025
Tvůrce Call of Duty zemřel při ošklivé nehodě se svým Ferrari, kolemjdoucí vše natočili na video
24.12.2025
Levné americké Ferrari poráží skutečné Ferrari takovým způsobem a o tolik levněji, že musí lákat i kupce italských skvostů
23.12.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Ani nejrychlejší Porsche všech dob nedokáže odolat brutální ztrátě hodnoty, pokud je elektrické
před 3 hodinami
Rychlostně neomezené dálnice se objeví v dalším státě, ruší limity po vzoru německých Autobahnů
včera
Nový Renault Clio v hávu legendy 90. let vypadá zatraceně dobře, takové auto by najednou chtěl každý
včera
Také nejnáročnější okruh světa si na Vánoce připravil dárek, oznámil nové ceny za vjezd pro rok 2026
včera
Nejrychlejší zahrádkářské auto světa se prodalo za 16,6 milionu Kč. Tolik se dnes platí za možnost vozit sazenice rychleji než 300 km/h
včera
Živá témata na fóru
- BMW Divize 12.26. 01:21 - Zajda
- Mazda MX5 (Miata) 12.25. 19:41 - Brus
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 12.24. 15:58 - řidičBOB
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 12.24. 13:24 - pavproch
- Škoda Auto obecně 12.24. 12:48 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 12.24. 12:01 - pavproch
- Rychlodotazy 12.23. 18:12 - audis
- Dálniční známka CZ (2021 až aktuálně 2026) 12.23. 16:39 - pavproch
