Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Tesla čelí dalším ranám osudu, tuto ji zasadil koncern Volkswagen
13.7.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Existence Tesly nikdy nebyla zrovna bezproblémová, s postupem času ale výzev neubývá. Naopak, Volkswagen zprovoznil řešení, které na druhou kolej odsouvá její Supercharger a potíží je i konec amerických dotací.
Tesla aktuálně vstoupila do nové, poněkud náročnější etapy své existence. V minulých dnech dodala ve Spojených státech dvousettisící vůz, kvůli čemu přijdou její zákazníci o část dotací na nákup nového auta. To pro řadu lidí asi bude představovat problém, neboť původně si rezervovali Model 3 za 35 000 USD (cca 773 350 Kč) s tím, že daná suma ještě klesne zásluhou daňové úlevy ve výši 7 500 USD (165 750 Kč). Za těchto podmínek ale Model 3 nikdo nedostal a nejspíše už ani nedostane.
Proč? Ryze základní Model 3 zatím stále ještě není v prodeji a velmi pravděpodobně do konce letošního roku ani nebude. S předáním dvousettisícího vozu pak dochází k postupné redukci vládní úlevy. Stávající výše zůstane zachována v tomto i následujícím čtvrtletí, tedy do 31. prosince letošního roku. Do 30. června 2019 pak zákazníci mohou počítat s 3 750 USD (82 900 Kč), do 31. prosince 2019 už jen s 1 875 USD (41 450 Kč). Od roku 2020 budou tyto dotace nulové.
Pokud do rovnice dosadíme zatím nepříliš vysokou rychlost, s jakou Tesla realizuje objednávky, i skutečnost, že rezervaci na Model 3 stále má 420 tisíc lidí, pak je prakticky jisté, že někteří zájemci, kteří počítali s koncovou cenou 27 500 USD (607 600 Kč), odejdou s prázdnou.
Nejde přitom o jedinou novou těžkost, jíž bude muset Tesla v následujících měsících čelit. Tou další je stále větší konkurence. Na mysli teď nemáme Chevrolet Bolt nebo Nissan Leaf, ale zejména aktivitu koncernu Volkswagen. Ten dokončuje práce na modelu Porsche Taycan (dříve byl známý pod koncepčním názvem Mission E), který představuje prvního seriozního konkurenta Modelu S. Teslu sice nevyrovná akcelerací či výkonem, nicméně po stránce praktické bude mít hodně navrch. Zaručí to síť rychlodobíjecích stanic Porsche Turbo Charging (vedle Tesla Supercharger to není moc kreativní označení, ale budiž...), kterou značka buduje.
Některé stanice vznikly již v minulém roce, dosud však tyto rychlodobíjecí stanice nebyly připojeny k síti. To se nyní stalo realitou, majitelé elektrických vozů tedy mají k dispozici čtyři stání, z nichž dvě jsou vybavena novou technologií. Stanice pracují s napětím 1 kV, proudem 400 A a příkonem 350 kW. To je násobně více, než kolik nabízí Tesla.
Němci tvrdí, že při využití maximální kapacity stanice bude možné během 20 minut doplnit energii na 400 kilometrů. Takto rychle zatím půjde nabíjet jen Taycan, jež je příkonu 350 kW uzpůsoben. Ve všech ostatních případech se doba dobíjení protáhne - i když stále lze počítat s jistým náskokem vůči Tesle, jejíž Superchargery dosahují „pouze“ 145 kW.
Firma souběžně se spuštěním berlínské rychlodobíjecí stanice zahájila provoz druhé umístěné v jejím americkém ústředí. To je ale pouze počátek cesty, značka hodlá ještě do konce roku vybudovat dalších 500 stanic ve Spojených státech (189 bude v dealerstvích, zbytek podél hlavních silnic) a 20 v Kanadě. Právě v té době Taycan dorazí do prodeje.
Jsme tedy zvědavi, jaký úspěch bude Volkswagen při lovu na Teslu slavit a nakolik reálná dostupnost Taycanu ovlivní prodeje Tesly. Je více než jisté, že technologie rychlodobíjení se ze Zuffenhausenu velmi rychle přesune do Ingolstadtu a následně i do Wolfsburgu či Mladé Boleslavi. Běžnější koncernové vozy by měly umět pracovat se 150 kW, ovšem i to je o chlup více než u Tesly.





Porsche oznámilo, že jeho nová rychlodobíjecí stanice byla připojena k síti. Její výkon je násobně vyšší než u Tesly
Značka souběžně s tím spustila také mobilní aplikaci
Obojí poslouží hlavně novému elektrickému modelu Taycan
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
včeraNové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
7.5.2025Ford dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
6.5.2025
Nejnovější články
Jeden z největších propadáků velkých moderních aut nikdo nechce ani ojetý, sotva použitý je k mání za jednotky procent původní ceny
před hodinouKrize Audi se prohlubuje, firma v problémech začíná rozprodávat své rodinné stříbro
před 3 hodinamiNejspolehlivější moderní VW a jeden z největších současných držáků vůbec můžete podle detailních dat TÜV kupovat ojetý skoro naslepo
včeraDevastace v přímém přenosu: BMW 540d přišlo s novou generací reálně o 49 koní. Jako podstatně těžší vůz je i zásadně pomalejší
včeraToyota ani letos nesplnila dva roky starý plán prodejů elektrických aut, a to si neplánovala skoro nic. Z cílů pro další roky jsou trosky
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva