Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Tesla nemá budoucnost, Powerwall je nesmysl, říká Bob Lutz
10.6.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ video) Záložní baterie tu jsou už léta a lithium-ionová technologie pro ně není nejlepší, říká manažerský veterán. A Tesle prý nepomůže ani gigatovárna.
Automobilka Tesla je malá a šance na to, aby někdy byla v zisku, jsou dost malé. Říká to Bob Lutz, významný manažer mnoha automobilových firem včetně General Motors, kde se například podílel na vývoje Chevroletu Volt, u nás známého jako Opel Ampera. V rozhovoru pro americkou televizi CNBC se také opřel do baterií Tesla Powerwall, novinky Elona Muska.
Powerwall jsou akumulátory pro domácnosti, které nabijete solárními panely či nočním proudem a pak budete levnější elektřinu z nich používat. A které také jsou záložním zdrojem pro chvíle, kdy vypadne proud ze sítě. Podle Lutze to nicméně není nic převratného: „Baterie jako záložní zdroj energie jsou tu už stovky let,” uvedl na adresu této novinky.
Lithium-ionové baterie také nejsou úplně ideálním řešením, protože jsou drahé. Klasické akumulátory na bázi olova a kyseliny jsou pro tohle použití podle Lutze mnohem lepší, protože nevadí, že jsou těžké. Nevozíte je totiž na palubě automobilu, ale můžete je mít ve sklepě. „Nerozumím fascinaci tímhle Muskovým nápadem,” dodal Lutz.
Pochyboval také o životaschopnosti automobilky Tesla. V globálním měřítku je tento výrobce stále malinký a ztrácí peníze ohromným tempem. „Výhledy na skutečné vydělávání peněz na automobilech jsou dost bídné,” říká manažerský veterán. Ani plánovaná gigatovárna na baterie nepomůže, protože výrobní procesy jsou téměř zcela automatizované, takže je jedno, jestli baterie kompletujete v USA nebo v Číně a jestli máte pět nebo dvacet výrobních linek. Nejdražší jsou suroviny.
Bob Lutz má v oblibě auta se silnými konvenčními motory, ale elektromobily kompletně neodsuzuje. Jak říká na videu níže, Elona Muska obdivuje, ale je očividně k jeho aktivitám kritický - což většině světa včetně akcionářů chybí, zdá se. „Kdybych byl akcionář, nynější stav bych považoval za vrchol, na jaký se akcie Tesly kdy dostanou,” říká Lutz.



Bob Lutz je k Tesle kritický (ilustrační foto)
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
včera
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nejnovější články
BMW M3 kombi, které se automobilka bála pustit do výroby, teď může být vaše v téměř dokonalém stavu
před hodinou
Čína má od nového roku skončit s podporou elektromobilů a nechat je na pospas trhu. To by se začaly dít věci
před 3 hodinami
Přechod Volva na elektrická auta „bez jakýchkoli kdyby a ale” končí totálním fiaskem. Prodeje kolabují, firma už ví, že „to nemůže diktovat”
před 4 hodinami
Bývalí technici Tesly přišli s vlastním sporťákem dřív, než Musk dokončil svůj nový Roadster, o kterém už 8 let básní
před 6 hodinami
V dalším státě po sérii útoků zrušili všechna pevná měření rychlosti, přiznali, že jimi jen dojí řidiče
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
