Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Tesla překvapila zákazníky. Na Model 3 nedává takové záruky, jako ostatní výrobci
3.1.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
První dodané kusy Tesly Model 3 zatím nepřesvědčují kvalitou, majitelé mají problémy s řadou drobností. A jak se nyní ukazuje, záruka útěchou nebude.
Pro Teslu nebylo a vlastně ještě stále není snadné dostat Model 3 do sériové výroby takovým způsobem, aby byla schopna pokrýt obří poptávku po něm. Je to přitom právě tento vůz, který má ukázat, zda sny Elona Muska mají reálný základ a kam se jeho společnost bude dále ubírat. První předprodejní série mířila pro vyvolené z okruhu zaměstnanců Tesly, nyní se objednané vozy konečně začínají dostávat ke koncovým zákazníkům. A současně s tím vyplouvají na povrch zajímavé informace.
Předevčírem jsme vám díky tomu mohli předestřít skutečnou spotřebu Modelu 3 a také její nebývalou závislost na venkovních teplotách. Ten samý člověk se ale ještě dříve podělil o možná důležitější informace - kolik problémů si s tímto vozem za prvních pár dnů vlastnictví užil. Šlo o všechno možné od softwarových nedostatků přes problematické zavírání víka zavazadelníku či krytu nabíjecího portu až po pazvuky ozývající se z různých částí vozu.
Že první Modely 3 nebudou při pověsti Tesly žádný kvalitativní zázrak, se dalo tak trochu čekat, majitelé ale mohli doufat, že zjištěné potíže automobilka opraví v rámci záruky. To může, ale... nemusí. Novinář Bozi Tatarevic si totiž dal tu práci a přečetl to, co jinak nikdo nečte - veškerou palubní dokumentaci k vozu včetně záručních podmínek. A vypíchl pozoruhodné věci.
V případě Tesly Model 3 například záruka nepokrývá projevy nekvalitní montáže, jako je skřípání a další podobný hluk v interiéru. Přesně řečeno - obecný výskyt hluku, vibrací, pískání brzd, klepání, vrzání a drnčení vlivem nekvalitního povrchu a povětrnostních podmínek je vyloučen ze záruky, píše manuál k vozu. Odvážné něco takového napsat, ale fanoušci i nad tím jistě mávnou rukou a ještě nám vyčiní, že se o tom zmiňujeme.
Tesla dále uvádí, že záruka bude zcela zrušena (!), pokud nebudou nainstalovány veškeré aktualizace softwaru poskytnuté výrobcem. Omezovat záruku na veškeré „fyzické” části vozu, pokud si nenecháme instalovat poslední aktualizace, je trochu drakonické. Aktualizace se vždy nepovede a proč si nechat měnit software, pokud vše funguje k naší spokojenosti? Tesla takovou možnost nedává - buď bude po jejím nebo záruka padá.
Takových tvrdých vyloučení je v záručních podmínkách více a některá další můžete vidět na obrázcích níže. V reakci na to se ozvali jiní, že záruční podmínky už takové bývají a nemluví se o tom jen proto, že je nikdo nečte. Není to ale tak úplně pravda. Níže můžete vidět také výtah z obdobných dokumentů Audi a Lexusu, dvou pro Teslu nepochybně konkurenčních značek. I ty záruku na pazvuky v interiéru také omezují, jenže jen v případě, že je interiér opotřebený časem či najetými kilometry. Tesla nic takového ani nenaznačuje a rovnou přiznává, že i nová auta mohou vrzat a nechce s tím nic mít.
Za jiných okolností by z toho nejspíše nebyla „aféra”, je ale poněkud nešťastné, pokud zrovna značka, která je známá potížemi s kvalitou montáže, předem říká, že nehodlá bezplatně opravovat vrzající interiéry. Nepřímo tak označuje za standardní stav, který by standardní být neměl. Však aerodynamický hluk, skřípání palubky a další divné zvuky z útrob auta jsou přitom jedním z nejvíce otravných věcí na automobilech. Auto musí alespoň jako nové bez mrknutí oka vydržet přejíždět nerovnosti, ne v záručních podmínkách před něčím takovým předem kapitulovat.
Tesla také doporučuje, aby veškeré opravy a údržba byly prováděny v servisních centrech, což dává smysl. Šikovné kutilů umí vyřešit kde co, ale na elektromobil prošitý elektronikou a vysokonapěťovým vedením pro ně ale může být příliš velké sousto. Opravy každé centrum provede jistě ochotně, ale jak ukazuje příručka, opravy záruční a tedy opravy zdarma to budou v případě Modelu 3 jen velmi zřídka...




Ze záruky je v podmínkách Tesly vyloučena u Model 3 spousta věcí, za které jiné automobilky berou odpovědnost
Podívat se také můžeme na jeden z prvních dodaných kusů, předaný 27. prosince 2017. Zákazník si pro něj byl přímo ve Fremontu a nakonec dostal „jiný kus ve stejné specifikaci”, protože u toho jeho byla před předáním zjištěna neopravitelná chyba. Ani to o kvalitě nesvědčí
Výtah ze záručních podnínek Audi a Lexusu v USA dosvědčující, že konkurenční značky jsou na témže trhu velkorysejší
Zdroje: Bozi Tatarevic@Twitter, Turo
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Renault poprvé ukázal nové Twingo. Může být šik, smutnému osudu Fiatu 500e ale uteče jen stěží
před 8 hodinamiNový Duster se začne prodávat i jako Nissan s neobvyklým jménem. Dacii zastíní nejen image, bude i podstatně levnější
dnesČínský elektromobil shořel na parkovišti po ujetí pouhých 1 000 km. Žár byl tak silný, že zapálil dalších sedm aut okolo
včera
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Základní Fronteře vzali středový displej a nahradili ho tímto. Prý je to zlé, není to ale nakonec jen únik před nechtěnou modernou?
před 4 hodinamiNové levné Tesly se budou vyrábět a prodávat i v Evropě, zákazníci už tu jistě nemohou dospat
před 5 hodinamiŠkoda se teď pokouší stavět atraktivitu elektrických aut na základě odporu k nim, to už je vrchol zoufalství
před 7 hodinamiRenault poprvé ukázal nové Twingo. Může být šik, smutnému osudu Fiatu 500e ale uteče jen stěží
před 8 hodinamiŠéf Audi říká, že nová A4 nakonec bude. A co od ní máme čekat. Firma zmastí snad vše, co zmastit půjde
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 10.09. 19:18 - řidičBOB
- BMW Divize 10.09. 16:25 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 10.09. 12:54 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 10.09. 12:38 - Eda
- Dotazník na Autoservisy 10.08. 12:21 - Stepan
- VZKAZY 10.07. 16:05 - řidičBOB
- IT poradna 10.07. 11:07 - pavproch
- Rychlodotazy 10.07. 10:26 - pavproch