Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Tesla už ví, proč ve Francii shořel Model S. Důvod vás překvapí, chování Tesly též
14.9.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Tesle už skoro před měsícem shořel jeden z Modelů S při testovací jízdě. Nyní přišla požáru na kloub a její vysvětlení je docela svérázné.
Není pomalu dne, kdy bychom nezmínili značku Tesla. S ohledem na množství aut, které ve světě prodává, to působí až nepatřičně, nehledejte za tím ale ani náš nehynoucí obdiv, ani nekonečnou nevraživost. Automobilka je kvůli svému specifickému portfoliu spolu se svérázným vystupováním na veřejnosti a pozoruhodným modelem ekonomického fungování v kurzu jako hollywoodská celebrita, a proto pozornost médií přitahuje více než jiné.
Nezřídka jde přitom o rozličná nepříjemná zjištění, s nimiž se musí Tesla potýkat. Ani to by nutně nestálo za řeč, pokud by ovšem korespondovaly s tím, jak se Tesla v čele s Elonem Muskem tváří. A to obvykle nekoresponduje, ať už přijde řeč na fungování určitých věcí, naplňování stanovených termínů, převratnost té či oné novinky nebo snahu alibisticky vysvětlit něco, co se stalo a stát by se nemělo.
Do podobného ranku se nyní zařadil případ samovznícení Modelu S, k němuž došlo v polovině srpna poblíž francouzského Biarritzu. V té době totiž verze P90D vyrazila s párem zájemců a prodejcem značky na palubě na testovací jízdu. Řidič však krátce po startu zaznamenal podivný a hlučný zvuk, načež jej prodejce vyzval k zastavení. Všechny tři osoby pak bez nesnází z Modelu S vystoupily ještě předtím, než vůz během pěti minut plameny spálily na popel. Právě to přitom znesnadnilo vyšetřování, do něhož se automobilka promptně dala. Nyní ovšem věří, že konečně našla příčinu vznícení.
Mluvčí francouzského zastoupení Tesly totiž uvedl, že „požár byl způsoben uvolněným šroubovým spojem elektrického vedení, který byl nesprávně utažen“. To samo o sobě může překvapit, zajímavé je ale zejména vysvětlení Tesly, jak se něco takového může stát u auta, které by zrovna v tomto ohledu mělo být „neprůstřelné”, jak je to jen možné. „Tyto spoje mají obvykle na starosti stroje, v případě tohoto vozu je ale utahoval člověk,” řekl mluvčí bez dalšího komentáře.
Tesla skutečně mohla odhalit příčinu ve špatně upevněném vedení, to se může stát. Ani tak nám ale vysvětlení příliš věrohodné nepřijde. Není vůbec jasné, proč by zrovna tento exemplář měl být jedinou výjimkou v jinak automatizovaném výrobním procesu a pokud jí byl, tak jak moc lze věřit všem ostatním vozům. Automobilka nám tímto říká, že „se sem tam stane, že někdo něco špatně dotáhne rukou” a to vážné neuklidní.
Nechceme spekulovat, máme ale pocit, že takto to nebude a pokud ano, je to snad horší než jakákoli spekulace o snaze vytvářet v očích veřejnosti lepší dojem. Není to navíc jediný problematický aspekt jednání Tesly po tomto incidentu.
Své k tomu řekl také potenciální zákazník a tehdejší řidič vozu Nicolas Cano. Ten uvedl, že je „šokován” tím, že se jej Tesla po nehodě ani nepokusila kontaktovat s dotazem, zda je v pořádku. Přitom nyní jasně vyplynulo, že celý incident byl následkem jen a pouze její chyby při výrobě. Místo toho se mu před pár dny Tesla ozvala s tím, zda nemá zájem o další testovací jízdu, jako by se nic nestalo. Nejsme si jisti, jestli toto je ten správný způsob, jak se prosadit v tak konkurenčním oboru plném etablovaných firem. Tesle ale prošly i větší kontroverze, a tak předpokládáme, že i nad tímto případem bude mávnuto rukou...


Tesla zná příčinu požáru Modelu S. Její vysvětlení vás asi překvapí, podobně jako netečné chování automobilky po nehodě
Z auta toho moc nezbývalo už krátce po vypuknutí požáru a radost z něj neměly ani okolní stromy
Incendie de la #Tesla lundi 15 août 2016 à #Bayonne. Avant l'arrivée des pompiers. Voiture complètement détruite. pic.twitter.com/qT8h6ccFoP
— Cédric Faiche (@cedricfaiche) 15. srpna 2016
Zdroj: Fox News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Muž se zkusil se svým Mercedesem zdolat slavné Španělské schody v Římě, dojel překvapivě daleko
před 9 hodinamiMarnost: Porsche se chlubí „rekordem” elektromobilu z okruhu, na kterém dostal 5sekundový „kouř” od o 2,5 milionu levnějšího spalovacího auta
včeraČínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
16.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Časový program Grand Prix Itálie v Mugellu včera 17:16
- Na Pannonia Ringu pokračovalo MS Side 16.6.2025
- Indian Rider Fest: 19.-22. 6. 2025 Lipno nad Vltavou 16.6.2025
- V Misanu zemřel traťový komisař na infarkt 15.6.2025
- Toprakův misanský hattrick 15.6.2025
Nejnovější články
Jediné Ferrari, které kdy vlastnil Jeremy Clarkson, je na prodej. Od koupě dalšího ho odradilo na zbytek života
před 3 hodinamiAmerické prodeje elektrických aut se po měsících uvadání náhle propadly, ukazují křehkost složitě vybuzeného zájmu o ně
před 4 hodinamiDědic Fiatu říká, že čtvrtinu jeho techniků už zaměstnává jen vyhovění předpisům EU. Zlomit to chce radikálně novým typem aut
před 6 hodinamiMalá elektrická Honda byla takové fiasko, že skončila po čtyřech letech, proto značka přichází s další
před 7 hodinamiAudi po letošním roce už nikdy nebudou vypadat stejně, šéf se snaží umlčet kritické hlasy
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 06.18. 16:03 - Truck Daškam
- Fiat a vše kolem nich 06.18. 14:56 - PepaSFI
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.18. 14:00 - budik
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.17. 23:01 - Truck Daškam
- Autopojištění - kalkulace 06.17. 22:56 - Vojta1988
- kola e89+Tiguan+Scout 06.17. 14:48 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 06.17. 14:29 - pavproch
- IT poradna 06.17. 12:18 - pavproch