Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Tesle se nedaří ustát ani drobný růst prodejů. Co asi přijde s Model 3?
15.11.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Do servisu Tesly je potřeba se objednávat tři až čtyři týdny dopředu, podobně dlouho se čeká i na opravy závad. A majitelům dochází trpělivost.
Tesla neustále navyšuje počty vyráběných aut, v druhé půlce roku plánuje vyrobit 50 tisíc kusů. I se zvyšujícím se rozsahem výroby je zisková jen díky dotacím, a to ještě jen trochu, ovšem vysoké náklady ospravedlňuje investicemi do rozšiřování výroby, vývoje novinek a stavby gigatovárny.
A vskutku, výroba a prodeje rostou poměrně rychlým tempem, což ovšem přináší další, druhotné problémy - na servis čekají majitelé vozů Tesla týdny. V případě předem naplánovaných servisních prohlídek to není tak velký problém, ale dlouhé čekací lhůty se objevují i v případě nutných oprav auta, a to nejen v Dánsku, ale i v USA, domovině Tesly.
Spolehlivost především prvních modelových let Modelu S není dobrá a Model X na tom není o tolik lépe; obě auta trápí mimo jiné problémy s elektronikou. A když máte čekat na servis dva či tři týdny a nemáte jiné auto, může to pochopitelně znamenat vážný problém.
Ethan Shapiro, projektový manažer v IT firmě na Floridě, si koupil Model S v lednu roku 2013 a v roce 2015 ho vyměnil za Model X. U Modelu S prý byly opravy prováděny hned. „Nyní, když společnost roste, se servisem jsou problémy,” říká. Na opravu okna, které se nezavíralo úplně, čekal 10 dnů. „To je opravdu dlouho na auto za 130 tisíc dolarů,” komentuje.
Chris Terry z Denveru čekal na opravu prasklého čelního skla dokonce 5 týdnů. Tesla má 61 servisních center ve 24 amerických státech,na druhou stranu prodala jen v USA desetitisíce aut. Na webu svém slibuje otevřít 10 dalších, ovšem neupřesňuje kdy. „Tesla říká, že její auta jsou tak pokročilá, že chce mít přísnou kontrolu nad jejich servisem,” říká Karl Brauer z organizace Kelley Blue Book.
Jenže čím víc aut bude jezdit, tím větší tyhle problémy budou, dodává Brauer, a říká, že podle něj má většina majitelů Tesly ještě další auta a jsou k této automobilce shovívavější. Ethan Shapiro uvádí, že si není jistý, zda se Tesla snaží něco s konstantními problémy servisů dělat, či zda si je jich vůbec vědoma. „Nemyslím si, že to vedou v patrnosti. Zákazníkům nic neříkají,” vyjadřuje Shapiro své obavy.
Podle Michaela Dunna, prezidenta analytické firmy Dunne Automotive, s tímhle velká část zákazníků Tesly počítá. „Nebudu sám, když řeknu, že mnoho majitelů vozů Tesla do toho jdou s otevřenýma očima a vědí, že jsou součástí prvního průlomu elektromobilů,” říká Dunne. On sám musel čekat tři týdny na rutinní servisní prohlídku svého Modelu S v San Diegu.
„Kdybych jezdil Mercedesem, možná bych měl vyšší nároky,” přemýšlí Dunne. Personál Tesly je prý zavalen prací, ale stále se s nimi jedná příjemně, dodává. Výše zmíněný Chris Terry také říká, že Teslu má i přesto stále rád, jen je uvážlivý, když má doporučit tuhle automobilku lidem, kteří očekávají služby na úrovni velkých, zavedených automobilek.
Modely S a X jsou stále poměrně luxusní auta a člověk by očekával, že jejich majitelé budou mít v garáži ještě další auta, kterými můžou jezdit, když je jejich Tesla nepojízdná. Jakmile se ale dostane do masové výroby Model 3, u kterého je pro jeho nižší cenu pravděpodobnější, že bude jediným autem v domácnosti, dlouhé čekací doby na servis se můžou stát mnohem vážnějším problémem.
Navzdory tomu se Tesla stále snaží zvyšovat své prodeje - pochopitelně, jako každá firma. Jedním z lákadel pro stávající zákazníky, aby doporučovali Teslu svým známým, je speciální edice Powerwallu 2.0. Je červená a jsou na ní podpisy Elona Muska, šéfinženýra JB Straubela a šéfdesignéra Franze von Holzhausena. Jestli jsou vlastnoruční nebo to je potisk, nevíme, ale můžete ji získat, když si Teslu koupí 7 a více lidí na vaše doporučení.



Na servis se čeká dlouho (ilustrační foto)...
...ale když Teslu doporučíte sedmi lidem, dostanete červený Powerwall s podpisem Elona Muska
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Němec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
včeraVW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
15.9.2025BMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025
Nové na MotoForum.cz
- Testy WSBK - Jerez 1. den včera 22:03
- Test MotoGP v Misanu 15.9.2025
- Ducati Diavel V4 RS a Multistrada V4 RS 2026: absolutní vášeň 15.9.2025
- Hlavní změny pro Moto2 a Moto3 podle nových pravidel Liberty 15.9.2025
- Marquez a Bezzecchi jak z jiného světa 14.9.2025
Nejnovější články
Mercedes po poprasku okolo říká, že motory BMW odebírat nebude. Prý má skvělé vlastní, za vlastní považuje i ty z Číny
před 8 hodinamiLegendu Fordu zařízli po čtyřech generacích, o to levněji ji dnes koupíte ojetou. Za své ceny nabízí hromadu muziky
před 9 hodinamiPrezident Erdogan si vyzkoušel druhé turecké národní auto, na konkurenta Octavie se moc nadšeně netvářil
před 11 hodinamiŠéf Škody potvrdil, že ostrá Fabia se vrátí. Přijde ještě letos, levnější auta ale nebudou
včeraNěmec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
včera
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 09.16. 15:35 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 09.16. 15:06 - řidičBOB
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 09.16. 13:16 - tommas
- Rychlodotazy 09.15. 21:09 - HondaMan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 09.15. 18:48 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 09.15. 14:11 - pavproch
- IT poradna 09.15. 11:37 - pavproch
- Výběr navigace do auta 09.15. 09:08 - killerbring