Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Tesle se nedaří ustát ani drobný růst prodejů. Co asi přijde s Model 3?
15.11.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Do servisu Tesly je potřeba se objednávat tři až čtyři týdny dopředu, podobně dlouho se čeká i na opravy závad. A majitelům dochází trpělivost.
Tesla neustále navyšuje počty vyráběných aut, v druhé půlce roku plánuje vyrobit 50 tisíc kusů. I se zvyšujícím se rozsahem výroby je zisková jen díky dotacím, a to ještě jen trochu, ovšem vysoké náklady ospravedlňuje investicemi do rozšiřování výroby, vývoje novinek a stavby gigatovárny.
A vskutku, výroba a prodeje rostou poměrně rychlým tempem, což ovšem přináší další, druhotné problémy - na servis čekají majitelé vozů Tesla týdny. V případě předem naplánovaných servisních prohlídek to není tak velký problém, ale dlouhé čekací lhůty se objevují i v případě nutných oprav auta, a to nejen v Dánsku, ale i v USA, domovině Tesly.
Spolehlivost především prvních modelových let Modelu S není dobrá a Model X na tom není o tolik lépe; obě auta trápí mimo jiné problémy s elektronikou. A když máte čekat na servis dva či tři týdny a nemáte jiné auto, může to pochopitelně znamenat vážný problém.
Ethan Shapiro, projektový manažer v IT firmě na Floridě, si koupil Model S v lednu roku 2013 a v roce 2015 ho vyměnil za Model X. U Modelu S prý byly opravy prováděny hned. „Nyní, když společnost roste, se servisem jsou problémy,” říká. Na opravu okna, které se nezavíralo úplně, čekal 10 dnů. „To je opravdu dlouho na auto za 130 tisíc dolarů,” komentuje.
Chris Terry z Denveru čekal na opravu prasklého čelního skla dokonce 5 týdnů. Tesla má 61 servisních center ve 24 amerických státech,na druhou stranu prodala jen v USA desetitisíce aut. Na webu svém slibuje otevřít 10 dalších, ovšem neupřesňuje kdy. „Tesla říká, že její auta jsou tak pokročilá, že chce mít přísnou kontrolu nad jejich servisem,” říká Karl Brauer z organizace Kelley Blue Book.
Jenže čím víc aut bude jezdit, tím větší tyhle problémy budou, dodává Brauer, a říká, že podle něj má většina majitelů Tesly ještě další auta a jsou k této automobilce shovívavější. Ethan Shapiro uvádí, že si není jistý, zda se Tesla snaží něco s konstantními problémy servisů dělat, či zda si je jich vůbec vědoma. „Nemyslím si, že to vedou v patrnosti. Zákazníkům nic neříkají,” vyjadřuje Shapiro své obavy.
Podle Michaela Dunna, prezidenta analytické firmy Dunne Automotive, s tímhle velká část zákazníků Tesly počítá. „Nebudu sám, když řeknu, že mnoho majitelů vozů Tesla do toho jdou s otevřenýma očima a vědí, že jsou součástí prvního průlomu elektromobilů,” říká Dunne. On sám musel čekat tři týdny na rutinní servisní prohlídku svého Modelu S v San Diegu.
„Kdybych jezdil Mercedesem, možná bych měl vyšší nároky,” přemýšlí Dunne. Personál Tesly je prý zavalen prací, ale stále se s nimi jedná příjemně, dodává. Výše zmíněný Chris Terry také říká, že Teslu má i přesto stále rád, jen je uvážlivý, když má doporučit tuhle automobilku lidem, kteří očekávají služby na úrovni velkých, zavedených automobilek.
Modely S a X jsou stále poměrně luxusní auta a člověk by očekával, že jejich majitelé budou mít v garáži ještě další auta, kterými můžou jezdit, když je jejich Tesla nepojízdná. Jakmile se ale dostane do masové výroby Model 3, u kterého je pro jeho nižší cenu pravděpodobnější, že bude jediným autem v domácnosti, dlouhé čekací doby na servis se můžou stát mnohem vážnějším problémem.
Navzdory tomu se Tesla stále snaží zvyšovat své prodeje - pochopitelně, jako každá firma. Jedním z lákadel pro stávající zákazníky, aby doporučovali Teslu svým známým, je speciální edice Powerwallu 2.0. Je červená a jsou na ní podpisy Elona Muska, šéfinženýra JB Straubela a šéfdesignéra Franze von Holzhausena. Jestli jsou vlastnoruční nebo to je potisk, nevíme, ale můžete ji získat, když si Teslu koupí 7 a více lidí na vaše doporučení.



Na servis se čeká dlouho (ilustrační foto)...
...ale když Teslu doporučíte sedmi lidem, dostanete červený Powerwall s podpisem Elona Muska
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
před 8 hodinamiHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nejčtenější články
Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025Audi zažívá tvrdý vnitřní rozkol. Sázka na elektromobily byla „nešťastná”, teď jsme „ztratili flexibilitu”, říká místopředseda dozorčí rady
2.7.2025Co ještě je na novém Mercedesu „fejk”? Manažer sportovní divize přiznal další absurdní faleš, tohle auto je virtuální realita
3.7.2025Další detaily k chystané elektrické Octavii ukazují, jak moc Škoda ztratila cestu a dál ignoruje realitu
3.7.2025Prodeje VW v USA se dramaticky propadají, největší průšvih nepřekvapí ani v nejmenším
3.7.2025
Živá témata na fóru
- Video a Nordschleife, the best of 08.01. 20:00 - qrs13
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 08.01. 17:18 - pavproch
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.31. 06:45 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 17:14 - pavproch
- Politický koutek 07.30. 16:59 - Stepan
- IT poradna 07.30. 14:31 - hyundaiclub