Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
To je sebevědomí: nová Škoda Octavia RS je i v Německu dražší než Golf GTI
17.6.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Čekáte na české ceny třetí generace Octavie RS? Menší cifry než u Golfu GTI zřejmě není na místě očekávat, i v Německu míří nejnovější škodovka výše.
Do mozaiky informací o novém eReSu se nám už přibývají poslední střípky. Po prvotním představení, pozdějším zásadním upřesnění technických údajů a včerejším detailním rozboru hmotností a možností dostupných převodovek se můžeme znovu vrátit k cenám, které už jsme jednou rozebírali v druhém odkazovaném článku. Tehdy šlo o cifry pro slovinský trh, z nichž jsme sice nedělali žádné velké závěry, usuzovali jsme z nich ale jedno - boleslavské RS by u také nás mohlo být dražší než nový Golf VII GTI.
Na jednu stranu to vlastně není nic podivného, Octavie je podstatně větší kus auta a technika bude krom finálního naladění v podstatě totožná. Jenže tahle racionalita na trhu vždy neplatí, platí se i za značku a Golf GTI je pojem, legenda. Octavia RS je navzdory předpokládaným kvalitám jen cirka dekádu vyráběný model značky Škoda a takový zvuk u zákazníků z podstaty mít nemůže. Mladoboleslavští ale už mnohokrát řekli, že nechtějí být levní a svým posledním krokem to znovu dokazují.
Také Německo, pro vůz typu Octavia RS zřejmě klíčový trh, totiž zná podobu ceníku nové generace tohoto modelu. A při pohledu do něj se potvrzuje „slovinské tušení”. Česká novinka totiž u našich západních sousedů cenově začíná na částce 29 390 Eur (cca 755 000 Kč) za benzinový liftback s manuální převodovkou, naftová verze přijde nejméně na 29 890 Eur (cca 769 000 Kč) znovu s manuálem. Kombík startuje „v benzinu” na 30 400 Eur (cca 782 000 Kč), dieselová verze přijde nejméně na 30 540 Eur (cca 785 000 Kč). Za automat DSG se ve všech případech připlácí 1 800 Eur (cca 46 000 Kč).
V případě všech variant se pak jedná o vyšší ceny než u Golfů GT. Benzinové GTI začíná v Německu na 28 675 Eur (cca 737 000 Kč), dieselová verze pak na cifře 29 700 Eur (cca 764 000 Kč). U benzinového provedení je tedy cena Octavie RS nejen vyšší, je podstatně vyšší, skoro 1 000 Eur je i v těchto sférách citelný rozdíl. Tak moc si nové eReSo v Německu věří, i proti domácí ikoně.
Zmíněné přepočtené cifry moc vážně neberte, O3 RS u nás bude tutově levnější. Konec konců, i cena Golfu GTI a provedení GTD je u nás podstatně nižší. Jde tu o relativitu, která svědčí jednak o sebevědomí Škody a pak si z ní lze představit i českou cenu Octavie RS. Pokud by domácí automobilka postupovala podle stejného klíče u nás, činila by zdejší základní cena benzinového RS s manuálem tak na 630 000 Kč, základní GTI přijde na 613 900 Kč.
Berte to hlavně jako zajímavost, pro nadšené zájemce o nové RS ale máme ještě jednu zprávu. Na německém webu Škody je už k dispozici i online-konfigurátor Octavie RS (opravdu jen jako kombíku, bůh ví proč...), kde si můžete nejen složit preferované provedení, ale podívat se i na některé nové informace. Vizualizace auta tedy nefunguje, nicméně třeba nabídka dostupných prvků výbavy či barev je jasná - nové RS budete moci mít v odstínech bílá Candy, červená Corrida, žlutá Sprint, ocelově šedá, černá Magic, stříbrná Brillant, modrá Race nebo zelená Rallye. Více vám ale poví samotný konfigurátor.
České ceny vozu nebo další podrobnosti tohoto typu budete zatím na webu české škodovky hledat marně. Na jejich zveřejnění ale snad už nebudeme muset čekat dlouho...












V případě fotek vám nemůžeme ukázat nového zhola nic...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Poslední sbohem: Pět ostrých kompaktů se spalovacími motory si to rozdalo ve sprintu, dva z nich hrají svou vlastní ligu
včeraBMW stvořilo nejrychlejší kombík Severní smyčky Nürburgingu, okruhem se prohnal jako černý přízrak
4.8.2025Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
2.8.2025
Nejnovější články
Majitel špičkové Tesly poznal, zač je v Pardubicích elektrický perník, 24 tisíc ujetých km ho stálo ukrutné peníze
před 2 hodinamiNekupujte si elektromobil, v roce 2030 už ho ani nebudete mít čím nabíjet, varují Nizozemci na základě zprávy operátora sítě
před 2 hodinamiOjetá Škoda Fabia nestojí moc a levné jsou i její opravy. Navíc nabízí motory, o kterých se té současné ani nezdá
před 10 hodinamiNěmecké automobilky s brutálním propadem zisků čelí hororovému scénáři. Sami Němci shrnuli, co rozhodne o jejich osudu
včeraProdejce Fordu ztratil zábrany a řekl, proč byste systém start-stop měli vypnout před každou jízdou
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva