Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Tohle Ferrari Testarossa nemá V12, nesmí ani na silnice. Na ceně to ale nepoznáte
17.8.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Vypadá trochu komicky, při pohledu na cenu vám ale nejspíše ztuhne úsměv na rtech. Tento stroj je výjimečnější než Testarossa sama. A podle toho stojí.
Na extra drahé hračky a zmenšené modely prestižních značek jsme narazili v minulosti již mnohokrát. Dnes jim ovšem nasadíme korunu, neboť do centra naší pozornosti se dostalo Ferrari Testarossa. Ovšem nikoliv reálný vůz, jakým je třeba někdejší kupé režiséra Michaela Manna, nýbrž jeho zmenšené provedení. To je určeno dětem, které povozí maximálně 40kilometrovým tempem. Místo dvanáctiválce jej pohání motor ze sekačky na trávu, na ceně to ovšem poznat není.
Než se ovšem dostaneme ke konkrétní částce, musíme nahlédnout do historie. Konkrétně do roku 1987, kdy bylo zmenšené Ferrari Testarossa vyrobeno v pouhých třech exemplářích pro obchodní dům Harrods. „Jako nové stálo nechutnou sumu peněz - 35 000 GBP/1,01 mil. Kč - a bylo určené pro pěti- až devítileté děti. Klasifikováno možná je jako hračka, ale pozornost detailům je mimořádná.“
„Je to skutečná klasika, jen v malém měřítku, unikátní vůz s neskutečnou historií - jeho tvůrci museli dokonce požádat o svolení Ferrari, než mohli začít s prací,“ popisuje model Testarossa vyrobený v měřítku 1:2 Howard Watts. Ten je šéfem společnosti Riddelsdell‘s Brother's Garage, která leží v britském Suffolku a prodej hračky má na starosti. Za mini Ferrari přitom požaduje 75 000 GBP (2 167 000 Kč).
Za více než dvojnásobným zvýšením ceny stojí dle Wattse náročná renovace. „Vozítko bylo ve zbědovaném stavu, zabralo to skoro rok, než jsme sehnali veškeré komponenty potřebné pro renovaci, abychom mu mohli vrátit zpět jeho zašlou slávu.“ Zajímalo by nás přitom, kdo si mini-Ferrari tak nevážil, když tak drahou hračku dovedl do špatné kondice, to se ale už nejspíše nedozvíme.
Je pak samozřejmě otázkou, zda se prodejce pochlubí i realizovaným obchodem, či zda si nový majitel bude přát zůstat v anonymitě. Jisté ovšem je, že někoho čekají opravdu hezké chvilky strávené za volantem - i když jen v rámci soukromého panství, na veřejné silnice totiž vozítko nesmí, ačkoliv stojí tolik, kolik byste dali za devět exemplářů Škody Fabia s litrovým motorem a základní výbavou Active.
Jen u srovnávání s českým hatchbackem ale nemusíme zůstávat, nabízí se nám i porovnání s reálným Ferrari Testarossa. To je sice dražší než zmenšený model - ovšem jen o chlup. Nejlevnější dnes dostupný exemplář z roku 1988 přijde na něco málo přes 2,2 milionu Kč. Za tuto cenu přitom dostanete místo motoru ze sekačky výjimečný dvanáctiválcový „neboxer”. A celý zbytek skutečné, 390koňové legendy, pochopitelně...




Za tohle Ferrari Testarossa v měřítku 1:2 musíte dát 2,167 milionu korun. Svým ratolestem ale pořídíte skoro unikát, který vznikl ve třech kusech a je reálnému originálu mimořádně věrný
Zdroj: East Anglian Daily Times
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
před 7 hodinami
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Akira Yanagawa je stále aktivní 11:45
- Velká cena Thajska 2026 je v ohrožení kvůli negativnímu cestovnímu varování včera 11:18
- Danilo Petrucci: Jeho namáhavá cesta k tomu, aby se stal továrním jezdcem BMW v WSBK včera 11:00
- Radio Paddock informuje: Zvažuje VR46 Racing od roku 2027 přechod k Aprilii? 12.12.2025
- Test Honda GB350S: retro jednoválec 12.12.2025
Nejnovější články
Britové montují do lehounké malé Mazdy 380koňový motor V6, výsledkem bude levné auto schopné pokořit i supersporty
před 2 hodinami
Prodeje Tesly šly skutečně do kopru. A hodně. Přesto ze současné situace silně profituje
před 3 hodinami
Nové Smarty jsou až absurdně obří auta, ten nejnovější měří skoro 5 metrů. A Mercedesy nepřipomínají náhodou
před 5 hodinami
Kruh se uzavírá, VW má v plánu zachránit své elektromobily s pomocí spalovacích motorů
před 6 hodinami
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
