Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Tohle je daleko nejdražší Lada v prodeji. Stojí 3,5 milionu Kč a není to omyl
9.6.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Je to stále ten starý „žigulík“, o němž v časech komunistické ČSSR snil nejeden řidič. V útrobách ale skrývá techniku, za kterou by se nemusel stydět ani špičkový supersport.
Pokud se podíváte po aktuálních nabídce ojetých aut, zjistíte, že Lady mezi nimi patří k těm úplně nejlevnějším. Třeba provozuschopná Kalina, tedy už relativně moderní model, startuje na 10 000 Kč. A podobně je to s dalšími, klidně i novějšími modely - budete muset zamířit mezi zánovní vozy, abyste našli auto za alespoň několik set tisíc. Pokud ale hledání hned nevzdáte, na samotném konci cenové nabídky najdete něco opravdu zajímavého.
Nejde přitom o nic jako jako prodlouženou Vestu pro papaláše za pár set tisíc. Tím úplně nejdražším strojem je vůz u nás známý pod označením VAZ-2105, tedy jedna z posledních evolucí proslulého „žigulíku“, který se vyráběl v letech 1980 až 2010. Rusové pod jeho kapotu dávali maximálně 1,6litrový čtyřválec, u luxusní verze 2107 pak dokonce v několika případech sáhli po Wankelu.
Vůz, o kterém dnes mluvíme, ale disponuje třílitrovým šestiválcem z Toyoty Supra. Tedy vskutku objemným a v podstatě exotickým motorem, který navíc profituje z přeplňovaní. Nepřekvapí proto výkon 610 koní a točivý moment 800 Nm, jenž posílá na zadní 17palcová kola pětistupňová převodovka ZF. Zrychlení z klidu na stovku tak zabere pouhých 5 sekund, jízda v přímém směru ale doménou této Lady rozhodně není.
Jak můžete vidět ve fotogalerii, jde o driftovací speciál, jehož přestavba začala před dlouhými deseti lety. Jeho majitel Fedor Vorobyov, který je zároveň i profesionálním závodníkem, ovšem projekt dotáhl do absolutního konce až letos. Je proto možná překvapivé, že ihned začal přestavěnou Ladu nabízet k prodeji. Z levného kraje ale rozhodně není, neboť za „Žigucara“ požaduje 10 milionů rublů, tedy dle aktuálního kurzu přes 3,5 milionu korun.
Ano, čtete správně, tento vůz z roku 1999 je skutečně dražší než lecjaké nové Porsche. Lze to ovšem tak trochu pochopit, neboť Vorobyov v podstatě ponechal původní pouze karoserii a rám. Ačkoliv vlastně obojí se ještě razantně upravovalo, z originálu tedy nejspíše nezůstal ani šroubek. Místo toho tu máme třeba palivové pumpy od Bosche, brzdy z Nissanu GT-R či zadní pomocný rám z Nissanu Silvia S14.
Ve vykuchaném interiéru, jehož palubní desku pokrývá Alcantara, lze pro změnu počítat se závodními sedadly a pásy Sparco. Jiný je volant a vlastně i kompletní sloupek řízení, v podstatě se tak vysvětluje, proč přestavba zabrala tak dlouhý čas. Otázkou nyní je, jak dlouho bude vůz hledat nového majitele. Tipovali bychom, že to hned tak nebude, ale třeba osloví právě vás...













Toto je nejdražší Lada, která je aktuálně na prodej. Jelikož o originálu nezůstal v podstatě ani šroubek, nepřekvapí, že stojí miliony korun
Zdroj: Fresh Auto
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
před hodinou
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nejčtenější články
Nová vrcholná Škoda Fabia si na speciál pro Monte Carlo jen hraje, i tak je to nejvíc, co si dnes můžeme přát
8.10.2025
Stellantis dokončil obrat jako nikdo jiný. Roky bazíroval na elektromobilech, teď nacpal přes 100 miliard do nové spalovací techniky
8.10.2025
Mitsubishi Colt po velkém návratu končí po pouhých dvou letech na trhu, je to zvláštní
8.10.2025
Šéfka EU navrhla nové řešení pro evropské výrobce aut, lidé v sále zůstali sedět v němém úžasu
9.10.2025
Poslední BMW 3 s šestiválcem bez turba a manuálem je k mání nejeté po 1. majiteli, o skoro dokonalou specifikaci se fandové poperou
9.10.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
