Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Tohle je jediné auto, které v Šanghaji ohromilo i šéfy Porsche
21.4.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Lidé od Porsche nemají ve zvyku ohromeně zírat na jiné vozy, obvykle dělají to nejlepší v rámci svých tříd. Zotye SR9 ale umí vzít dech i jim.
Občas se může zdát, že se celý automobilový svět točí kolem Stuttgartu. Právě v tomto městě sídlí automobilky Porsche i Mercedes-Benz a často jsou to ony, které přichází do tohoto oboru s něčím převratným či jednoduše nejlepším. Zvlášť Porsche sebevědomím jen hýří, a tak není zvykem vídat jeho manažery na autosalonech ohromeně zírat na cokoli, neboť obvykle dělají něco lepšího, nebo to nedělají vůbec. V Šanghaji je ale zkrátka všechno trochu jinak.
Byli jsme svědky toho, jak se lidé od Porsche v houfech chodili dívat na vůz, který si můžete do detailu prohlédnout níže. A výraz v jejich tvářích nelze nazvat jinak než úžasem. Obdivovali tedy své vlastní auto? Ani omylem, byli spíše zděšeni z toho, co je dnes v Číně možné. Však se podívejte se pořádně, toto není Porsche Macan, to je jeho čínský klon od Zotye. A od svého zrodu v loňském roce ušel pořádný kus cesty.
Tehdy jsme se - a Porsche jistě s námi - mohli ještě pousmát nad tím, jak marně se někdo pokouší Macan kopírovat. Z výsledku čišela nekvalita a neschopnost reálně napodobit to, co dělá pravé Porsche. Tím Zotye SR9 jistě není ani dnes, slovo „nekvalita” je ale to poslední, co vás při jeho zkoumání napadne. Vypadá dobře, vypadá propracovaně, nezapáchá, je to legitimně vyhlížející, konkurenceschopné auto. A zřejmě to jsou okolnosti, které lidem od Porsche dělají vrásky na hlavě. Že Zotye SR9 existuje, museli vědět. Že vypadá takhle dobře, nemohli ani tušit.
Můžete si stokrát říci, že takový vůz není pro automobilku problémem, však kdo chce Porsche, koupí si Porsche, nejde se ani podívat na Vietnamskou tržnici. Jenže není to tak jednoduché, ze Zotye se dá Porsche udělat a rozdíl v ceně je tak ohromný, že při čínské nátuře nebudou mít někteří lidé problém si pořídit raději levnější „alternativu”.
Zájmy Porsche to tedy poškozuje zcela nepochybně, neřekne ale ani popel. A když se na to zástupců automobilky zeptáte, jen pokrčí rameny. Stěžovat si by totiž nejspíše nebylo k ničemu a automobilku by to stavělo do špatného světla před tamními úřady, které vládnou všemu. A to si dnes netroufne riskovat téměř nikdo. Podobně jako v případě evropské závislosti prestižních automobilek na naftě je tu pro většinu výrobců ještě jiná krutá diagnóza: závislost na Číně. Pro Škodu je dnes největším odbytištěm Čína. Pro celý VW je dnes největším odbytištěm Čína. Pro Mercedes je dnes největším odbytištěm Čína. A pro Porsche je dnes největším odbytištěm... Uhádli jste správně, Čína - loni tam tam prodalo přes 65 tisíc aut, skoro třetinu své produkce.
Přijít o byť jen část nejdůležitějšího trhu nechce nikdo, a tak i lidé od Porsche jen zírají. A mlčí. Nad čím, se podívejte sami - není to dokonalý Macan, zkopírování některých detailu je ale přesto ohromující, stejně jako stále lepšící se kvalita jejich provedení...
Zotye SR9 2017 na autosalonu v Šanghaji 2017




































Kvalita provedení tohoto klonu je skutečně pozoruhodná...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
před 7 hodinamiGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
dnesNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včera
Nejčtenější články
Uniklý ceník příplatků Bugatti Tourbillon ukazuje, jak moc jsme všichni chudí, kupec Ferrari by neměl ani na lepší lak
1.4.2025Tohle je motor W10, který VW kvůli testům nacpal do BMW M5. Auto koupil Slovák, teď na brzdě ukázal, co umí
1.4.2025Giugiaro vyškolil Teslu, takhle se dělá hranaté auto s nelakovanou karoserií. Vše platil mexický miliardář
1.4.2025Pokud máte dost odvahy a aspoň 2 miliony, můžete si pořídit poslední Ferrari dostupné s manuálem a motorem uprostřed. Charisma má
1.4.2025Takhle VW reaguje na svůj úpadek? Chce, aby sama řídila i jeho spalovací auta, to ho opravdu nespasí
1.4.2025
Živá témata na fóru
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha